Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1. Загальні питання.
Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.
29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.
17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).
Станом на 01.01.2016 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.11.2014 № 548-14, займає приміщення площею 1315,2 кв. м. на 10-11 поверх за адресою м. Київ бульвар Лесі Українки, 26 літ. «Б». Крім того, КОАС додатково орендує приміщення, розташовані на 6 поверсі Державного підприємства «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» на підставі договору оренди від 26.08.2011 №5936 за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26 літ. «А», загальною площею 472,5 кв. м.
Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність з розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.
Згідно з наказом ДСА України № 104 від 30.07.2014 «Про визначення кількості суддів у деяких окружних адміністративних судах» чисельність суддів Київського окружного адміністративного суду збільшено до 24 суддів.
Станом на 01.01.2016 у КОАС працює 23 судді, 67 державних службовців, 3 службовці та 1 робітник, очолює суд голова суду Басай О.В.
2. Аналіз обліково – статистичної роботи суду . Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.
Протягом 2015 року КОАС розглянуто 7453 адміністративних справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі закінчено провадження у 4692 адміністративних справах, а також судом розглянуто 17 заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.
Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2016 складає 877 справ та матеріалів позовних заяв.
Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2015 становив 590 адміністративних справ.
Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду у 2015 році збільшився на 287 адміністративних справ у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року.
Протягом 2015 року склалось наступне навантаження на кожного суддю:
№ з/п |
ПІБ судді |
Фактично відпрацьований час |
Перебувало на розгляді справ і |
із них надійшло у звітному періоді |
Розглянуто справ і матеріалів |
із них |
Не розглянуто справ і |
Середньомісячна кількість справ і матеріалів |
|||
справ |
у яких задоволено позовні вимоги/ |
надійшло до судді |
розглянуто суддею |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
1 |
Басай О.В |
9,4 |
194 |
187 |
169 |
100 |
69 |
25 |
20 |
20 |
|
2 |
Балаклицький А.І. |
8,6 |
569 |
529 |
515 |
374 |
298 |
53 |
62 |
60 |
|
3 |
Брагіна О.Є |
7,7 |
503 |
463 |
418 |
252 |
162 |
84 |
60 |
54 |
|
4 |
Василенко Г.Ю. |
9,3 |
591 |
553 |
514 |
343 |
251 |
76 |
59 |
55 |
|
5 |
Виноградова О.І. |
9,1 |
504 |
469 |
464 |
293 |
213 |
39 |
52 |
51 |
|
6 |
Волков А.С. |
10 |
563 |
531 |
493 |
288 |
211 |
68 |
53 |
49 |
|
7 |
Головенко О.Д. |
10,1 |
61 |
26 |
61 |
52 |
32 |
0 |
6 |
15 |
|
8 |
Дудін С.О. |
7,6 |
453 |
453 |
385 |
224 |
171 |
68 |
60 |
51 |
|
9 |
Журавель В.О. |
9,5 |
46 |
14 |
46 |
41 |
33 |
0 |
3 |
10 |
|
10 |
Кушнова А.О. |
10,3 |
629 |
603 |
537 |
373 |
280 |
91 |
59 |
52 |
|
11 |
Лапій С.М. |
10 |
621 |
573 |
578 |
385 |
287 |
43 |
57 |
58 |
|
12 |
Леонтович А.М. |
7,6 |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
0 |
1 |
2 |
|
13 |
Лисенко В.І. |
7,2 |
21 |
3 |
20 |
13 |
10 |
1 |
3 |
20 |
|
14 |
Лиска І.Г |
7,9 |
461 |
441 |
443 |
267 |
198 |
18 |
56 |
56 |
|
15 |
Панова Г.В. |
9,4 |
603 |
567 |
536 |
301 |
228 |
67 |
60 |
57 |
|
16 |
Панченко Н.Д. |
8,7 |
579 |
551 |
487 |
290 |
203 |
92 |
56 |
57 |
|
17 |
Скрипка І.М. |
8,5 |
264 |
225 |
263 |
177 |
125 |
0 |
30 |
35 |
|
18 |
Терлецька О.О. |
10,1 |
605 |
562 |
536 |
325 |
252 |
68 |
56 |
53 |
|
19 |
Харченко С.В. |
7,1 |
414 |
390 |
382 |
215 |
142 |
30 |
55 |
54 |
|
20 |
Шевченко А.В. |
9,4 |
15 |
1 |
15 |
12 |
9 |
0 |
1 |
15 |
|
21 |
Щавінський В.Р. |
10 |
643 |
569 |
589 |
383 |
294 |
54 |
57 |
59 |
|
Разом |
8,9 |
8341 |
7711 |
7453 |
4709 |
3469 |
877 |
57 |
54 |
Із 4709 розглянутих справ 634 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 13,5 % від загальної кількості розглянутих справ.
В аналогічний період 2014 року із 5752 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 433 адміністративних справ, що становило 7,5 % від розглянутих справ.
Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у 2015 році у порівнянні з 2014 роком збільшився на 201 справу та на 6 % від загальної кількості розглянутих справ.
Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є те, що на даний час у суддів Головенко О.Д., Лисенко В.І., Леонтович А.М., Файчак В.О., Колеснікова І.С., Журавель В.О., Скрипка І.М., Шевченко А.В. закінчився термін повноважень із здійснення правосуддя, внаслідок чого збільшилось навантаження із розгляду справ на суддю. Також причинами пропуску строків розгляду справ є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат поштових відправлень, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду.
Стосовно якісних показників слід зазначити таке.
Впродовж 2015 року оскаржено в апеляційному порядку 1814 судових рішень, що становить 24,3% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2014 року було оскаржено – 2859 судових рішень - 37% від загальної кількості розглянутих справ. Тобто, показник оскаржених рішень зменшився на 12,7%.
Разом з тим, впродовж 2015 року скасовано 389 судових рішень, що становить 5,3% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2014 року скасовано 556 судових рішення, що становить 7,2% від розглянутих справ. Таким чином, показник скасованих рішень у звітний період зменшився на 1,9%.
Протягом 2015 року судом апеляційної інстанції змінено 21 судове рішення, що становить 0,3% від загальної кількості розглянутих справ, впродовж 2014 року змінено 14 судових рішень – 0,1% від загальної кількості розглянутих справ.
У звітний період до КОАС за наслідками перегляду судових рішень у касаційному порядку надійшло 858 справ з Вищого адміністративного суду України, впродовж 2014 року – 815 справ.
За результатами перегляду рішень судом касаційної інстанції у 2015 році скасовано рішення КААС і КОАС у 174 справах, а у 2014 році – у 135 справах.
У 2015 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 96 справах, тоді як у 2014 році такий показник складав 68 справ.
Впродовж звітного періоду судом касаційної інстанції змінено 12 рішень КОАС, а у 2014 році було змінено 9 рішень.
Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 526 справах, в аналогічний період 2014 – 540 судових рішень.
У 2015 році за результатами перегляду судових рішень Вищим адміністративним судом України залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 51 справах, а за 2014 рік – у 69 справах.
Таблиця якості розгляду справ суддями КОАС станом на 01.01.2016
№ |
Суддя |
Постановлено остаточних судових рішень (розглянуто по суті +повернуто +без розгляду +відмовлено) |
Оскаржено в апеляційному порядку |
% від загальної кількості винесених рішень |
Залишено КААС без змін |
Змінено КААС |
Скасовано КААС |
% скасованих від загальної кількості винесених рішень |
||||
Усього:
|
з них: |
Усього: |
з них: |
|||||||||
ухвали |
постанови |
ухвали |
постанови |
|||||||||
1. |
Басай О.В |
169 |
44 |
26% |
33 |
0 |
3 |
0 |
3 |
1,8% |
0 |
1,8% |
2. |
Балаклицький А.І. |
515 |
154 |
29,9% |
124 |
2 |
36 |
9 |
27 |
7% |
1,7% |
5,2% |
3. |
Брагіна О.Є |
418 |
98 |
23,4% |
87 |
2 |
40 |
17 |
23 |
9,6% |
4,1% |
5,5% |
4. |
Василенко Г.Ю. |
514 |
133 |
25,9% |
121 |
2 |
23 |
5 |
18 |
4,5% |
1% |
3,5% |
5. |
Волков А.С. |
493 |
132 |
26,8% |
103 |
2 |
31 |
12 |
19 |
6,3% |
2,4% |
3,9% |
6. |
Виноградова О.І. |
464 |
106 |
22,8% |
82 |
2 |
7 |
2 |
5 |
1,5% |
0,4% |
1,1% |
7. |
Головенко О.Д. |
61 |
24 |
39,3% |
32 |
1 |
8 |
3 |
5 |
8 |
3 |
5 |
8. |
Дудін С.О. |
385 |
74 |
19,2% |
32 |
2 |
5 |
3 |
2 |
1,3% |
0,8% |
0,5% |
9. |
Журавель В.О. |
46 |
20 |
43,5% |
65 |
1 |
7 |
1 |
6 |
7 |
1 |
6 |
10. |
Колеснікова І.В. |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
11. |
Кушнова А.О. |
537 |
114 |
21,2% |
86 |
1 |
5 |
0 |
5 |
0,9% |
0 |
0,9% |
12. |
Лапій С.М. |
578 |
124 |
21,5% |
115 |
1 |
17 |
4 |
13 |
2,9% |
0,7% |
2,2% |
13. |
Леонтович А.М. |
2 |
1 |
- |
21 |
0 |
7 |
0 |
7 |
7 |
0 |
7 |
14. |
Лисенко В.І. |
20 |
6 |
30% |
45 |
0 |
8 |
2 |
6 |
8 |
2 |
6 |
15. |
Лиска І.Г |
443 |
130 |
29,3% |
105 |
1 |
22 |
7 |
15 |
5% |
1,6% |
3,4% |
16. |
Панова Г.В. |
536 |
115 |
21,5% |
103 |
1 |
18 |
4 |
14 |
3,4% |
0,7% |
2,6% |
17. |
Панченко Н.Д. |
487 |
76 |
15,6% |
75 |
0 |
12 |
1 |
11 |
2,5% |
0,2% |
2,3% |
18. |
Скрипка І.М. |
263 |
90 |
34,2% |
98 |
2 |
16 |
9 |
7 |
6,1% |
3,4% |
2,7% |
19. |
Терлецька О.О. |
536 |
151 |
28,2% |
122 |
1 |
51 |
31 |
20 |
9,5% |
5,8% |
3,7% |
20. |
Файчак В.О. |
- |
- |
- |
24 |
0 |
6 |
0 |
6 |
6 |
0 |
6 |
21. |
Харченко С.В. |
382 |
47 |
12,3% |
56 |
0 |
21 |
10 |
11 |
5,5% |
2,6% |
2,9% |
22. |
Шевченко А.В. |
15 |
2 |
13,3% |
33 |
0 |
9 |
2 |
7 |
9 |
2 |
7 |
23. |
Щавінський В.Р. |
589 |
173 |
29,4% |
134 |
0 |
37 |
7 |
30 |
6,3% |
1,2% |
5,1% |
|
УСЬОГО по суду |
7453 |
1814 |
24,3% |
1697 |
21 |
389 |
129 |
260 |
5,2% |
1,7% |
3,5% |
Таблиця щодо справ, які надійшли з ВАСУ до КОАС станом на 01.01.2016
№ |
Суддя |
б/з КААС та КОАС |
б/з КААС, скасовано КОАС |
Змінено КААС та/або КОАС |
Скасовано КААС, КОАС в силі |
Скасовано КААС та КОАС |
||
1. |
Басай О.В |
6 |
0 |
0 |
2 |
0 |
||
2. |
Балаклицький А.І. |
35 |
11 |
0 |
1 |
15 |
||
3. |
Брагіна О.Є |
16 |
8 |
0 |
1 |
11 |
||
4. |
Василенко Г.Ю. |
23 |
5 |
0 |
3 |
10 |
||
5. |
Волков А.С. |
28 |
4 |
0 |
4 |
9 |
||
6. |
Виноградова О.І. |
20 |
4 |
1 |
1 |
6 |
||
7. |
Головенко О.Д. |
18 |
2 |
1 |
0 |
3 |
||
8. |
Дудін С.О. |
- |
- |
- |
1 |
- |
||
9. |
Журавель В.О. |
26 |
1 |
0 |
3 |
9 |
||
10. |
Колеснікова І.В. |
10 |
5 |
1 |
4 |
2 |
||
11. |
Кушнова А.О. |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
12. |
Лапій С.М. |
24 |
4 |
1 |
2 |
9 |
||
13. |
Леонтович А.М. |
28 |
6 |
1 |
3 |
12 |
||
14. |
Лисенко В.І. |
30 |
4 |
2 |
6 |
8 |
||
15. |
Лиска І.Г |
26 |
7 |
0 |
1 |
8 |
||
16. |
Панова Г.В. |
48 |
4 |
0 |
5 |
13+2* |
||
17. |
Панченко Н.Д. |
22 |
5 |
0 |
3 |
6 |
||
18. |
Скрипка І.М. |
24 |
3 |
0 |
2 |
5 |
||
19. |
Терлецька О.О. |
23 |
8 |
0 |
2 |
8 |
||
20. |
Файчак В.О. |
25 |
5 |
1 |
5 |
14 |
||
21. |
Харченко С.В. |
27 |
4 |
2 |
2 |
5 |
||
22. |
Шевченко А.В. |
29 |
2 |
0 |
1 |
3 |
||
23. |
Щавінський В.Р. |
36 |
4 |
2 |
2 |
18 |
||
ВСЬОГО: |
526 |
96 |
12 |
51 |
174+2* |
|||
Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС дещо погіршились, що на нашу думку, також спричинено збільшенням навантаження з розгляду справ на суддю, яке має місце у зв’язку із закінченням терміну повноважень у восьми суддів КОАС.
Разом з тим, вважаємо, що те, що питання причин, які слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах позитивно впливає на якісні та кількісні показники здійснення правосуддя. Крім того, покращення якісних показників пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи ВАСУ, роз’яснення та узагальнення КААС, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях ВАСУ, КААС, Національною школою суддів України.
Впродовж звітного періоду розподіл справ між суддями суду проводився із застосуванням Автоматизованої системи документообігу суду.
Засади формування колегії суддів з розгляду конкретної адміністративної справи у КОАС визначені рішенням зборів суддів Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2015, яким затверджене Положення про порядок формування колегій у Київському окружному адміністративному суді, та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 №30 (з наступними змінами та доповненнями).
19.11.2015 рішенням зборів суддів КОАС затверджені Засади використання автоматизованої системи документообігу суду
Протягом 2015 року КОАС постановлено 21 окрему ухвалу про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям.
По 10 окремих ухвалах надійшли повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону; 1 окрему ухвалу скасовано за результатом перегляду судом апеляційної інстанції.
Протягом 2015 року у КОАС проведено 12 зборів суддів, 23 оперативні наради суддів та начальників структурних підрозділів, а також 24 оперативні наради з працівниками апарату суду.
На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно проаналізовані причини та підстави скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; аналізи причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, звіти про виконану роботу голови суду, заступників голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.
Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно впливають на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.
Предметом обговорення на оперативних нарадах суддів та начальників структурних підрозділів стали звіти суддів про кількість розглянутих адміністративних справ суддями за певні періоди, звітів про виконану роботу керівника апарату, начальників структурних підрозділів, результати виконання Плану роботи суду на відповідний період, судові рішення ВСУ, ВАСУ, КААС, інформаційні листи ВАСУ, КААС, питання своєчасного направлення текстів судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, повернення адміністративних справ до канцелярії суду після їх розгляду тощо.
На оперативних нарадах працівників апарату суду обговорені питання внутрішньої діяльності суду, додержання вимог Закону України «Про державну службу», антикорупційного законодавства, Загальних правил поведінки державних службовців, Інструкції з діловодства в адміністративних судах України тощо.
Слід зазначити, що у КОАС вживаються усі необхідні заходи щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень із застосуванням комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду».
На виконання плану роботи суду у звітний період КОАС забезпечено передачу до архіву адміністративних, розглянутих у 2008 - 2014 роках та номенклатурних справ, сформованих впродовж 2013 – 2014 років.
Впродовж звітного періоду у КОАС забезпечено належний рівень організації роботи суду в період проходження виборчого процесу з чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році, та у період виборчого процесу під час чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році 25 жовтня 2015 року. Так, у суді були розроблені плани заходів щодо роботи в період виборчого процесу, відповідно до яких були розроблені та затверджені графіки чергувань суддів та працівників апарату, одержано засоби зв’язку із відповідними виборчими комісіями, посилено охорону приміщення суду та суддів, тощо.
Слід зазначити, що у період з 05.10.2015 по 09.10.2015 включно робочою групою Київського апеляційного адміністративного суду було проведено вивчення організації роботи у КОАС в період з 2011 року по вересень 2015 року включно. За результатами вивчення стану організації роботи у КОАС робочою групою визнано роботу такою, що здійснюється на належному рівні, надано пропозиції та рекомендації щодо поліпшення та вдосконалення організації роботи. Станом на 01.01.2016 надані робочою групою пропозиції та рекомендації опрацьовані та виконані у повному обсязі.
3. Узагальнення судової практики.
У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.
Узагальнення судової практики у КОАС протягом 2015 року проводились згідно з планами роботи суду на відповідні періоди, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.
На виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2015 року у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.
Крім того, на виконання планів роботи суду на І та II півріччя 2015 року:
суддею Головенком О.Д. щомісячно здійснювався аналіз практики розгляду КОАС адміністративних справ, що переглянуті в апеляційному та касаційному порядку;
суддею Дудіним С.О. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року справ зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема зі спорів щодо цивільного захисту; охорони праці;
суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року справ зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики, зокрема зі спорів у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у тому числі операцій із цінними паперами;
суддею Виноградовою О.І. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року адміністративних справ зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема зі спорів щодо адміністрування плати за землю;
суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року та І півріччя 2015 року справ зі спорів з приводу адміністрування окремих податків, зборів, платежів, зокрема зі спорів щодо адміністрування акцизного податку;
суддею Виноградовою О.І. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року та І півріччя 2015 року адміністративних справ зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування, зокрема зі спорів у сфері землеустрою; державної експертизи, землевпорядної документації, регулювання земельних відносин, у тому числі розпорядження землями держави (територіальних громад), передача таких земельних ділянок у власність у користування громадянам та юридичним особам;
суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2014 року та І півріччя 2015 року адміністративних справ зі спорів з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби.
На виконання запитів Київського апеляційного адміністративного суду:
- суддею Шевченко А.В. узагальнено практику вирішення спорів, які виникають у зв’язку з невиконанням судових рішень про стягнення коштів з державного бюджету, державних органів, підприємств, установ - Державною казначейською службою України, її територіальними підрозділами.
- суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду суддями Київського окружного адміністративного суду справ із застосуванням статті 99 КАС України продовж 2012 – 2014 років.
- суддею Головенком О.Д. узагальнено практику розгляду справ щодо державного регулювання ринків фінансових послуг у справах, розглянутих у першому півріччі 2015 року за позовами до Уповноважених осіб Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
- суддею Леонтовичем А.М. узагальнено практику розгляду справ за позовами органів Пенсійного фонду України про стягнення сум.
Відділом правової аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно забезпечено підготовку довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.
Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на зборах суддів.
4. Матеріально-технічне забезпечення суду.
Кошторис КОАС на 2015 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України 10 лютого 2015 року у загальній сумі 10 118 600,00 грн., з урахуванням змін становить12 554 800 ,00 грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 7 921 400,00 грн., що становить 63,09 % усіх бюджетних призначень на 2015 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 4 633 400,00 грн., що становить 36,91 % усіх бюджетних призначень на 2015 рік.
Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:
КЕКВ 2111 «Заробітна плата» – 7805400,00 грн., що становить 62,17 % бюджетних призначень на 2015 рік (в тому числі загальний фонд становить 5 906 200,00 грн. та спеціальний фонд – 1899 200,00грн.);
КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 2 843 400,00 грн., що становить 22,65 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 1 931 000,00 грн. та спеціальний фонд – 912 400,00грн.);
КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 412500,00 грн., що становить 3,28 % (спеціальний фонд);
КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 808 200,00 грн., що становить 6,44 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);
КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» – 682800,00 грн., що становить 5,44 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 84200,00 грн. та спеціальний фонд – 598600,00грн.);
КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» – 2500,00 грн., що становить 0,02 % бюджетних призначень на 2014 рік;
Отже, з наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 84,82 %, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 5,44 % та лише 9,74 % спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.
Також, варто зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі, нарахуванню на заробітну плату та оплаті комунальних послуг та енергоносіїв спрямовані частина із загального фонду та частина із спеціального фонду бюджету, а видатки споживання із спеціального фонду.
У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення які були доведені КОАС виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання марок, паперу А-4, канцтоварів, папок справ, конвертів немаркованих, дисків, картриджів, комп’ютерів та оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, встановлення пропускної системи, встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.
Також, варто зазначити, що відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 23.05.2014 №81 заборонено придбавати меблі, крім меблів для обладнання архівів.
Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 7921400,00 грн., за спеціальним 4494843,89 грн.
На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному 412500,00 грн.
За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:
- погашено кредиторську заборгованість за отримані канцелярські приладдя, нитки, папір А4, двері металеві, комутатори, стійку, набір кріплень, коректори, аптечки медичні, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року на загальну суму 57 356,21 грн.;
- придбано знаки поштової оплати на загальну суму 91 600,00 грн.
- придбано папір А4, конверти немарковані, конверти для дисків на загальну суму 47078,76 грн.
- придбано обкладинки на справи та журнал обліку печаток та штампів на загальну суму 21362,00 грн.;
- придбано диски на загальну суму 26 795,40 грн.;
- придбано мантії суддівські на загальну суму 1 860,00 грн.;
- передплачено журнали та періодичні видання на суму 6313,80 грн.;
- придбано пального для автотранспорту на суму 33884,30 грн.;
- придбано штампів та печаток на суму 200,00 грн.;
- придбано жалюзі вертикальні та прапор України на загальну суму 6238,97 грн.;
- придбано таблички на двері на суму 831,00 грн.;
- придбано стелажі для обладнання архіву на 118780,00 грн.;
- придбано номерний знак та канцелярських товарів на суму 199,56 грн..
Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду 808 200,00 грн.
За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на:
- погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року на загальну суму 69 534,97 грн.;
розрахунково-касового обслуговування банків на суму 9549,76грн.
телекомунікаційні послуги на суму 30950,70 грн.;
послуги маркувальної машини на суму 251824,85 грн.;
технічне обслуговування маркувальної машини на суму 5890,92 грн.;
послуги по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 12911,04 грн.;
страховку на суму 4768,17 грн.;
послуги віддаленого адміністрування на суму 9999,36 грн.;
на супроводження програмного забезпечення («1С», «діловодство спеціалізованого суду», «М.Е.Doc») на суму 49776,00грн.;
заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 78008,66 грн.;
відшкодування послуг по вивезенню ТВП на суму 2735,40 грн.;
відшкодування послуг по обслуговуванню ліфтів на суму 38190,93 грн.;
відшкодування послуг по обслуговуванню електромереж на суму 49501,08 грн.;
відшкодування послуг по обслуговуванню сантехнічних мереж на суму 68486,04 грн.;
відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території на суму 8802,48 грн.;
прибирання приміщення на суму 96399,96 грн.;
оплата послуг по розміщенню оголошень в друкованих виданнях на суму 1162,51грн.;
реєстрація автотранспортного засобу на суму 190,15 грн.;
послуги з підтримання пропускного і внутрішньо об’єктового режиму суму 19514,82 грн.;
плата за оренду приміщення на суму 2,20 грн.
По КЕКВ 2280 «Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення» касові видатки у сумі 2500,00 грн. були спрямовані на погашення кредиторської заборгованості, яка обліковувалась станом на 01 січня 2015 року.
Станом на 01.01.2016 в установі відсутня кредиторська заборгованість
Слід зазначити, що станом 01.01.2016 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно – секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день це приміщення КОАС не передане, у зв’язку із певними організаційними моментами, які не залежать від суду.
5. Кадрове забезпечення.
Згідно з штатним розписом на 2015 рік КОАС затверджено штат у кількості 113 штатних одиниць, із них: 24 судді, 84 державних службовці, 3 службовці, 2 робітники.
Станом на 01.01.2016 до штату цього суду зараховано 23 судді. КОАС призначено на посади: 4 помічників судді, 9 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія),7 секретарів суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1- головний спеціаліст з інформаційних технологій, 1- судовий розпорядник.
Фактична чисельність працівників у КОАС станом на 01.01.2016 становить 71 особа.
Протягом 2015 року призначено на посади 22 державних службовці. 15 працівників призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 5 - призначено у зв¢язку з переведенням з іншого державного органу, 2 - призначено з кадрового резерву.
Протягом 2015 року звільнено з посад 23 державних службовці апарату суду. З них: 9 – за власним бажанням, 4 – за угодою сторін, 9 – за переведенням, 1- у зв’язку з призовом на військову строкову службу.
Таким чином, у суді все ще зберігається високий рівень плинності кадрів.
Протягом 2015 року формувались кадрові резерви на заміщення посад державних службовців. Упродовж звітного періоду до кадрового резерву було зараховано 9 осіб. Станом на 01.01.2016 із осіб, які перебували у резерві призначені на посади в апараті суду 3. Таким чином, на кінець звітного періоду у кадровому резерві, сформованому за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад, кандидатів на посади в апараті суду 6 осіб.
Слід також зазначити, що протягом 2015 року на базі суду стажувалась 19 особа, у тому числі ті, хто в подальшому за результатами конкурсу були призначені на посади в апараті суду – 13.
У лютому 2015 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.
У зв’язку із кадровими змінами поновлено склад конкурсної комісії.
Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань оформляються належним чином.
Протягом 2015 року конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 169 проводився 28.07.2015 року.
Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та права державних службовців.
При прийнятті на роботу всі працівники КОАС під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Впродовж звітного періоду сформовано 23 особові справи суддів, 67 особових справ державних службовців апарату суду, 3 особові справи службовців апарату суду та 1 особову справу робітника.
Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998 № 731.
Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.
Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого головою суду графіку надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2015 рік.
З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на оперативних нарадах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції».
В березні 2015 року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану судів та державних службовців апарату суду.
Відповідно до планів роботи Київського окружного адміністративного суду на І та ІІ півріччя 2015 року проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». Проведено перевірку знань Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». Проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Забезпечення адміністративного позову»; Забезпечення доказів в адміністративному процесі»; «Відмова у відкритті адміністративного провадження»; «Розгляд адміністративних справ в порядку скороченого провадження».
Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.
На виконання вимог Закону України «Про очищення влади», відповідно до статті 24 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, та Плану проведення перевірок відповідно до Закону України «Про очищення влади», затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 1025 – р., наказу голови суду від 19.11.2014 № 72 та наказу керівника апарату суду від 22.09.2015 № 25 у КОАС розпочато перевірку стосовно суддів та працівників апарату суду.
Станом на 01.01.2016 по 20 суддям вказану перевірку закінчено та оприлюднено результати щодо незастосування заборон, визначених частиною третьою та четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади» на офіційному сайті суду. По 3 суддям відповіді з органів перевірки не надійшли.
Перевірку відповідно до Закону України «Про очищення влади», щодо працівників апарату розпочато стосовно 88 осіб. Станом на 01.01.2016 інформація про результати перевірки від уповноважених органів надійшла щодо 31 особи, стосовно 57 працівників апарату суду відповіді не надійшли.
6. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.
З метою підвищення кваліфікації протягом 2015 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС).
Протягом 2015 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.
Голова суду Басай О.В. пройшов підготовку для голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.
Суддя Виноградова О.І. пройшла підготовку для заступників голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.
Судді, призначені на посаду судді вперше та обрані безстроково: Головенко О.Д. Колеснікова І.С., Леонтович А.М., Файчак В.О., Шевченко А.В., Журавель В.О., Лисенко В.І., Скрипка І.М., Брагіна О.Є., Лапій С.М., Щавінський В.Р., Василенко Г.Ю., Волков А.С., Терлецька О.О.,Кушнова А.О., Дудін С.О., Лиска І.Г., Панова Г.В., Балаклицький А.І., Щавінський В.Р. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.
Керівником апарату Геліч Т.В. пройдено підготовку для керівників апаратів місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.
Заступниками керівника апарату Кузиком Т.М. та Кондратюк І.І. пройдено підготовку для заступників керівника апарату місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.
Помічниками суддів Будз Б.Б., Сологубом Є.А., Горбуновою К.С., Демшевською Л.А., Побережним К.С., Поповичем О.В., Пшиком Ю.А. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.
Начальником відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення Тимошенко С.В. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.
Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Київського окружного адміністративного суду Волощук Л.В., Радевич В.О., Сакевич Ж.В., Феленюк О.С. , Бончева О.С., Волошко О.Л., Федів А.В., Голуб Ю.В., Почепа В.В., Васковець М.С., Тятьков І.А., Пільчевська Ю.В., Приходько Н.І., Єльчик Г.О., Сіренко Ю.П. пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів в Національній школі суддів України.
Заступник начальника Відділу правової, аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Хмеленко В.М. та старший консультант Корінний С.О. пройшли підготовку спеціалістів судової статистики місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.
Секретарі суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Сергієнко О.О., Компанець О.М., Корбут Д.К., Пасулька Є.М., Вишенська Л.М., судовий розпорядник Гай А.В. пройшли підготовку старших секретарів місцевих загальних судів, головних та провідних спеціалістів, судових розпорядників місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.
Голова суду Басай О.В., взяв участь в роботі ²круглого столу² на тему «Зміни до Конституції України», та міжнародній науково-практичній конференції «Захист прав людини в адміністративному судочинстві: сучасний стан і перспективи розгляду в Україні»
Заступник голови суду Щавінський В.Р. та суддя Головенко О.Д. взяли участь у засіданні Науково-консультативної ради при Вищому адміністративному суді.
Суддя Леонтович А.М. взяв участь у роботі круглого столу «Функціонування в судах системи електронного документообігу: поточний стан та перспективи розвитку», у робочій зустрічі з обговорення системи оцінки роботи суду та її подальшого використання в Україні, у міжнародному форумі «Правова реформа в Україні: європейський вектор», у роботі круглого столу на тему: «Конфлікт інтересів у суддівській діяльності: визначення, види та шляхи вирішення».
Судді КОАС Скрипка І.М., Лисенко В.І., Терлецька О.О., Харченко С.В., Щавінський В.Р. взяли участь у тренінгу «Доступ до публічної інформації: законодавство та практика», організованому Вищим адміністративним судом України.
Суддя Шевченко А.В. взяла участь в засіданні робочої групи з розробки навчального курсу «Дисциплінарна відповідальність судді».
Заступник голови суду Щавінський В.Р. пройшов навчання з курсу боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму, прийняв участь у зустрічі з експертами проекту Twinning «Посилення правової охорони та захисту прав інтелектуальної власності в Україні та прийняв участь у Міжнародній конференції на тему: «Незалежність судової влади в країнах Центрально-Східної Європи».
Судді Головенко ОД., Журавель В.О., Шевченко А.В., Виноградова О.І., Лисенко В.І. взяли участь у навчальному занятті на тему:Антикорупційне законодавство: українські реалії та європейські стандарти».
Суддя, член Ради суддів України Волков А.С. взяв участь у засіданні круглого столу на тему: «Масовий позов: перспективи в Україні через призму зарубіжного досвіду» та у засіданні робочої групи з розробки курсу щодо земельних спорів.
Суддя Журавель В.О. взяв участь у міжнародній конференції «Незалежність судової влади, імплементація Європейських стандартів незалежності суддів України на основі міжнародних і європейських стандартів і досвід судових систем світу, у семінарі, присвяченому інструментам і методології Європейської комісії з ефективності правосуддя, у міжнародній конференції «Юрисдикція Адміністративного судового процесу як інструмент Верховенства Права».
7. Робота із звернень громадян.
КОАС проводиться відповідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та графіка особистого прийому громадян головою, заступниками голови та керівником апарату суду.
Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян.
Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».
Впродовж 2015 року до Київського окружного адміністративного суду всього надійшло 15 звернень.
Із звернень, які надійшли до суду розглянуто 30 письмово в порядку Закону України «Про звернення громадян» з них: скарг - 16, заяв – 14.
Станом на 01.01.2016 усі звернення громадян розглянуті, відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
За наслідками розгляду, по суті на кінець звітного періоду було розглянуто 30 звернень. На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
Порівняльна діаграма статистичних даних 2014 року з 2015 роком:
Щодо строків розгляду звернень громадян, можна зробити висновок, що всі вони розглядаються відповідно до вимог ст.20 Закону України «Про звернення громадян»
до 5 діб - 8 звернень;
до 15 діб – 13 звернення;
до 30 діб – 9 звернень;
Порівняльна діаграма статистичних даних щодо строку розгляду звернень.
Більшість звернень були розглянуті судом в термін до 15 діб. Це свідчить про оперативну роботу суду з розгляду звернень громадян, згідно з Законом України «Про звернення громадян».
Аналіз наведених даних дозволяє дійти висновку про зменшення надходження звернень громадян. Разом з тим, вказує на досить високий рівень оперативності розгляду звернень громадян судом, що досягається хорошим рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю з боку керівництва суду.
Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Впродовж 2015 року судом розглянуто 39 запитів, поданих в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», у 2015 році судом розглянуто 39 запитів на доступ до публічної інформації, з них: в електронній формі до суду надійшло 36 запитів, в письмовій формі – 3.
Протягом 2014 року судом розглянуто 37 запитів, поданих в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», з них: в електронній формі до суду надійшло 11 запитів, в письмовій формі – 26. Тобто, кількість запитів в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації» зменшилась.
Як і протягом 2014 року так і впродовж 2015 року запити у більшості випадків стосувались розгляду адміністративних справ (набрання рішенням законної сили, надіслання справи на розгляд суду апеляційної та касаційної інстанції тощо). Заявникам була надана запитувана інформація у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації» з роз’ясненням, що таку інформацію у подальшому необхідно запитувати не у порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації», а у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Інформація про розгляд судом запитів, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації», розміщена на офіційному сайті суду на веб - порталі «Судова влада».
8. Кодифікаційно-довідкова робота.
В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.
Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.
Так, зокрема в КОАС забезпечується ведення роботи щодо добору та розстановки кадрів, покращення стану виконавської дисципліни, підвищення персональної відповідальності працівників за виконання та дотримання вимог чинного законодавства України, профілактики корупційних діянь.