flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка про стан організації діяльності Київського окружного адміністративного суду протягом першого півріччя 2015 року

  1. Загальні питання.

Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.

29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.

17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).

Станом на 01.07.2014 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.09.2008 №548 та додаткової угоди до Договору від 30.11.2011 №7 займає приміщення площею 981,9 кв.м. на 10-11 пов. за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26. Крім того, відповідно до договору оренди від 26.08.2011 №5936, укладеного КОАС та Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по місту Києву, договору оренди від 25.01.2011 №1, укладеного КОАС та ДП «Науково – дослідний і проектний інститут містобудування» КОАС орендує приміщення за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26 (6 поверх) площею 377,5 кв.м.

Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність по розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.

Станом на 01.07.2015 у КОАС працює 23 судді, 67 державних службовців, 2 службовці та 1 робітник з комплексного обслуговування приміщень, очолює суд голова суду Басай О.В.

 

2. Аналіз обліково – статистичної роботи суду. Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.

Протягом першого півріччя 2015 року КОАС розглянуто 2952 адміністративних справ і матеріалів позовних заяв, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами та інших матеріалів (заяви про скасування заходів реагування, заяви про забезпечення доказів, про забезпечення позову, про зміну та скасування такого заходу, заяви в порядку виконання судових рішень), у тому числі закінчено провадження у 2166 адміністративних справах.

Залишок нерозглянутих справ і матеріалів станом на 01.07.2015 складає 744, у тому числі залишок позовних заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження, становить 116 позовних заяв, у тому числі залишено без руху 91 позовна заява.

Залишок нерозглянутих справ і матеріалів станом на 01.07.2014 становив 805.

Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду у першому півріччі 2015 року зменшився на 61 адміністративну справу та матеріали у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року, що вказує на підвищення рівня оперативності їх розгляду.

Інформація про основні показники здійснення судочинства протягом першого півріччя 2015 року у КОАС наведені у додатку 1 до Довідки.

Із 2166 розглянутих справ 264 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 12 % від розглянутих справ.

В аналогічний період 2014 року із 2964 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 198 адміністративні справи, що становило 6,7 % від розглянутих справ.

Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у 2015 році у порівнянні з 2014 роком збільшився на 66 справи та на 5,3 % від кількості розглянутих справ.

 

Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат поштових відправлень, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду. Також до причин пропуску строків розгляду справ потрібно зазначити відсутність повноважень для здійснення правосуддя і сімох суддів КОАС, що спричиняє збільшення навантаження з розгляду адміністративних справ на суддів.

Стосовно якісних показників слід зазначити таке.

Впродовж І півріччя 2015 року оскаржено в апеляційному порядку 1074 судових рішень, що становить 36,4% від загальної кількості розглянутих справ і матеріалів. В аналогічний період 2014 було оскаржено 1513 судових рішень, що становило 38,5% від загальної кількості розглянутих справ і матеріалів. Тобто, показник оскаржених рішень зменшився на 2,1%.

Разом з тим, впродовж І півріччя 2015 року скасовано 199 судових рішень, що становить 6,7 % від загальної кількості розглянутих справ і матеріалів. В  аналогічний період 2014 року скасовано – 290 судових рішення, що становило 7,4 % від розглянутих справ. Таким чином показник скасованих рішень зменшився на 0,7 %.

Протягом І півріччя 2015 року судом апеляційної інстанції змінено 6 судових рішення – 0,2% від загальної кількості розглянутих справ, впродовж І півріччя 2014 року змінено 4 судових рішень – 0,1% від загальної кількості розглянутих справ. Отже, показник змінених рішень судом апеляційної інстанції збільшився.

У звітний період витребувано на розгляд суду касаційної інстанції 585 справ (19,5% від загальної кількості розглянутих справ), впродовж І півріччя 2014 року – 413 (справи 10,5% від загальної кількості розглянутих справ).

Скасовано рішень КААС і КОАС у 67 справах, що становить 2,3% від розглянутих справ, а у І півріччі 2014 році – у 65 справах (1,7%), таким чином показник скасованих рішень збільшився на 0,6 %.

У І півріччі 2015 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 35 справах (0,2 % від загальної кількості розглянутих справ), в аналогічний період 2014 року такий показник складав 7 справ (0,2% від загальної кількості розглянутих справ).

Змінено впродовж звітного періоду 3 рішення КОАС, що становить 0,01%, а у І півріччі 2014 року було змінено 2 рішення, що склало 0,05% від загальної кількості розглянутих справ.

Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 197 справах (6,7%), в аналогічний період 2014 року  – 308 судових рішень – 7,8 % від загальної кількості розглянутих справ.

Залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 25 справах (0,8% від кількості розглянутих справ), у І півріччі 2014 року – у 34 справах (0,9% від розглянутих справ).

Кількісні та якісні показники стану здійснення судочинства Київським окружним адміністративним судом у І півріччі 2015 році у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року такі:

 

 

І півріччя 2014 року

 

І півріччя 2015 року

Динаміка

Надходження справ, матеріалів позовних заяв, справ, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами та інших матеріалів

4116

3073

-         25%

Розгляд справ, матеріалів позовних заяв, справ, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами та інших матеріалів

3926

2952

-24,7%

Кількість справ, розглянутих понад строки, встановлені КАСУ

198 – 6,7% від розглянутих справ

264 – 12 % від розглянутих справ

+ 5,3%

Результати перегляду судових рішень в суді апеляційної інстанції

Кількість судових рішень

% від загальної кількості розглянутих справ

Кількість судових рішень

% від загальної кількості розглянутих справ

-

Оскаржено в апеляційному порядку

1513

38,5%

1074

36,4%

-2,1%

з них:

 Скасовано

290

7,4%

199

6,7%

-0,7%

Змінено

4

0,1%

6

0,2%

+0,1%

Залишено без змін

1387

35%

898

30%

-5%

Результати перегляду судових рішень в суді касаційної інстанції

Кількість справ

% від загальної кількості розглянутих справ

Кількість справ

% від загальної кількості розглянутих справ

-

Витребувано ВАСУ

413

10,5%

585

19,85%

+9,3%

з них:

 Скасовано рішення КОАС та КААС

65

1,7%

67

2,3%

+0,6%

Залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС

7

0,2%

35

1,2%

+1%

Змінено

2

0,05%

3

0,1%

+0,05%

Залишено без змін рішення КОАС та КААС

308

7,8%

197

6,7%

-1,1%

Залишено в силі рішення КОАС, скасовано рішення КААС

34

0,9%

25

0,8%

-0,1%

        

Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС покращились.

На нашу думку, покращення якісних показників розгляду адміністративних справ, які спостерігаються у звітному періоді, пов’язано з тим, що питання причин, що слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах. Крім того, покращення якісного показника вважаємо також пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи ВАСУ, роз’яснення та узагальнення КААС, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях ВАСУ, КААС, Національною школою суддів України.    

Впродовж звітного періоду розподіл справ між суддями суду проводився із застосуванням Автоматизованої системи документообігу суду. Проблемні питання стосовно застосування комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» обговорені на оперативних нарадах, пропозиції щодо покращення роботи автоматизованої системи документообігу суду надані до Державного підприємства «Інформаційні судові системи».

Засади формування колегії суддів з розгляду конкретної адміністративної справи у КОАС визначені рішенням зборів суддів Київського окружного адміністративного суду від 12.04.2013, яким затверджене Положення про порядок формування колегій у Київському окружному адміністративному суді, та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 №30 (з наступними змінами та доповненнями). А 22.05.2015 рішенням зборів суддів КОАС було затверджене нове положення про порядок формування колегій із застосуванням автоматизованої системи документообігу суду.

Протягом першого півріччя 2015 року КОАС винесено 5 окремих ухвал про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям. Станом на 01.07.2015 до суду надійшов звіт про виконанням однієї із постановлених окремих ухвал у 2015 році та по 2 окремих ухвалах, постановлених судом у 2014 році.

В аналогічний період 2014 року судом була постановлена 1 окрема ухвала.

Протягом першого півріччя 2015 року у КОАС проведено 6 зборів суддів, 12 оперативних нарад суддів та начальників структурних підрозділів, а також 12 оперативних нарад з працівниками апарату суду.

На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно проаналізовані причини та підстави скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; аналізи причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, звіти про виконану роботу голови суду, заступників голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.

Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно вплинули на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.

Предметом обговорення на оперативних нарадах суддів та начальників структурних підрозділів стали звіти суддів про кількість розглянутих адміністративних справ суддями за певні періоди, звітів про виконану роботу керівника апарату, начальників структурних підрозділів, результати виконання Плану роботи суду на відповідний період, судові рішення ВСУ, ВАСУ, КААС, інформаційні листи ВАСУ, КААС, питання своєчасного направлення текстів судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, повернення адміністративних справ до канцелярії суду після їх розгляду тощо.

На оперативних нарадах працівників апарату суду обговорені питання внутрішньої діяльності суду, додержання вимог Закону України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», Загальних правил поведінки державних службовців, Інструкції з адміністративних судах України тощо.

Слід зазначити, що у КОАС вживаються усі необхідні заходи щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень із застосуванням комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду».

         На виконання плану роботи суду у звітний період КОАС забезпечено передачу до архіву адміністративних, розглянутих у 2012 році та номенклатурних справ, сформованих впродовж 2012 року.

          

3. Узагальнення судової практики.

У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.

Узагальнення судової практики у КОАС протягом І півріччя 2015 року проводились згідно з планом роботи суду на відповідний період, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.

На виконання планів роботи суду на І півріччя 2015 року у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.

На виконання планів роботи суду на І півріччя 2015 року:

-         суддею Головенком О.Д. щомісячно здійснювався аналіз практики розгляду КОАС адміністративних справ, що переглянуті в апеляційному та касаційному порядку;

-         суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року справ зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема зі спорів щодо цивільного захисту; охорони праці;

-         суддею Виноградовою О.І. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року адміністративних справ зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема зі спорів щодо адміністрування плати за землю;

-         суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року адміністративних справ зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики, зокрема зі спорі у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у тому числі операцій із цінними паперами.

Відділом аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно забезпечено підготовку довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на зборах суддів.

На виконання запиту Київського апеляційного адміністративного суду суддею Шевченко А.В. узагальнено практику вирішення спорів, які виникають у зв’язку з невиконанням судових рішень про стягнення коштів з державного бюджету, державних органів, підприємств, установ - Державною казначейською службою України, її територіальними підрозділами.

Також, на виконання запитів Київського апеляційного адміністративного суду впродовж І півріччя 2015 року Відділом правової, аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики підготовлено та направлено наступну інформацію:

- про практику розгляду і вирішення КОАС справ зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері митної справи впродовж 2014 року;

-         про практику розгляду КОАС адміністративних справ щодо біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту;

-         про практику розгляду КОАС справ, пов’язаних із оскарженням наказів органів ДФС про призначення документальних перевірок (планових та позапланових); реалізація права платника податків на недопуск до перевірки; наслідки недопуску службових осіб органів ДФС до перевірки;

-         про судову практику КОАС щодо питань, пов’язаних з процесуальним правонаступництвом та заміною сторони виконавчого провадження.

4. Матеріально-технічне забезпечення суду.

Кошторис Київського окружного адміністративного суду на 2015 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України  10 лютого 2015 року у загальній сумі 10 118 600,00 грн., з урахуванням змін становить                       10 173 100 ,00 грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 7 838 700,00 грн., що становить 77,05 % усіх бюджетних призначень на 2015 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 2 334 400,00 грн., що становить 22,95 % усіх бюджетних призначень на 2015 рік.

Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:

            КЕКВ 2111 «Заробітна плата» – 6276900,00 грн., що становить 61,70 % бюджетних призначень на 2015 рік (в тому числі загальний фонд становить 5 680 200,00 грн. та спеціальний фонд – 596 700,00грн.);

            КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 2 278 700,00 грн., що становить 22,40 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 2 062 200,00 грн. та спеціальний фонд – 216 500,00грн.);

            КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 165 600,00 грн., що становить 1,63 % (спеціальний фонд);

            КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 860 100,00 грн., що становить 8,45 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);

            КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» –                 584 300,00 грн., що становить 5,75 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 96 300,00 грн. та спеціальний фонд – 488 000,00грн.);

            КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» – 2500,00 грн., що становить 0,02 % бюджетних призначень на 2014 рік;

            КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» – 100,00 грн., що становить 0,001% бюджетних призначень на 2014 рік;

Отже, з наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 84,10 %, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 5,75 % та лише 10,15 % спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.

Також, варто зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі, нарахуванню на заробітну плату та оплаті комунальних послуг та енергоносіїв спрямовані частина із загального фонду та частина із спеціального фонду бюджету, а видатки споживання із спеціального фонду.

У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення які були доведені Київському окружному адміністративному суду виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання марок, паперу А-4, канцтоварів, папок справ, конвертів немаркованих, дисків, картриджів,  комп’ютерів та оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, встановлення пропускної системи, встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.

Також, варто зазначити, що відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 23.05.2014 №81 заборонено придбавати меблі.

Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 3 041 801,40 грн., по спеціальному 92 172,64 грн.

На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному 134 496,41 грн.

За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:

- погашено кредиторську заборгованість за отримані  канцелярські приладдя, нитки, папір А4, двері металеві, комутатори, стійку, набір кріплень, конектори, аптечки медичні, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року на загальну суму 57 356,21 грн.;

- придбано знаки поштової оплати на загальну суму 22 600,00 грн.

- придбано папір А4, конверти немарковані, конверти для дисків на загальну суму 4 912,80 грн.

- придбано обкладинки на справи та журнал обліку печаток та штампів на загальну суму 20 972,00 грн.;

- придбано диски на загальну суму 26 795,40 грн.;

- придбано мантії суддівські суму 1 860,00 грн.

Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду 339 594,89,00 грн.

За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на:

- погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року на загальну суму 69 534,97 грн.;

-         розрахунково-касового обслуговування банків на суму 3 816,83грн.

-         телекомунікаційні послуги на суму 14 546,46 грн.;

-         послуги маркувальної машини на суму 85 489,01 грн.;

-         технічне обслуговування маркувальної машини на суму 2795,46 грн.;

-         послуги по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 5825,52 грн.;

-         страховку на суму 1313,06 грн.;

-         послуги віддаленого адміністрування на суму 4999,68 грн.

-         на супроводження програмного забезпечення («1С», «діловодство спеціалізованого суду», «М.Е.Doc») на суму 26148,00грн.;

-         заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 18060,00 грн.;

-         відшкодування послуг по вивезенню ТВП на суму 1139,75 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню ліфтів на суму 12930,50 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню електромереж на суму 20625,45 грн.;

-         відшкодування послуг по обслуговуванню сантехнічних мереж на суму 28535,85 грн.;

-         відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території на суму 3667,70 грн.;

-         прибирання приміщення на суму 40166,65 грн.

По КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» касові видатки у сумі 2500,00 грн. були спрямовані на погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року.

Станом на 1 липня 2015 року в установі відсутня кредиторська заборгованість

Слід зазначити, що станом 01.07.2015 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно – секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день  це приміщення нам не передане, у зв’язку із певними організаційними моментами, які не залежать від суду.

 

5. Кадрове забезпечення.

Згідно з штатним розписом на 2015 рік Київського окружного адміністративного суду затверджено штат у кількості 113 штатних одиниць, із них: 24 судді, 84 державних службовці, 3 службовці, 2 робітники.

Станом на 01.07.2015 до штату цього суду зараховано 23 судді, призначено на посади: 2 помічників судді, 4 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 2 секретарів суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія).

Фактична чисельність працівників у Київському окружному адміністративному суді станом на 01.07.2015 становить 70 осіб.

Протягом першого півріччя 2015 року призначено на посади 8 державних службовців. 3 праціників призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 3 - призначено у зв¢язку з переведенням з іншого державного органу, 2 - призначено з кадрового резерву.

Протягом першого півріччя 2015 року звільнено з посад 11 державних службовців апарату суду. З них: 5 – за власним бажанням, 1 – за угодою сторін, 4 – за переведенням, 1- у зв’язку з призовом на військову строкову службу.

Протягом першого півріччя 2015 року формувались кадрові резерви на заміщення посад державних службовців.

У лютому 2015 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.

У зв’язку із кадровими змінами поновлено склад конкурсної комісії.

Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань оформляються належним чином.

         Протягом першого півріччя 2015 року конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 169 не проводився.

Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та права державних службовців.

При прийнятті на роботу всі працівники Київського окружного адміністративного суду під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Київського окружного адміністративного суду, які затвердженні протоколом зборів трудового колективу № 1 від 26 червня 2008 року.

Впродовж звітного періоду сформовано 23 особові справи суддів, 67 особових справ державних службовців апарату суду, 2 особові справи службовців апарату суду та 1 особову справу робітника.

Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р.  № 731.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.

Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого головою суду графіка надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2015 рік.

З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на зборах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції».

В березні поточного року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану судів та державних службовців апарату суду.

Відповідно до планів роботи Київського окружного адміністративного суду на 1 півріччя 2015 року проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». Проведено перевірку знань Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». Проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Забезпечення адміністративного позову. Забезпечення доказів в адміністративному процесі»;  «Відмова у відкритті адміністративного провадження»; «Розгляд адміністративних справ в порядку скороченого провадження».

Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.

        

         6. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.

         З метою підвищення кваліфікації протягом першого півріччя 2015 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС).

Протягом першого півріччя 2015 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.

Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В. пройшов підготовку для голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Заступник голови Київського окружного адміністративного суду Виноградова О.І. пройшла підготовку для заступників голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Судді, призначені на посаду судді вперше та обрані безстроково: Головенко О.Д. Колеснікова І.С.,  Леонтович А.М., Файчак В.О., Шевченко А.В., Журавель В.О., Лисенко В.І., Скрипка І.М., Брагіна О.Є., Лапій С.М., Щавінський В.Р., Василенко Г.Ю., Волков А.С., Терлецька О.О.,Кушнова А.О., Дудін С.О., Лиска І.Г., Панова Г.В. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.

Керівником апарату Геліч Т.В. пройдено підготовку для керівників апаратів місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.

Помічниками суддів Будз Б.Б., Сологубом Є.А., Горбуновою К.С., Демшевською Л.А., Побережним К.С.,Поповичем О.В. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Начальником відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення Тимошенко С.В. в Національній школі суддів України.

Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Київського окружного адміністративного суду Волощук Л.В., Радевич В.О., Сакевич Ж.В., Феленюк О.С. пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Заступник начальника Відділу правової, аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Хмеленко В.М. та старший консультант Корінний С.О. пройшли підготовку спеціалістів судової статистики місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

Секретарі суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Сергієнко О.О., Компанець О.М., Корбут Д.К., судовий розпорядник Гай А.В. пройшли  підготовку старших секретарів місцевих загальних судів, головних та провідних спеціалістів, судових розпорядників місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

 Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., взяв участь в роботі ²круглого столу² на тему «Зміни до Конституції України».

Судді Щавінський В.Р. та Головенко О.Д. взяли участь у засіданні Науково-консультативної ради при Вищому адміністративному суді.

Суддя, член Ради суддів України, Леонтович А.М. взяв участь у роботі круглого столу «Функціонування в судах системи електронного документообігу: поточний стан та перспективи розвитку», у робочій зустрічі з обговорення системи оцінки роботи суду та її подальшого використання в Україні, у міжнародному форумі «Правова реформа в Україні: європейський вектор», у роботі круглого столу на тему: «Конфлікт інтересів у суддівській діяльності: визначення, види та шляхи вирішення».

Судді Скрипка І.М., Лисенко В.І., Терлецька О.О., Харченко С.В., Щавінський В.Р. взяли участь у тренінгу «Доступ до публічної інформації: законодавство та практика», організованому Вищим адміністративним судом України.

Суддя Шевченко А.В. взяла участь в засіданні робочої групи з розробки навчального курсу «Дисциплінарна відповідальність судді».

Суддя Щавінський В.Р. пройшов навчання з курсу боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму, прийняв участь у зустрічі з експертами проекту Twinning «Посилення правової охорони та захисту прав інтелектуальної власності в Україні.

Судді Головенко ОД., Журавель В.О., Шевченко А.В., Виноградова О.І., Лисенко В.І. взяли участь у навчальному занятті на тему:Антикорупційне законодавство: українські реалії та європейські стандарти».

Суддя Волков А.С. взяв участь у засіданні круглого столу на тему: «Масовий позов: перспективи в Україні через призму зарубіжного досвіду» та у засіданні робочої групи з розробки курсу щодо земельних спорів.

Суддя Журавель В.О. взяв участь у міжнародній конференції «Незалежність судової влади, імплементація Європейських стандартів незалежності суддів України на основі міжнародних і європейських стандартів і досвід судових систем світу, у семінарі, присвяченому інструментам і методології Європейської комісії з ефективності правосуддя, у міжнародній конференції «Юрисдикція Адміністративного судового процесу як інструмент Верховенства Права».

 

         7. Робота із звернень громадян.

Київським окружним адміністративним судом проводиться відповідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та графіка особистого прийому громадян головою, заступниками голови та керівником апарату суду.

Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян.

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».

         Впродовж першого півріччя 2015 року до Київського окружного адміністративного суду всього надійшло 17 звернень.

         Із звернень, які надійшли до суду розглянуто 16 письмово в порядку Закону України «Про звернення громадян» з них: скарг - 5, заяв – 11. Одна заява на кінець звітного періоду перебувала на розгляді суду.

Станом на 01.07.2015 розглянуто 16 звернень громадян, відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

 

Порівняльна діаграма статистичних даних перше півріччя 2014 року з першим півріччям 2015 року:

 

Щодо строків розгляду звернень громадян, можна зробити висновок, що всі вони розглядаються відповідно до вимог ст.20 Закону України „Про звернення громадян”

 до 5 діб - 5 звернень;

 до 15 діб – 4 звернення;

 до 30 діб – 7 звернень;

Порівняльна діаграма статистичних даних щодо строку розгляду звернень.

 

         Слід зазначити, що більшість звернень були розглянуті в термін до 30 діб. Це свідчить про оперативну роботу суду з розгляду звернень громадян згідно Закону України «Про звернення громадян».

Аналіз наведених даних дозволяє дійти висновку про зменшення надходження звернень громадян. Разом з тим, вказує на досить високий рівень оперативності розгляду звернень громадян судом, що досягається  хорошим рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю з боку керівництва суду.

Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Впродовж першого півріччя 2015 року судом розглянуто 9 запитів, поданих в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», у першому півріччі 2015 року судом розглянуто 8 запитів на доступ до публічної інформації, з них: в електронній формі до суду надійшло 5 запитів, в письмовій формі – 3.

Усі запити на надання публічної інформації розглянуті у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», відповідна інформація розміщена на офіційному сайті суду на веб - порталі «Судова влада».

Кодифікаційно-довідкова робота.

В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.

Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.

Так, зокрема в КОАС забезпечується ведення роботи щодо добору та розстановки кадрів, покращення стану виконавської дисципліни, підвищення персональної відповідальності працівників за виконання та дотримання вимог чинного законодавства України, профілактики корупційних діянь.