flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка про стан організації діяльності Київського окружного адміністративного суду протягом 2013 року

    1. Загальні питання.

Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.

29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.

17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).

Станом на 01.01.2014 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.09.2008 №548 та додаткової угоди до Договору від 30.11.2011 №7 займає приміщення площею 981,9 кв.м. на 10-11 пов. за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26. Крім того, відповідно до договору оренди від 26.08.2011 №5936, укладеного КОАС та Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по місту Києву, договору оренди від 25.01.2011 №1, укладеного КОАС та ДП «Науково – дослідний і проектний інститут містобудування» КОАС орендує приміщення за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26 (6 поверх) площею 377,5 кв.м.

Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність по розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.

Станом на 01.01.2014 у КОАС працює 21 суддя, 84 державних службовців, 2 службовці та 1 робітник з комплексного обслуговування приміщень, очолює суд голова суду Басай О.В.

 

2. Аналіз обліково – статистичної роботи суду . Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.

Протягом 2013 року КОАС розглянуто 7513 адміністративних справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі закінчено провадження у 6062 адміністративних справах, а також судом розглянуто 14 заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.

Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2014 складає 549 справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі залишок позовних заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження, становить 80 позовних заяв.

Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2013 становила 841 адміністративна справа.

Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду у 2013 році зменшився на 292 адміністративні справи у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року, що вказує на підвищення рівня оперативності їх розгляду.

Протягом 2013 року у КОАС склалось наступне навантаження з розгляду справ на кожного суддю.

 

1.                Надійшло до суду позовних заяв та заяв за нововиявленими обставинами упродовж періоду : (7238)

2.                Залишок непереданих на розгляд суддів позовних заяв : 0 (нуль)

з/п

Суддя

(прізвище, ініціали)

Кількість фактично відпрацьованих місяців

Надійшло

до судді позовних заяв

Середньо-

місячне надходження позовних заяв  на розгляд судді (щодо гр. 2)

Залишок позовних заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження

Постановлено остаточних судових рішень

(розглянуто по суті +повернуто

+без розгляду

+відмовлено)

Середньо-

місячне навантаження постановлених судових рішень

(щодо гр. 5)

Залишок нерозглянутих справ

А

Б

1

2

3

4

5

6

7

1.      

Басай О.В

11,1

67

6

-

74

7

2

2.      

Балаклицький А.І.

8,7

369

42

1

385

44

23

3.      

Брагіна О.Є

10,2

359

35

7

402

39

15

4.      

Василенко Г.Ю.

8,7

381

44

3

372

43

35

5.      

Волков А.С.

10,2

262

26

1

266

26

18

6.      

Виноградова О.І.

9

213

24

3

228

25

8

7.      

Головенко О.Д.

10,4

223

21

3

243

23

12

8.      

Журавель В.О.

9,8

386

39

3

419

43

30

9.      

Колеснікова І.С.

9

357

40

3

385

43

19

10.   

Лапій С.М.

11,2

455

41

5

485

43

40

11.   

Леонтович А.М.

11

438

40

-

435

40

13

12.   

Лисенко В.І.

9,7

387

40

2

403

42

16

13.   

Лиска І.Г

8,1

314

39

3

341

42

11

14.   

Шевченко А.В.

7,7

332

43

9

332

42

22

15.   

Панова Г.В.

10,4

464

45

4

464

45

38

16.   

Панченко Н.Д.

8,2

318

39

1

340

42

20

17.   

Скрипка І.М.

7,8

349

45

7

320

41

21

18.   

Спиридонова В.О.

9,9

398

40

3

398

40

26

19.   

Терлецька О.О.

10,3

406

39

14

424

41

13

20.

Харченко С.В.

7,9

336

43

4

353

45

47

21.

Щавінський В.Р.

10,2

432

42

4

458

45

43

 

УСЬОГО по суду

9,5

7238

37

80

7527

38

471

 

Примітка: За період січень-грудень 2013 року до Київського окружного адміністративного суду надійшло 7238 позовних заяв, справ та заяв про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.

Різниця між показниками в надходженні до суду (7238) та в надходженні до суддів згідно суми рядків 1-21 (7246) становить 8 справ,

 

Із 6062 розглянутих справ 900 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 14,8 % від розглянутих справ.

В аналогічний період 2012 року із 5550 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 1474 адміністративні справи, що становило 26,6 % від розглянутих справ.

Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у 2013 році у порівнянні з 2012 роком зменшився на 574 справи та на 11,8 % від загальної кількості розглянутих справ.

Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат поштових відправлень, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду.

Стосовно якісних показників слід зазначити таке. Впродовж 2013 року оскаржено в апеляційному порядку 2729 судових рішень, що становить 36% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2012 року було оскаржено – 1866 судових рішень, що становить 28% від загальної кількості розглянутих справ. Тобто, показник оскаржених рішень збільшився на 8%.

Разом з тим, впродовж 2013 року скасовано 393 судових рішення , що становить 5,2% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2012 року скасовано – 483 судових рішення, що становить 7,2% від розглянутих справ. Таким чином показник скасованих рішень зменшився на 2%.

Протягом 2013 року змінено судом апеляційної інстанції 10 судових рішень – 0,1% від загальної кількості розглянутих справ, впродовж 2012 року змінено 18 судових рішень – 0,3% від загальної кількості розглянутих справ. Отже, показник змінених рішень судом апеляційної інстанції зменшився на 0,2%.

У звітний період витребувано на розгляд суду касаційної інстанції 796 справ (10,6% від загальної кількості розглянутих справ), впродовж 2012 року – 492 справи (7,4% від загальної кількості розглянутих справ).

Скасовано рішень КААС і КОАС у 89 справах, що становить 1,2% від розглянутих справ, а у 2012 році – у 52 справах (0,8%).

У 2013 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 61 справах (0,8% від загальної кількості розглянутих справ), у 2012 році цей показник складав 31 справ (0,5%).

Змінено впродовж звітного періоду 8 рішень КОАС, що становить 0,1%, а у 2012 році було змінено 3 рішення, що склало 0,04% від загальної кількості розглянутих справ.

Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 345 справах (4,6%), в аналогічний період 2012 – 162 судових рішення – 2,4% від загальної кількості розглянутих справ.

Залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 55 справах (0,7% від кількості розглянутих справ), у 2012 році – у 12 справах (0,2% від розглянутих справ).

Кількісні та якісні показники стану здійснення судочинства Київським окружним адміністративним судом у 2013 році у порівнянні з 2012 роком такі:

 

 

2012 рік

 

2013 рік

Динаміка

Надходження позовних заяв, справ та заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами

6416

7238

+ 12,8%

Розгляд позовних заяв, справ та заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами

6675

7527

+ 12,8%

Кількість справ, розглянутих понад строки, встановлені КАСУ

1474 – 26,6% від розглянутих справ

900 – 14,8% від розглянутих справ

- 11,8%

Результати перегляду судових рішень в суді апеляційної інстанції

Кількість судових рішень

% від загальної кількості розглянутих справ

Кількість судових рішень

% від загальної кількості розглянутих справ

-

Оскаржено в апеляційному порядку

 

1866

 

28%

2729

36%

+8%

з них:

 Скасовано

483

7,2%

393

5,2%

-2%

Змінено

18

0,3%

10

0,1%

-0,2%

Залишено без змін

1844

27,6%

1570

21%

-6,6%

Результати перегляду судових рішень в суді касаційної інстанції

Кількість справ

% від загальної кількості розглянутих справ

Кількість справ

% від загальної кількості розглянутих справ

-

Витребувано ВАСУ

492

7,4%

796

10,6%

+3,2%

з них:

 Скасовано рішення КОАС та КААС

52

0,8%

89

1,2%

+0,4%

Залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС

31

0,5%

61

0,8%

+0,3%

Змінено

3

0,04%

8

0,1

+0,06%

Залишено без змін рішення КОАС та КААС

162

2,4%

345

4,6%

+2,2%

Залишено в силі рішення КОАС, скасовано рішення КААС

12

0,2%

55

0,7%

+0,5%

           

Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС покращились.

На нашу думку, покращення якісних показників розгляду адміністративних справ, які спостерігаються у звітному періоді, пов’язано з тим, що питання причин, що слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах. Крім того, покращення якісного показника вважаємо також пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи ВАСУ, роз’яснення та узагальнення КААС, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях ВАСУ, КААС, Національною школою суддів України.    

Впродовж звітного періоду розподіл справ між суддями суду проводився із застосуванням Автоматизованої системи документообігу суду. Проблемні питання стосовно застосування комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» обговорені на оперативних нарадах, пропозиції щодо покращення роботи автоматизованої системи документообігу суду надані до Державного підприємства «Інформаційні судові системи».

Засади формування колегії суддів з розгляду конкретної адміністративної справи у КОАС визначені рішенням зборів суддів Київського окружного адміністративного суду від 12.04.2013, яким затверджене Положення про порядок формування колегій у Київському окружному адміністративному суді, та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 №30 (з наступними змінами та доповненнями).

Протягом 2013 року КОАС винесено 8 окремих ухвал про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям.

По 4 окремих ухвалах надійшли повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону; 1 ухвала скасована судом апеляційної інстанції, 1 ухвала – оскаржена, по 2 ухвалах станом на 01.01.2014 у суду не надійшли відомості про результати виконання, у зв’язку із чим копії цих ухвалені до виконання повторно.

Протягом 2013 року у КОАС проведено 11 зборів суддів, 28 оперативних нарад суддів та начальників структурних підрозділів, а також 26 оперативних нарад з працівниками апарату суду.

На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно проаналізовані причини та підстави скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; аналізи причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, звіти про виконану роботу голови суду, заступників голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.

Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно вплинули на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.

Предметом обговорення на оперативних нарадах суддів та начальників структурних підрозділів стали звіти суддів про кількість розглянутих адміністративних справ суддями за певні періоди, звітів про виконану роботу керівника апарату, начальників структурних підрозділів, результати виконання Плану роботи суду на відповідний період, судові рішення ВСУ, ВАСУ, КААС, інформаційні листи ВАСУ, КААС, питання своєчасного направлення текстів судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, повернення адміністративних справ до канцелярії суду після їх розгляду тощо.

На оперативних нарадах працівників апарату суду обговорені питання внутрішньої діяльності суду, додержання вимог Закону України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», Загальних правил поведінки державних службовців, Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах тощо.

Слід зазначити, що у КОАС вживаються усі необхідні заходи щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень із застосуванням комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду».

         На виконання плану роботи суду у звітний період КОАС забезпечено передачу до архіву адміністративних, розглянутих у 2011 році та номенклатурних справ, сформованих впродовж 2011 року.

         Впродовж звітного періоду у КОАС забезпечено належний рівень організації роботи суду в період проходження виборчого процесу з виборів міського голови міста Васильків Київської області 2 червня 2013 року, та у період виборчого процесу з повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі №94 15 грудня 2013 року. Так, у суді були розроблені плани заходів щодо роботи в період виборчого процесу, відповідно до яких були розроблені та затверджені графіки чергувань суддів та працівників апарату, одержано засоби зв’язку із відповідними виборчими комісіями, посилено охорону приміщення суду та суддів, тощо.

3. Узагальнення судової практики.

У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.

Узагальнення судової практики у КОАС протягом 2013 року проводились згідно з планами роботи суду на відповідні періоди, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.

На виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2013 року у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.

Крім того, на виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2013 року:

заступником голови суду Головенком О.Д. щомісячно проаналізовано практику розгляду КОАС адміністративних справ, що переглянуті в апеляційному та касаційному порядку.

суддею Волковим А.С. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2012 року справ зі спорів з приводу забезпечення реалізації громадянами права голосу на виборах і референдумах, зокрема зі спорів щодо виборів народних депутатів України

суддею Василенко Г.В узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2012 року адміністративних справ зі спорів з приводу забезпечення реалізації конституційних прав особи, а також реалізації статусу депутата представницького органу влади, організації діяльності цих органів, зокрема зі спорів щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та  посадових і службових осіб цих органів

суддею Леонтовичем А.М. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2012 року адміністративних справ зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, зокрема зі спорів щодо дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів;

суддею Балаклицьким А.І. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2013 року справ зі спорів з приводу реалізації публічно – фінансової політики, зокрема зі спорів у сфері процедур здійснення контрою Рахунковою палатою, державного фінансового контролю внутрішньої контрольно – ревізійної роботи;

суддею Скрипка І.М. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2013 року адміністративних справ зі спорів з приводу забезпечення реалізації податкової політики та за зверненнями податкових органів та із деякими видами вимог, зокрема зі спорів щодо адміністрування податку з доходів фізичних осіб;

суддею Пановою Г.В. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2013 року адміністративних справ зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері економіки, зокрема щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Відділом аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно забезпечено підготовку довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на зборах суддів.

На виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду надано інформацію про практику вирішення у 2012 році спорів з приводу реалізації податкової політики та за зверненнями податкових органів щодо адміністрування плати за землю; про практику вирішення у 2012 році спорів пов’язаних з видворенням з України іноземців або осіб без громадянства; про практику вирішення у 2010-2012 р.р. спорів з приводу визначення підсудності та розмежування юрисдикції загальних господарських та адміністративних судів у деяких категоріях справ; про практику справ щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки); про надходження та результати розгляду КОАС у першому півріччі 2013 року справ зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, зокрема зі спорів щодо проведення мітингів, походів і демонстрацій, у тому числі: обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання та усунення обмежень у реалізації права на мирні зібрання; щодо дотримання КОАС процесуальних строків розгляду адміністративних справ; щодо практики розгляду справ, пов’язаних із забезпеченням громадян житлом.

4. Матеріально-технічне забезпечення суду.

Кошторис КОАС на 2013 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України 11 січня 2013 року у загальній сумі 10 517 100,00 грн., з урахуванням змін становить 10470290,00грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 7 935 900,00 грн., що становить 75,79% усіх бюджетних призначень на 2013 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 2 534 390,00 грн., що становить 24,21% усіх бюджетних призначень на 2013 рік.

Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:

            КЕКВ 2111 «Заробітна плата» – 5 837 100,00 грн., що становить 55,75% бюджетних призначень на 2013 рік (загальний фонд);

            КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 2 098 800,00 грн., що становить 20,05% бюджетних призначень (загальний фонд);

            КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 400 000,00 грн., що становить 3,82% (спеціальний фонд);

            КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 799 000,00 грн., що становить 7,63% бюджетних призначень (спеціальний фонд );

            КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» – 3290,00 грн., що становить 0,03% бюджетних призначень (спеціальний фонд);

            КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» –                 639100,00грн., що становить 6,10% бюджетних призначень (спеціальний фонд);

            КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» – 6700,00 грн., що становить 0,06% бюджетних призначень на 2013 рік;

            КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» – 2690,00 грн., що становить 0,03% бюджетних призначень на 2013 рік;

            КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» – 683 610,00 грн., що становить 6,53% бюджетних призначень (спеціальний фонд).

З наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 75,80%, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 6,10% та лише 18,10% спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.

Також, варто зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі та нарахуванню на заробітну плату спрямовані із загального фонду бюджету, а видатки споживання із спеціального фонду.

У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення які були доведені Київському окружному адміністративному суду виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання марок, паперу А-4, канцтоварів, папок справ, конвертів немаркованих, дисків, обліково-інформаційних карток, картриджів, меблів, комп’ютерів та оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, встановлення пропускної системи, встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.

Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 7 932 326,92 грн., по спеціальному 1 667 802,96 грн.

На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному 400 000,00 грн.

За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:

- погашено кредиторську заборгованість за отримані знаки поштової оплати, папір А4, конверти немарковані, обліково–інформаційні картки, журнали реєстрації, яка обліковувалась станом на 01 січня 2013 року на загальну суму 61380,00 грн.;

- придбано знаки поштової оплати на загальну суму 50 000,00 грн.

- придбано папір А4,  факс-папір на загальну суму 69 944,06 грн.

- придбано конверти немарковані на загальну суму 12723,00 грн.

- придбання бензину на загальну суму 22482,25 грн.

- придбано мантію суддівську на загальну суму 780,00 грн.;

- придбано обліково–інформаційні картки, журнали реєстрації на загальну суму 65630,20 грн.;

- придбано диски з конвертами для дисків на загальну суму 45492,00 грн.;

- придбано суддівські нагрудні знаки на загальну суму 596,40 грн.

- нитки, обкладинки на службове посвідчення, панель розширення до телефонного апарату, фільтри-подовжувачі, кабелі, штампи, інструменти для локальної мережі на загальну суму 12084,66 грн.;

- придбано стелажі архівна на загальну суму 25960,00 грн.;

- придбано періодичні видання на загальну суму 7070,30 грн.;

- придбано канцелярські товари на загальну суму 5196,13 грн.;

- придбано картриджі на загальну суму 20661,00 грн.

Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду  799 000,00 грн.

За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на:

- погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2013 року на загальну суму 47917,70 грн.;

-         розрахунково-касового обслуговування банків на суму 7260,51 грн.

-         телекомунікаційні послуги на суму 26 111,52 грн.;

-         послуги маркувальної машини на суму 335 000,00 грн.;

-         технічне обслуговування маркувальної машини на суму 5287,80 грн.;

-         послуги по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 8 035,20 грн.;

-         страховку на суму 1858,26 грн.;

-         оголошення на суму 7479,73 грн.;

-         реєстрацію домену на суму 54,00 грн.;

-         на супроводження програмного забезпечення («1С», Діловодство адміністративних судів) на суму 46118,40 грн.;

-         заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 38701,30грн.;

-          послуги централізованого адміністрування мереж на суму 4184,64 грн.;

-          ліцензійні антивіруси на суму 14958,00 грн.;

-          орендна плата за приміщення на суму 3,40 грн.;

-         оренду системи веб-моніторингу на суму 2304,00 грн.;

-         відшкодування послуг по вивезенню ТВП на суму 2669,28 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню ліфтів на суму 31033,26 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню електромереж на суму 47004,96 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню сантехнічних мереж на суму 66013,20 грн.;

-         відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території на суму 8016,36 грн.;

-         прибирання приміщення на суму 98988,48 грн.

Для можливості оплати вартості навчання та перекваліфікації членів комітету з конкурсних торгів за звітний період було спрямовано кошти у сумі 5422,00 грн.

Бюджетні призначення по капітальним видаткам були профінансовані в сумі 683 610 грн., які були спрямовані на:

- на придбання двох комплектів меблів для залів судових засідань у сумі 19290,00 грн.;

- придбання металодетектора арочного у сумі 25954,00 грн.;

- придбання металевої шафи у сумі 3003,00 грн.;

- придбання факсового апарата у сумі 3003,30 грн.;

- придбання сервера у сумі 54906,00 грн.;

- придбання персональних комп’ютерів у сумі 450111,60 грн.;

- придбання багатофункціональних пристроїв та принтерів у сумі 115192,00грн.;

-          придбання джерел безперебійного живлення у сумі 12150,00грн.

Станом на 1 січня 2014 року установа мала кредиторську заборгованість в сумі 582436,51 грн., а саме:

60603,01 грн. – заборгованість КМД УДППЗ «Укрпошта» за поштові послуги та технічне обслуговування маркувальної машини;

55644,60 грн. – заборгованість перед СПД Панько Олег Петрович за послуги по заправці та відновленню картриджів,  ремонту оргтехніки, ліцензійні антивіруси, картриджі, кабелі, набір інструментів для локальної мережі та факсів апарат;

709,66 грн. – заборгованість перед ПАТ «КиївЗНДІЕП» за відшкодування послуг по вивезенню ТПВ та прибиранню прибудинкової території,;

6431,31 грн. – заборгованість перед ДП «НДПІ Містобудування» за відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території, утриманню електричних та сантехнічних мереж;

1,24 грн. – заборгованість перед КРД «Райффайзен Банк Аваль» за розрахунково-касове обслуговування;

1440,00 грн. – заборгованість перед ДП «Зовнішторгвидав» за розміщення оголошення у Віснику Державних закупівель;

37331,45 грн. – заборгованість ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВІС» за папір    А-4 та канцтовари;

280,00 грн. – заборгованість перед  ТОВ НВП «Олавтекс» за печатку та штамп;

3003,00 грн. – заборгованість перед ТОВ «Кремінь ЛБ» за металеву шафу;

420984,88,00 грн. – заборгованість ТОВ «Усіс-системс» за персональні комп’ютери.

Дана кредиторська заборгованість суду утворилася у зв’язку із неоплатою платежів ГУДКСУ у Київській області при наявності залишків коштів на рахунках суду.

         Слід зазначити, що станом 01.01.2014 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно – секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день (а пройшло більше 8 місяців) це приміщення нам не передане, у зв’язку із певними організаційними проблеми, які не залежать від суду.

5. Кадрове забезпечення.

Згідно з штатним розписом на 2013 рік КОАС затверджено штат у кількості 106 штатної одиниці, із них: 22 судді, 79 державних службовці, 3 службовці, 2 робітники. 

Станом на 01.01.2014 до штату цього суду зараховано 21 суддю. Кузика Т.М. призначено заступником керівника апарату суду. Призначено на посади: 2 помічників суддів, 10 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 9 секретарів суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1 старшого судового розпорядника, 1 судового розпорядника, 1 заступника начальника Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, 1 головного спеціаліста із звернень громадян Відділу кадрової, режимно – секретної роботи та інформаційного забезпечення, 1 провідного спеціаліста із судової статистики Відділу аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики, 2 провідних спеціалістів Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1 провідного спеціаліста з кодифікаційно-довідкової роботи Відділу кадрової, режимно-секретної роботи та інформаційного забезпечення, 1 головного спеціаліста з інформаційних технологій Відділу кадрової, режимно-секретної роботи та інформаційного забезпечення, 1 оператора комп’ютерного набору Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення.

Всього, станом на 01.01.2014 в КОАС нараховується 108 осіб.

Впродовж 2013 року призначено на посади 32 державних службовці та 1 службовець. 21 особу призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 9 осіб призначено у зв¢язку з переведенням з іншого державного органу, 1 особу в порядку стажування та переведення на вищі посади державного службовця. Також прийнято 1 службовця та переведено 1 службовця.

Протягом 2013 року звільнено з посад 22 державних службовці апарату суду та 1 службовець. З них: 5 – за власним бажанням, 7 – за угодою сторін, 9 – за переведенням, 1- у зв’язку із досягненням пенсійного віку.

Впродовж року забезпечено формування кадрових резервів на заміщення посад державних службовців.

У лютому 2013 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань, у листопаді проведено атестацію державних службовців.

У зв’язку із кадровими змінами наказами № 14 від 27.05.2013 та №27 від 02.08.2013 керівником апарату суду затверджено новий склад конкурсної комісії, головою якої є заступник керівника апарату суду Кузик Т.М. Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань оформляються належним чином.

         Протягом 2013 року проведено 2 конкурси на заміщення вакантних посад державних службовців  відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 169.

Відповідно до Указу Президента України від 25.01. 2012 «Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування» (з наступними змінами) кандидати, які пройшли конкурсний, надають згоду на проведення спеціальної перевірки та направлено всі запити до відповідних органів. Станом на 01.01.2014 до суду надійшли відповіді на запити в порядку проведення спеціальної перевірки стосовно 21 кандидата, які претендують на посади. Стосовно 1 кандидата на кінець звітного періоду відповіді не надійшли.

Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», права державних службовців, Загальні правила поведінки державних службовців та Правила поведінки працівника суду. При прийнятті на роботу усі працівники КОАС суду під підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку КОАС.

Впродовж звітного періоду сформовано 21 особову справу суддів, 84 особових справ державних службовців апарату суду, 2 особові справи службовців апарату суду та 1  особову справу робітника.

Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р.  № 731.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.

Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого 27.12.2012 року графіка надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2014 рік.

З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на оперативних нарадах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, засади запобігання і протидії корупції. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції.

В березні 2013 року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану судів та державних службовців апарату суду.

Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.

Слід також зазначити, що впродовж 2013 року заступник керівника апарату суду Федів Л.М. та помічник голови суду Войтович І.І. призначені на посади суддів, старший консультант ВАСРІЗУСП відповідно до рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України рекомендований на призначення на посаду судді.

У штаті суді, зокрема, у суддівському корпусі нараховується 8 кандидатів юридичних наук. Судді КОАС виконують не лише своє основне завдання – здійснення судочинства, але і забезпечують викладання правових дисциплін в Національній школі суддів України, Академії адвокатури України, Національній академії прокуратури України, в інших вищих учбових закладах.

Судді та працівники апарату суду неодноразово заохочувались почесними грамотами голови ВАСУ, РСАУ, ДСА України, КААС, ОДА, Київської обласної ради, а також грамотами КОАС.

         6. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.

         З метою підвищення кваліфікації протягом 2013 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС), Національною школою суддів України.

         Протягом 2013 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.

Головою суду Басаєм О.В. та заступником голови суду Виноградовою О.І., суддями  Василенко Г.Ю., Леонтовичем А.М., Лиска І.Г., Пановою Г.В., Панченко Н.Д., Спиридоновою В.О., Шевченко А.В., Скрипкою І.М., Шевченко А.В., Балаклицьким А.І., Лисенко В.І., Лапієм  С.М., Терлецькою О.О. пройдено  підготовку голів та заступників голів суду, суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду судді вперше та обраних на посаду судді безстроково у Національній школі суддів України.

Керівником апарату Геліч Т.В., помічником голови суду Короташ О.Б., помічниками суддів Соловей Н.С., Вишневським Ю.А., Гульцо О.І., Поповичем О.В., старшим консультантом Відділу аналітично – статистичної роботи та узагальнення судової практики Семеренко О.О.  було пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Начальником відділу кадрової, режимно-секретної роботи та інформаційного забезпечення Стеців Р.І. пройдено підготовку спеціалістів кадрового забезпечення місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

Провідні спеціалісти Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Київського окружного адміністративного суду Іванов Д.О та Попіль С.В. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.

Секретарями судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) КОАС Іванов Д.О., Васковець М.С., Пилипчук В.А., Роздобудько Я.В. пройдено підготовку секретарів судового засідання окружних, апеляційних адміністративних судів та Вищого адміністративного суду України в Національній школі суддів України.

Заступник начальника Відділу аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Кондратюк І.І., взяла участь в семінарі для працівників апарату апеляційних та окружних адміністративних судів в рамках реалізації Проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні».

Старшим консультантом Відділу аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Швечиковою В.Ю. пройдено підготовку  спеціалістів з судової статистики місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

Голова суду Басай О.В., взяв участь в роботі останнього підсумкового ²круглого столу² в рамках проекту Кодексу суддівської етики, розробленого Асоціацією українських правників та схваленого рішенням Національної комісії від 01.11.2012 №5.

Голова суду Басай О.В., взяв участь в регіональному семінарі ²Зміцнення потенціалу судової влади щодо виявлення та захисту іноземців, постраждалих від торгівлі людьми в Україні².

Заступник начальника Відділу аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Кондратюк І.І., взяла участь в засіданні круглого столу в рамках виконання заходу А13 ²Обговорення в рамках круглого столу питань аналізу статистичних даних² Проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні».

Голова суду Басай О.В., взяв участь в засіданні Пленуму Вищого адміністративного суду України.

Заступник голови суду Головенко О.Д. та суддя Щавінський В.Р., взяли участь в засіданні Науково-консультативної ради ВАСУ.

Заступник керівника апарату взяла участь в семінарі, присвяченому розгляду питань вдосконалення процесу документообігу і навантаження суддів, а також розподілу справ між суддями на основі передової європейської практики у рамках Проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні».

Суддя Волков А.С. взяв участь у семінарі розробників навчального курсу з розгляду земельних спорів.

Голова суду Басай О.В., взяв участь в візиті делегації Вищого адміністративного суду України до Литви та Швеції, в рамках Проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні» (захід D3).  

Судді Шевченко А.В., Балаклицький А.І., Панченко Н.Д. взяли участь у періодичному навчанні суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду судді вперше, з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарі на тему: ²Написання судових рішень².

Суддя Щавінський В.Р. взяв участь у спільному польсько-українському семінарі для суддів адміністративних  судів до Окренгового суду в Ченстохові, Воєводського адміністративного суду в Глівіцах та Крайової школи судівництва та прокуратури у Кракові, Польща. 

Керівник апарату Геліч Т.В. взяла участь у роботі Міжнародної конференції з ІТ - технологій в адміністративних судах в рамках реалізації Проекту Twinning.

Суддя Волков А.С. взяв участь в методологічному семінарі з питань розгляду земельних спорів, проведеному Національною школою суддів України у співпраці з Національним суддівським інститутом Канади в рамках спільного проекту ²Освіта суддів – для економічного розвитку².

Суддя Скрипка І.М. взяла участь в візиті делегації Вищого адміністративного суду України до Франції, в рамках Проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні» (захід D3).  

Відповідно до планів роботи КОАС на 1 півріччя та 2 півріччя 2013 року проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», перевірено знання Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». Проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Залишення позовної заяви без руху», «Повернення позовної заяви»; «Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі», «Залишення позовної заяви без розгляду на стадії відкриття провадження в адміністративній справі», «Особливості провадження у справах, пов’язаних з виборчим процесом», «Судові виклики і повідомлення. Представництво в адміністративному процесі»; «Процесуальні питання, пов’язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах».

         Судді та працівники апарату КОАС брали активну участь у заходах міжнародного співробітництва, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України, у тому числі такі заходи неодноразово були проведені на базі КОАС.

         Так, у рамках проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні», організованому ВАСУ за підтримки Європейського союзу, на базі КОАС впродовж 2013 року проведено низку зустрічей з експертами проекту з питань, включених до плану заходів проекту. Так, у лютому 2013 року на базі КОАС проведено круглий стіл за участю міжнародних експертів та суддів і працівників апарату суду, на якому обговорено питання щодо представлення та обговорення найкращої практики і критеріїв визначення, оцінки і розподілу навантаження між суддями. Також у лютому 2013 року у КОАС проведена зустріч експертів проекту суддями та працівниками апарату, на якій обговорено питання удосконалення процесу забезпечення єдності судової практики для забезпечення принципу правової визначеності, а також з питання Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні.

            На зустрічах, які відбулись на базі КОАС у травні 2013 року, експертами Проекту надано сприяння у впровадженні рекомендацій, розроблених за результатами попередніх заходів Проекту, присвячених питанням документообігу, вдосконалення процесу розподілу навантаження суддів адміністративних судів і розподілу справ між ними, а також спільно з суддями КОАС та працівниками апарату обговорено питання поточного стану справ стосовно розмежування юрисдикції щодо спорів, що стосуються кількох юрисдикцій.

            У червні 2013 року суддями КОАС, працівниками апарату спільно з експертами проекту обговорено питання щодо вдосконалення методів надання методичної допомоги апеляційним та місцевим адміністративним судам. 

         А вже у вересні 2013 голова суду Басай О.В. взяв участь у заключному заході з нагоди закриття проекту Twinning, який відбувся у ВАС України.

7. Робота із звернень громадян.

У КОАС проводиться відповідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, ведення особистого прийому керівництвом суду.

Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та Закону України «Про звернення громадян»

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку, визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».

         Впродовж 2013 року до КОАС всього надійшло 39 звернень.

У звітний період було розглянуто 39 письмових звернень, поданих в порядку Закону України «Про звернення громадян» з них: скарг - 25, заяв – 14.

Станом на 01.01.2014 усі звернення громадян розглянуті, відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

Порівняльна діаграма статистичних даних 2012 року з 2013 роком:

 

 

Щодо строків розгляду звернень громадян, можна зробити висновок, що всі вони розглядаються відповідно до вимог ст.20 Закону України „Про звернення громадян” 6: до 5 діб - 10 звернень; до 15 діб – 23 звернень;  до 30 діб – 6 звернень.

Порівняльна діаграма статистичних даних щодо строку розгляду звернень.

       

Із загальної кількості звернень, розглянутих судом, більшість їх була розглянута до 15 діб. Крім цього, у порівнянні з 2012 роком помітно зменшилась кількість звернень, розглянутих в термін до 30 діб. Все це свідчить про оперативну роботу суду щодо розгляду звернень громадян згідно Закону України „Про звернення громадян”.

Аналіз наведених цих даних дозволяє дійти висновку про зменшення надходження звернень громадян та досить високий рівень оперативності розгляду звернень громадян судом, що досягається відповідним рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю за цією ділянкою роботи з боку керівництва суду.

Особистий прийом громадян керівництвом суду здійснюється відповідно затвердженого графіка, у т.ч. у неробочий час.

Слід зазначити, що у 2012 році була проведена перша суспільна експертиза офіційних веб - сайтів судів України і КОАС отримав диплом ІІІ ступеня в номінації «Доступ до правосуддя».

Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Впродовж звітного періоду до КОАС надійшло 22 запити на публічну інформацію. Протягом аналогічного періоду 2012 року – 23 запити на публічну інформацію.

У письмовій формі надійшло 6 запитів, в електронній формі – 15 запитів, 1 запит надійшов в порядку ч.3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Запити стосувались надання інформації про набрання законної сили рішеннями суду, про направлення адміністративних справ на розгляд суду апеляційної та касаційної інстанцій, тощо. Усі запити були розглянуті у строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації», про що надані письмові відповіді. Звіти про розгляд розміщені на сайті КОАС на офіційному веб – порталі «Судова влада». Заявникам роз’яснено, що інформація стосовно розгляду адміністративних справ надається порядку Кодексу адміністративного судочинства України, а не Закону України «Про доступ до публічної інформації».

         8. Кодифікаційно-довідкова робота.

В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.

Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.

Судді КОАС протягом звітного періоду здійснювали публікації статей у засобах масової інформації. Зокрема, у газеті «Закон і бізнес» та «Судебно – юридической газете» були опубліковані інтерв’ю голови суду Басая О.В. та судді Волкова А.С.