Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1. Загальні питання.
Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.
29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.
17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).
Станом на 01.01.2015 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.11.2014 № 548-14 займає приміщення площею 1315,2 кв.м. на 10-11 пов. за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26 літ. «Б». Крім того, КОАС додатково орендує приміщення, розташовані на 6 поверсі Державного підприємства «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» на підставі договору оренди від 26.08.2011 №5936 за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26 літ. «А», загальною площею 472,5 кв.м.
Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність по розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.
Відповідно до наказу ДСА України № 104 від 30.07.2014 «Про визначення кількості суддів у деяких окружних адміністративних судах» чисельність суддів Київського окружного адміністративного суду збільшено до 24 суддів.
Станом на 01.01.2015 у КОАС працює 22 судді, 79 державних службовців, 3 службовці та 2 робітника, очолює суд голова суду Басай О.В.
2. Аналіз обліково – статистичної роботи суду . Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.
Протягом 2014 року КОАС розглянуто 7671 адміністративних справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі закінчено провадження у 7715 адміністративних справах, а також судом розглянуто 23 заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.
Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2015 складає 590 справ та матеріалів позовних заяв.
Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2014 становила 549 адміністративних справ.
Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду у 2014 році збільшився на 41 адміністративну справу у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року, що вказує на достатній рівень оперативності їх розгляду.
Протягом 2014 року у КОАС склалось наступне навантаження з розгляду справ на кожного суддю.
Із 5752 розглянутих справ 433 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 7,5 % від загальної кількості розглянутих справ.
В аналогічний період 2013 року із 6062 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 900 адміністративних справ, що становило 14,8 % від розглянутих справ.
Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у 2014 році у порівнянні з 2013 роком зменшився на 467 справ та на 7,3 % від загальної кількості розглянутих справ.
Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат поштових відправлень, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду.
Стосовно якісних показників слід зазначити таке. Впродовж 2014 року оскаржено в апеляційному порядку 2859 судових рішень, що становить 37% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2013 року було оскаржено – 2729 судових рішень, що становить 36% від загальної кількості розглянутих справ. Тобто, показник оскаржених рішень збільшився на 1%.
Разом з тим, впродовж 2014 року скасовано 556 судових рішень , що становить 7,2% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2013 року скасовано – 393 судових рішення, що становить 5,2% від розглянутих справ. Таким чином показник скасованих рішень у звітний період збільшився на 2%.
Протягом 2014 року змінено судом апеляційної інстанції 14 судових рішень – 0,1% від загальної кількості розглянутих справ, впродовж 2013 року змінено 10 судових рішень – 0,1% від загальної кількості розглянутих справ. Отже, показник змінених рішень судом апеляційної інстанції не змінився.
У звітний період до КОАС за наслідками перегляду судових рішень у касаційному порядку повернулось 815 справ з Вищого адміністративного суду України, впродовж 2013 року – 558 справ.
Скасовано рішень КААС і КОАС у 135 справах, а у 2013 році – у 89 справах.
У 2014 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 68 справах, у 2013 році цей показник складав 61 справу.
Змінено впродовж звітного періоду 9 рішень КОАС, а у 2013 році було змінено 8 рішень.
Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 540 справах, в аналогічний період 2013 – 345 судових рішень.
Залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 69 справах, у 2013 році – у 55 справах.
Таблиця якості розгляду справ суддями КОАС станом на 31.12.2014
№ |
Суддя |
Постановлено остаточних судових рішень (розглянуто по суті +повернуто +без розгляду +відмовлено) |
Оскаржено в апеляційному порядку |
% від загальної кількості винесених рішень |
Залишено КААС без змін |
Змінено КААС |
Скасовано КААС |
% скасованих від загальної кількості винесених рішень |
||||
Усього:
|
з них: |
Усього: |
з них: |
|||||||||
ухвали |
постанови |
ухвали |
постанови |
|||||||||
1. |
Басай О.В |
69 |
24 |
34,8% |
18 |
- |
7 |
1 |
6 |
10,1% |
1,4% |
8,7% |
2. |
Балаклицький А.І. |
418 |
184 |
44% |
185 |
- |
36 |
5 |
31 |
8,6% |
1,2% |
7,4% |
3. |
Брагіна О.Є |
404 |
151 |
37% |
132 |
- |
49 |
22 |
27 |
12% |
5,4% |
6,7% |
4. |
Василенко Г.Ю. |
421 |
188 |
44,7% |
145 |
2 |
35 |
6 |
29 |
8,3% |
1,4% |
6,9% |
5. |
Виноградова О.І. |
249 |
79 |
31,7% |
83 |
- |
9 |
4 |
5 |
3,6% |
1,6% |
2% |
6. |
Волков А.С. |
344 |
132 |
38% |
106 |
1 |
25 |
6 |
19 |
7,2% |
1,7% |
5,5% |
7. |
Головенко О.Д. |
270 |
97 |
36% |
95 |
- |
19 |
8 |
11 |
7% |
3% |
4% |
8. |
Журавель В.О. |
433 |
138 |
31.8% |
149 |
1 |
25 |
4 |
21 |
5,7% |
0,9% |
4,8% |
9. |
Колеснікова І.С. |
182 |
64 |
35% |
90 |
- |
23 |
4 |
19 |
12,6% |
2% |
10,6% |
10. |
Кушнова А.О. |
14 |
1 |
7% |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
11. |
Лапій С.М. |
459 |
130 |
28% |
146 |
1 |
16 |
4 |
12 |
3,5% |
0,9% |
2,6% |
12. |
Леонтович А.М. |
391 |
162 |
41% |
174 |
1 |
31 |
5 |
26 |
8% |
1,3% |
6,6% |
13. |
Лисенко В.І. |
409 |
192 |
47% |
179 |
- |
34 |
5 |
29 |
8,3% |
1,2% |
7% |
14. |
Лиска І.Г |
353 |
154 |
44% |
156 |
1 |
27 |
5 |
22 |
7,6% |
1,4% |
6,2% |
15. |
Панова Г.В. |
477 |
207 |
43% |
206 |
1 |
34 |
9 |
25 |
7,1% |
1,9% |
5,2% |
16. |
Панченко Н.Д. |
438 |
146 |
33% |
135 |
- |
19 |
6 |
13 |
4,3% |
1,4% |
3% |
17. |
Скрипка І.М. |
390 |
132 |
34% |
146 |
- |
26 |
10 |
16 |
6,7% |
2,6% |
4,1% |
18. |
Спиридонова В.О. |
350 |
147 |
42% |
149 |
2 |
31 |
6 |
25 |
8,8% |
1,7% |
7,1% |
19. |
Терлецька О.О. |
463 |
156 |
33,7% |
142 |
1 |
37 |
18 |
19 |
8% |
3,9% |
4,1% |
20. |
Харченко С.В. |
366 |
116 |
31,7% |
121 |
1 |
20 |
12 |
8 |
5,5% |
3,3% |
2,2% |
21. |
Шевченко А.В. |
391 |
154 |
39% |
130 |
1 |
19 |
6 |
13 |
4,9% |
1,5% |
3,3% |
22. |
Щавінський В.Р. |
424 |
169 |
40% |
192 |
1 |
34 |
8 |
26 |
8% |
1,9% |
6,1% |
23. |
Інші |
- |
- |
- |
6 |
- |
5 |
1 |
4 |
- |
- |
- |
|
УСЬОГО по суду |
7715 |
2859 |
37% |
2879 |
14 |
556 |
155 |
402 |
7,2% |
2% |
5,2% |
Таблиця щодо справ, які надійшли з ВАСУ до КОАС станом на 31.12.2014
№ |
Суддя |
б/з КААС та КОАС |
б/з КААС, скасовано КОАС |
Змінено КААС та/або КОАС |
Скасовано КААС, КОАС в силі |
Скасовано КААС та КОАС |
1. |
Басай О.В |
2 |
- |
- |
- |
- |
2. |
Балаклицький А.І. |
49 |
9 |
0 |
9 |
12 |
3. |
Брагіна О.Є |
34 |
5 |
- |
3 |
6 |
4. |
Василенко Г.Ю. |
9 |
1 |
- |
5 |
- |
5. |
Виноградова О.І. |
27 |
4 |
- |
- |
7 |
6. |
Волков А.С. |
25 |
1 |
2 |
5 |
5 |
7. |
Головенко О.Д. |
17 |
1 |
- |
3 |
4 |
8. |
Журавель В.О. |
29 |
4 |
1 |
2 |
4 |
9. |
Колеснікова І.С. |
18 |
1 |
- |
7 |
5 |
10. |
Кушнова А.О. |
- |
- |
- |
- |
- |
11. |
Лапій С.М. |
33 |
5 |
- |
5 |
11 |
12. |
Леонтович А.М. |
24 |
2 |
- |
1 |
14 |
13. |
Лисенко В.І. |
27 |
- |
- |
1 |
6 |
14. |
Лиска І.Г |
25 |
2 |
- |
3 |
8 |
15. |
Панова Г.В. |
44 |
5 |
- |
7 |
4 |
16. |
Панченко Н.Д. |
31 |
2 |
- |
- |
9 |
17. |
Скрипка І.М. |
9 |
- |
- |
- |
5 |
18. |
Спиридонова В.О. |
35 |
5 |
1 |
5 |
7 |
19. |
Терлецька О.О. |
16 |
7 |
2 |
2 |
6 |
20. |
Харченко С.В. |
33 |
4 |
2 |
3 |
5 |
21. |
Шевченко А.В. |
15 |
2 |
1 |
3 |
8 |
22. |
Щавінський В.Р. |
38 |
4 |
0 |
5 |
9 |
23. |
Інші |
17 |
2 |
- |
1 |
4 |
ВСЬОГО: |
540 |
62 |
9 |
69 |
135 |
Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС покращились.
На нашу думку, покращення якісних показників розгляду адміністративних справ, які спостерігаються у звітному періоді, пов’язано з тим, що питання причин, що слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах. Крім того, покращення якісного показника вважаємо також пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи ВАСУ, роз’яснення та узагальнення КААС, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях ВАСУ, КААС, Національною школою суддів України.
Впродовж звітного періоду розподіл справ між суддями суду проводився із застосуванням Автоматизованої системи документообігу суду.
Засади формування колегії суддів з розгляду конкретної адміністративної справи у КОАС визначені рішенням зборів суддів Київського окружного адміністративного суду від 12.04.2013, яким затверджене Положення про порядок формування колегій у Київському окружному адміністративному суді, та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 №30 (з наступними змінами та доповненнями).
Протягом 2014 року КОАС винесено 4 окремі ухвали про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям.
По 3 окремих ухвалах надійшли повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону; 1 ухвала скасована судом апеляційної інстанції.
Протягом 2014 року у КОАС проведено 10 зборів суддів, 25 оперативних нарад суддів та начальників структурних підрозділів, а також 21 оперативна нарада з працівниками апарату суду.
На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно проаналізовані причини та підстави скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; аналізи причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, звіти про виконану роботу голови суду, заступників голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.
Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно вплинули на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.
Предметом обговорення на оперативних нарадах суддів та начальників структурних підрозділів стали звіти суддів про кількість розглянутих адміністративних справ суддями за певні періоди, звітів про виконану роботу керівника апарату, начальників структурних підрозділів, результати виконання Плану роботи суду на відповідний період, судові рішення ВСУ, ВАСУ, КААС, інформаційні листи ВАСУ, КААС, питання своєчасного направлення текстів судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, повернення адміністративних справ до канцелярії суду після їх розгляду тощо.
На оперативних нарадах працівників апарату суду обговорені питання внутрішньої діяльності суду, додержання вимог Закону України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», Загальних правил поведінки державних службовців, Інструкції з діловодства в адміністративних судах України тощо.
Слід зазначити, що у КОАС вживаються усі необхідні заходи щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень із застосуванням комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду».
На виконання плану роботи суду у звітний період КОАС забезпечено передачу до архіву адміністративних, розглянутих у 2008 - 2013 роках та номенклатурних справ, сформованих впродовж 2012 – 2013 років.
Впродовж звітного періоду у КОАС забезпечено належний рівень організації роботи суду в період проходження виборчого процесу з позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року, та у період позачергових виборів народних депутатів України 26 жовтня 2014 року. Так, у суді були розроблені плани заходів щодо роботи в період виборчого процесу, відповідно до яких були розроблені та затверджені графіки чергувань суддів та працівників апарату, одержано засоби зв’язку із відповідними виборчими комісіями, посилено охорону приміщення суду та суддів, тощо.
3. Узагальнення судової практики.
У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.
Узагальнення судової практики у КОАС протягом 2014 року проводились згідно з планами роботи суду на відповідні періоди, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.
На виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2014 року у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.
Крім того, на виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2014 року:
заступником голови суду Головенком О.Д. щомісячно проаналізовано практику розгляду КОАС адміністративних справ, що переглянуті в апеляційному та касаційному порядку.
заступником голови суду Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду впродовж 2013 року справ зі спорів з приводу забезпечення реалізації громадянами права голосу на виборах і референдумах, зокрема зі спорів щодо виборів народних депутатів.
заступником голови суду Виноградовою О.І. узагальнено практику зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування, зокрема зі спорів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ( у тому числі прав на земельні ділянки).
заступником голови суду Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2013 року адміністративних справ зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики, зокрема зі спорів у сфері грошового обігу та розрахунків.
заступником голови суду Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2014 року справ зі спорів з приводу забезпечення юстиції, зокрема спорів у сфері виконавчої служби та виконавчого провадження.
заступником голови суду Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2014 року адміністративних справ зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотримання вимог податкового законодавства, зокрема зі спорів щодо податку на прибуток підприємств.
заступником голови суду Виноградовою О.І. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж І півріччя 2014 року адміністративних справ зі спорів з приводу забезпечення реалізації податкової політики та за зверненнями податкових органів та із деякими видами вимог, зокрема зі спорів щодо адміністрування податку з доходів фізичних осіб збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Відділом правової аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно забезпечено підготовку довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.
Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на зборах суддів.
4. Матеріально-технічне забезпечення суду.
Кошторис Київського окружного адміністративного суду на 2014 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України 27 лютого 2014 року у загальній сумі 10 748 000,00 грн., з урахуванням змін становить 13 698 136 ,00 грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 8 219 826,00 грн., що становить 60,01 % усіх бюджетних призначень на 2014 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 5 478 310,00 грн., що становить 39,99 % усіх бюджетних призначень на 2014 рік.
Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:
– КЕКВ 2111 «Заробітна плата» – 8 035 478,00 грн., що становить 58,66 % бюджетних призначень на 2014 рік (в тому числі загальний фонд становить 6 053 632,00 грн. та спеціальний фонд – 1 981 846,00грн.);
– КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 2 938 056,00 грн., що становить 21,45 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 2 166 194,00 грн. та спеціальний фонд – 771 862,00грн.);
– КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 650 484,00 грн., що становить 4,75 % (спеціальний фонд);
– КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 902 118,00 грн., що становить 6,58 % бюджетних призначень (спеціальний фонд );
– КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» – 540 000,00 грн., що становить 3,94 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);
– КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» – 2500,00 грн., що становить 0,02 % бюджетних призначень на 2014 рік;
– КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» – 2500,00 грн., що становить 0,02% бюджетних призначень на 2014 рік;
– КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» – 627 000,00 грн., що становить 4,58 % бюджетних призначень на 2014 рік.
Отже, з наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 80,11 %, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 3,94 % та лише 15,95 % спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.
Також, варто зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі та нарахуванню на заробітну плату спрямовані частина із загального фонду та частина із спеціального фонду бюджету, а видатки споживання із спеціального фонду.
У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення які були доведені Київському окружному адміністративному суду виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання марок, паперу А-4, канцтоварів, папок справ, конвертів немаркованих, дисків, обліково-інформаційних карток, картриджів, меблів, комп’ютерів та оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, встановлення пропускної системи, встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.
Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 8 219 826,00 грн., по спеціальному 4 883 236,05 грн.
На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному 501 187,79,00 грн.
За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:
- погашено кредиторську заборгованість за отримані штамп, печатку, нитки, папір А4, картриджі, кабелі, канцелярські приладдя, набір інструментів для обслуговування локальної мережі, яка обліковувалась станом на 01 січня 2014 року на загальну суму 58803,45 грн.;
- придбано знаки поштової оплати на загальну суму 99000,00 грн.
- придбано папір А4, факс-папір, конверти немарковані, конверти для дисків на загальну суму 99731,29 грн.
- придбано обліково–інформаційні картки, обкладинки на справи на загальну суму 74253,62 грн.;
- придбано диски на загальну суму 78144,86 грн.;
- придбано печатки та штампи на загальну суму 1560,00 грн.;
- придбано канцтовари на загальну суму 61432,40 грн.;
- придбано пальне на загальну суму 50572,50 грн.
- придбано суддівські нагрудні знаки на загальну суду 596,40 грн.
- передплачено періодичні видання на загальну суму 9402,58 грн.
- придбано картриджі на загальну суму 9179,00 грн.
- придбано бланки посвідчень на загальну суму 759,00 грн.
- придбано медичні аптечки на загальну суму 171,74 грн.
- придбано металеві двері на суму 2400,00 грн.
- придбано комутатори, набір кріплень, конвектори, стійку фільтри переноски на загальну суму 12537,16 грн.
Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду 445 800,00 грн.
За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на:
- погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2014 року на загальну суму 94203,21 грн.;
- розрахунково-касового обслуговування банків на суму 9952,77грн.
- телекомунікаційні послуги на суму 28108,52 грн.;
- оренду нежилих приміщень 2,20 грн.;
- послуги маркувальної машини на суму 289196,63 грн.;
- технічне обслуговування маркувальної машини на суму 5590,92 грн.;
- послуги по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 8035,20 грн.;
- страховку на суму 2248,13 грн.;
- оголошення на суму 2212,79 грн.;
- реєстрацію домену на суму 94,20 грн.;
- послуги за проведення судово-економічної експертизи на суму 3136,50грн.;
- оренду системи веб-моніторингу на суму 1800,00 грн.;
- послуги віддаленого адміністрування на суму 4190,40 грн.
- послуги з технічної експертизи та утилізації матеріальних цінностей на загальну суму 1999,20 грн.;
- послуги з встановлення металевих дверей на суму 450,00 грн.;
- кур’єрські послуги на суму 46,80 грн.;
- на супроводження програмного забезпечення («1С», «діловодство спеціалізованого суду», «М.Е.Doc») то придбання програмного забезпечення «Кадри» на суму 67508,00грн.;
- заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 52000,00 грн.;
- упорядкування архіву на суму 17994,16 грн.;
- відшкодування послуг по вивезенню ТВП на суму 2669,28 грн.;
- відшкодування послуг по обслуговуванню ліфтів на суму 31033,24 грн.;
- відшкодування послуг по обслуговуванню електромереж на суму 47004,96 грн.;
- відшкодування послуг по обслуговуванню сантехнічних мереж на суму 66013,20 грн.;
- відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території на суму 8016,36 грн.;
- прибирання приміщення на суму 98988,48 грн.
По КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» касові видатки у сумі 2438,67 грн. були спрямовані на погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2014 року.
Бюджетні асигнування по капітальним були спрямовані наступним чином:
- погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2014 року на загальну суму 426991,18 грн.;
- придбано системи фіксування судового процесу «Акорд» на загальну суму 42840,00 грн.
Станом на 1 січня 2015 року установа мала кредиторську заборгованість в сумі 129391,18 грн., а саме:
32251,89 грн. – заборгованість перед ПАТ «КиївЗНДІЕП» за відшкодування послуг по обслуговуванню електричних та сантехнічних мереж, утриманню ліфтів, вивезенню ТПВ, прибиранню прибудинкової території та оренду нежилого приміщення;
16498,08 грн. – заборгованість перед ФОП Лаврук А.А. за послуги по прибиранню приміщення;
2483,30 грн. – заборгованість перед ТОВ «Укрком» за телекомунікаційні послуги;
1339,20 грн. – заборгованість перед ТОВ «ЛІГА ЗАКОН» за послуги з інформатизації;
16510,00 грн. – заборгованість перед СПД Панько Олег Петрович за заправку та відновлення картриджів;
0,50 грн. – заборгованість перед ДП "НДПІ-містобудування" за оренду нежилого приміщення;
2850,00грн. – заборгованість перед ФОП Миргородська Л.А. за металеві двері із встановленням;
6828,00 грн. – заборгованість перед СПД Панько Олег Петрович за комутатори, набір кріплень, конвектори та стійку;
47956,47 грн. – заборгованість перед ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВІС» за папіп А4 та канцтовари;
171,74 грн. – заборгованість перед ТОВ "Аптека24" за послуги постачання медичних аптечок.
Дана кредиторська заборгованість суду утворилася у зв’язку із неоплатою платежів ГУДКСУ у Київській області при наявності залишків коштів на рахунках суду.
Слід зазначити, що станом 01.01.2015 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно – секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день це приміщення нам не передане, у зв’язку із певними організаційними моментами, які не залежать від суду.
5. Кадрове забезпечення.
Згідно з штатним розписом на 2014 рік Київського окружного адміністративного суду затверджено штат у кількості 108 штатних одиниць, із них: 24 судді, 79 державних службовці, 3 службовці, 2 робітники.
Станом на 31.12.2014 до штату цього суду зараховано 22 суддів та одного суддю Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим тимчасово прикріплено до штату суду до прийняття, у встановленому законом порядку, рішення про його переведення на посаду судді.
У звітний період в апараті суду призначено на посади: 7 помічників судді, 6 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 3 секретаря суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1 головного спеціаліста з бухгалтерського обліку Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, 1 заступника начальника Відділу правової, аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики, 1 головного спеціаліста із звернень громадян Відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення, 1 провідного спеціаліста із кадрової роботи та державної служби Відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення, 2 судових розпорядники, 2 оператори ком’ютерного набору.
Фактична чисельність працівників у Київському окружному адміністративному суді станом на 31.12.2014 становить 76 осіб.
Протягом 2014 року призначено на посади 24 державних службовців. 15 осіб призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 5 осіб призначено у зв¢язку з переведенням з іншого державного органу, 4 особи призначено з кадрового резерву.
Протягом 2014 року звільнено з посад 19 державних службовців апарату суду. З них: 3 – за власним бажанням, 8 – за угодою сторін, 8 – за переведенням.
Протягом 2014 року формувались кадрові резерви на заміщення посад державних службовців.
Згідно з наказом голови Київського окружного адміністративного суду № 8 від 25.01.2011 року затверджено Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.
У лютому 2014 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.
У зв’язку із кадровими змінами керівником апарату суду поновлено склад конкурсної комісії.
Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань оформляються належним чином.
Протягом 2014 року проведено 3 конкурси на заміщення вакантних посад державних службовців відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 169.
Відповідно до Указу Президента України від 25.01.2012 «Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування» (з наступними змінами) кандидати, які пройшли конкурсний відбір, надають згоду на проведення спеціальної перевірки та направлено всі запити до відповідних органів. Станом на 31.12.2014 року до суду надійшли відповіді на запити в порядку проведення спеціальної перевірки стосовно 8 кандидатів, які претендують на посади.
Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та права державних службовців.
При прийнятті на роботу всі працівники Київського окружного адміністративного суду під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Київського окружного адміністративного суду, які затвердженні протоколом зборів трудового колективу № 1 від 26 червня 2008 року.
Впродовж звітного періоду сформовано 22 особові справи суддів, 79 особових справ державних службовців апарату суду, 3 особові справи службовців апарату суду та 2 особові справи робітника.
Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р. № 731.
Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.
Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого головою суду графіка надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2014 рік.
З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на зборах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції».
В березні поточного року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану судів та державних службовців апарату суду.
Відповідно до планів роботи Київського окружного адміністративного суду на І та ІІ півріччя 2014 року проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», Проведено перевірку знань Інструкції з діловодства в адміністративних судах, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України. на тему «Залишення позовної заяви без руху», «Повернення позовної заяви»; проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі», проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Залишення позовної заяви без розгляду на стадії відкриття провадження в адміністративній справі», проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Особливості провадження у справах, пов’язаних з виборчим процесом», проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Судові виклики і повідомлення. Представництво в адміністративному процесі»; проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Процесуальні питання, пов’язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах».
У 2014 році проведено перевірку знань працівників апарату Київського окружного адміністративного суду по застосуванню Кодексу адміністративного судочинства України, Інструкції з діловодства в адміністративних судах, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 174, з метою забезпечення належного виконання працівниками апарату суду своїх обов’язків, згідно з посадовими інструкціями.
На виконання вимог Закону України «Про очищення влади», відповідно до статті 24 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, та Плану проведення перевірок відповідно до Закону України «Про очищення влади», затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 1025-р, а також відповідно до наказу голови Київського окружного адміністративного суду №72 від 19.11.14 «Про організацію проведення перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» стосовно суддів Київського окружного адміністративного суду» - 1 грудня 2014 року розпочато проведення перевірки суддів Київського окружного адміністративного суду.
Станом на 01.01.15 з Міністерства юстиції України найшли відповіді на запити Київського окружного адміністративного суду відповідно до Закону України «Про очищення влади».
Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.
6. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.
З метою підвищення кваліфікації протягом 2014 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС).
Протягом 2014 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.
Заступник голови Київського окружного адміністративного суду Головенко О.Д. пройшов підготовку для заступників голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.
Судді, призначенні на посаду судді вперше та обрані безстроково: Колеснікова І.С., Леонтович А.М., Спиридонова В.О., Шевченко А.В., Журавель В.О., Лисенко В.І., Скрипка І.М., Брагіна О.Є., Лапій С.М., Харченко С.В., Щавінський В.Р., Василенко Г.Ю., Волков А.С., Панченко Н.Д., Терлецька О.О. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.
Помічниками суддів Смірновою А.В., Будз Б.Б., Сологубом Є.А., Четвертаковим Р.В., Шипошею В.М., Колесовим Г.В., Горбуновою К.С., Злобарем А.Г., Кабановим В.І., Колесніковою Н.М. було пройдено підготовку в Національній школі суддів України.
Начальником відділу кадрової, роботи та інформаційного забезпечення Стеців Р.І., головним спеціалістом із звернень громадян Відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення Тимошенко С.В. та головним спеціалістом із кадрової роботи та державної служби Мовчан С.В. було пройдено підготовку спеціалістів кадрового забезпечення місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.
Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Київського окружного адміністративного суду Гузік М.І., Мостовий О.В., Акопян Е.Н., Левицька Х.І., Бончева О.С., Глазун Т.О., Мкртчян Н.Ц., Петрищенко І.В., Сірук А.В., Трохимчук Ю.І. пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів в Національній школі суддів України.
Начальник Відділу правової, аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Кондратюк І.І. та старші консультанти Корінний С.О., Рода Я.І. пройшли підготовку спеціалістів судової статистики місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.
Начальник Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Капаць О.І., заступник начальника Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Лук’яненко Г.В., провідний спеціаліст ВДЗК (канцелярія) Куделя Д.С., старший судовий розпорядник Сантарський Д.В., судовий розпорядник Гай А.В. пройшли підготовку старших секретарів місцевих загальних судів, головних та провідних спеціалістів, судових розпорядників місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.
Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В. взяв участь в засіданні ²круглого столу² на тему «Відновлення довіри суспільства до судової системи України: План дій», у роботі XVI конференції суддів адміністративних судів України та у щорічному судово-правовому форумі, який організовував Верховний Суд України спільно з газетою «Юридична практика».
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М. взяв участь в ХІІ позачерговому з’їзді суддів України та 20.07.14 був обраний членом Ради суддів України. Леонтович А.М. взяв участь у засіданні Ради суддів України, у роботі XVI конференції суддів адміністративних судів України у засіданні круглого столу щодо шляхів підвищення ефективності фінансового планування потенціалу Ради суддів України з стратегічного планування.
Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., та судді взяли участь у зустрічі з делегацією з Канади, Швеції, Ірландії де обговорювались питання застосування Закону України «Про вибори Президента України» та Закону України «Про вибори народних депутатів України» під час вирішення спорів, пов’язаних з виборчим процесом.
Суддя Київського окружного адміністративного суду, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. взяв участь у засіданні Ради суддів адміністративних судів України та засіданні круглого столу на тему «Зміни до Конституції України: реформа судової системи».
Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В. та суддя Щавінський В.Р. взяли участь у семінарі «Особливості розгляду справ, пов’язаних із статусом біженця та додаткового захисту».
Керівник апарату Геліч Т.В. та судді Кушнова А.О., Панченко Н.Д. взяли участь в засіданні «круглого столу» на тему «Вдосконалення практики взаємодії між працівниками судових органів та працівниками ЗМІ».
Заступник голови суду Виноградова О.І. та судді Василенко Г.Ю., Волков А.С., Лисенко В.І., Панченко Н.Д. взяли участь у семінарі «Застосування виборчого законодавства на виборах Президента України та місцевих виборах».
7. Робота із звернень громадян.
У КОАС проводиться відповідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та графіка особистого прийому громадян головою, заступниками голови та керівником апарату суду.
Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян.
Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію».
Впродовж 2014 року до Київського окружного адміністративного суду всього надійшло 44 звернень, з яких скарг – 25, заяв – 17.
Із звернень, які надійшли до суду розглянуто 42 письмово в порядку Закону України «Про звернення громадян». Дві скарги були відкликані заявниками.
Відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
Порівняльна діаграма статистичних даних 2013 року з 2014 роком:
В цьому аспекті необхідно більш детально зупинитись на питанні строків розгляду звернень громадян.
Щодо строків розгляду звернень громадян, можна зробити висновок, що всі вони розглядаються відповідно до вимог ст.20 Закону України „Про звернення громадян”. Зокрема, звернення були розглянуті у такі строки:
до 5 діб - 11 звернень;
до 15 діб – 26 звернення;
до 30 діб – 5 звернень;
Порівняльна діаграма статистичних даних щодо строку розгляду звернень.
Слід зазначити, що більшість звернень були розглянуті в термін до 15 діб. Крім цього, у порівнянні з 2013 роком помітно зменшилась кількість звернень, розглянутих в термін до 30 діб. Все це свідчить про оперативну роботу суду з розгляду звернень громадян згідно з Законом України „Про звернення громадян”.
Аналіз наведених даних дозволяє дійти висновку про збільшення надходження звернень громадян. Разом з тим вказує на досить високий рівень оперативності їх розгляду, що досягається хорошим рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю з боку керівництва суду.
Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Впродовж 2014 року судом розглянуто 37 запитів, поданих в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», у 2013 році судом розглянуто 24 запити на доступ до публічної інформації, з них: в електронній формі до суду надійшло 11 запитів, в письмовій формі – 26.
Усі запити на надання публічної інформації розглянуті у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», відповідна інформація розміщена на офіційному сайті суду на веб - порталі «Судова влада».
8. Кодифікаційно-довідкова робота.
В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.
Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.
Так, зокрема в КОАС забезпечується ведення роботи щодо добору та розстановки кадрів, покращення стану виконавської дисципліни, підвищення персональної відповідальності працівників за виконання та дотримання вимог чинного законодавства України, профілактики корупційних діянь.