flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка про стан організації діяльності Київського окружного адміністративного суду протягом першого півріччя 2012 року

1. Загальні питання

Київський окружний адміністративний суд (далі - КОАС) утворений 01.01.2005 відповідно до Указу Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами та доповненнями) із штатною чисельністю у складі 22 суддів.

Згідно з рішенням Вищої ради юстиції від 06.09.2010 №10 головою КОАС призначений Басай Олег Вікторович.

Станом на 01.07.2012 у КОАС працює 20 суддів, 66 державних службовців, З службовці та 1 робітник з комплексного обслуговування приміщень.

Відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.09.2008 №548 та додаткової угоди до Договору від 30.11.2011 №7 КОАС займає приміщення площею 981,9 кв.м на 10-11 пов. за адресою м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26. Крім того, відповідно до договору оренди від 26.08.2011 №5936, укладеного КОАС та Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по місту Києву, договору оренди від 25.01.2011 №1, укладеного КОАС та ДП «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування», КОАС орендує приміщення за адресою м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26 (6 поверх).

2.     Питання організації роботи Аналіз обліково - статистичної роботи суду. Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.

Протягом першого півріччя 2012 року КОАС розглянуто 3334 адміністративних справи та матеріали, у тому числі закінчено провадження у 2728 адміністративних справах.

Залишок нерозглянутих справ станом на 01.07.2012 складає 832 справи, залишок позовних заяв щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження становить 56 позовних заяв. Залишок нерозглянутих справ станом на 01.07.2011 становив 1225 справ.

Таким чином, спостерігається позитивна тенденція до зменшення показника залишку нерозглянутих справ, що вказує на підвищення рівня оперативності їх розгляду.

Із 2728 розглянутих справ - 953 адміністративних справи розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України), що становить 35% від загальної кількості розглянутих справ.

Причини пропуску строків розгляду справ, мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є відкладення судових


і



ж


засідань у справах у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат на поштові відправлення, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду.

Протягом першого півріччя 2012 року в Київському окружному


з/п

Суддя (прізвище, ініціали)

Кількість

фактично

відпрацьо

ваних

місяців

Надійшло до судці позовних заяв

Середньо­місячне надходження позовних заяв на розгляд судді (щодо гр. 2)

Залишок позовних заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження

Постановлено остаточних судових рішень (розглянуто по суті +повернуто +без розгляду

+ВІДМОВЛЄНО)

Середньо­місячне навантаження постановлених судових рішень (щодо гр. 5)

Залишок нерозглянут их справ

А

Б

1

2

3

4

5

6

7

1.

Басай О.В

5,9

43

7

-

44

7

19

2.

Балаклицький А.І.

4,7

200

43

-

195

42

40

3.

Брагіна О.Є

5,2

203

39

7

206

40

23

4.

Волков A.C.

4,9

156

32

-

135

28

50

5.

Виноградова О.І.

5,4

76

14

7

80

15

46

6.

Головенко О.Д.

5

118

24

5

104

21

45

7.

Журавель В.О.

5,4

211

39

-

213

39

64

8.

Колеснікова І.С.

4,6

237

52

6

182

40

84

9.

Лапій С.М.

5,5

124

23

-

149

27

34

10.

Леонтович А.М.

5,6

216

39

-

232

41

18

11.

Лисенко В.І.

5,3

245

46

4

214

40

66

12.

Лиска І.Г

2,4

117

49

3

119

50

62

13.

Шевченко A.B.

5

188

38

1

189

38

21

14.

Панова Г. В.

5,2

207

40

-

227

44

43

15.

Панченко Н.Д.

4,9

244

50

17

186

38

88

16.

Спиридонова В.О.

5,1

222

44

1

217

43

30

17.

Старова Н.Е.

1,8

95

53

-

84

47

-

18.

Терлецька О.О.

5,2

6

1

-

222

43

15

19.

Харченко С.В.

4,9

122

25

5

150

31

45

20.

Щавінський В.Р.

5,2

101

19

-

170

33

42

 

УСЬОГО по суду

4,9

3021

34

56

3318

35

838

Впродовж першого півріччя 2012 року розподіл адміністративних справ між суддями КОАС проводився із застосуванням Автоматизованої системи документообігу суду.

Засади формування колегій суддів з розгляду конкретної адміністративної справи у КОАС визначені рішенням зборів суддів КОАС від 23.12.2010 відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 №30 (із змінами та доповненнями).

Протягом першого півріччя 2012 року КОАС винесено 6 окремих ухвал про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям, 3 з яких оскаржені та направлені для розгляду до Київського апеляційного адміністративного суду.

По 2 ухвалах до суду надійшло повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону.

Впродовж першого півріччя 2012 року у КОАС проведено 3 збори суддів, 17 оперативних нарад суддів та начальників структурних підрозділів апарату суду, а також 13 оперативних нарад з працівниками апарату суду, на яких обговорювались питання додержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, додержання строків повернення адміністративних справ


2



та матеріалів після їх розгляду, звіти про роботу голови суду, керівника апарату з виконання Плану роботи суду та Плану організаційних заходів з усунення недоліків в організації роботи КОАС, інші питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі стан обліково - статистичної роботи суду, матеріально - технічне забезпечення суду тощо.

3.    Виконання Плану організаційних заходів з усунення недоліків в організації роботи КОАС, зазначених у рішенні Ради суддів адміністративних судів України від 26.11.2010 №64 «Про вивчення стану організації роботи Київського окружного адміністративного суду та надання методичної допомоги» та Довідці про вивчення стану організації роботи Київського окружного адміністративного суду і надання методичної допомоги.

Відповідно до рішення Ради суддів адміністративних судів України від

22.10.2010        № 63 було створено робочу групу у складі суддів Вищого адміністративного суду України та працівників апарату Вищого адміністративного суду України, якою з 02.11.2010 по 12.11.2010 здійснено вивчення стану роботи з питань організаційного забезпечення діяльності КОАС, судового процесу, автоматизованого розподілу справ, роботи з кадрами, ведення діловодства, судової статистики, розгляду звернень громадян, аналітичної роботи, діяльності зборів суддів за період з жовтня 2008 року по вересень 2010 року.

26.11.2010 за результатами вивчення стану організації роботи КОАС та надання методичної допомоги Радою суддів адміністративних судів України прийняте рішення визнати організацію роботи суду такою, що здійснюється на неналежному рівні та потребує значного покращення, вказано на недоліки в організації роботи суду вцілому.

Відповідно до рішення Ради суддів адміністративних судів України від

26.11.2010        та Довідки про вивчення стану організації роботи КОАС та надання методичної допомоги рішенням зборів суддів КОАС від 09.12.2010 затверджений План організаційних заходів з усунення недоліків в організації роботи КОАС.

Станом на 01.07.2012 в порядку виконання плану організаційних заходів з усунення недоліків в організації роботи КОАС у суді було розроблене та затверджене зборами суддів Положення про планування роботи суду та Тимчасове положення про апарат суду, забезпечено ведення журналу інструктажу судових розпорядників та журналу обліку виданих судом виконавчих документів; розглянуто на зборах суддів питання можливості запровадження спеціалізації суддів з розгляду адміністративних справ; приведено у відповідність із наданими методичними рекомендаціями номенклатуру справ; проведено навчання із працівниками апарату суду з питань виконання Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах, у тому числі щодо заповнення та зберігання статистичних карток; посилено контроль за виконанням Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах; затверджено Положення з проведення конкурсних торгів та склад комітету з проведення конкурсних торгів, члени комітету пройшли відповідне стажування; забезпечено належне ведення журналу обліку виданих судом виконавчих документів;


З



ід

придбано маркувальну машину для відправлення рекомендованої кореспонденції.

В порядку усунення недоліків в організації роботи суду підготовлено та направлено відповідні звернення щодо забезпечення суду приміщенням. Відповідно до додаткової угоди від 30.11.2011 №7 до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.09.2008 №548 KO АС займає приміщення площею 981,9 кв.м. на 10-11 пов. за адресою м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26 та відповідно до договору оренди від 25.01.2011 №1, укладеного КОАС та ДП «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування» КОАС орендує приміщення за адресою м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26 (6 поверх).

У КОАС затверджено графік особистого прийому голови суду, заступників голови суду, керівника апарату суду, визначено прийомні дні та години (у тому числі у неробочий час), відповідна інформація розміщена на офіційному сайті суду за адресою http://adm.ko.court.gov.ua/.

З метою забезпечення належного рівня функціонування Автоматизованої системи документообігу суду у КОАС з травня 2011 року встановлено локальну комп’ютерну мережу, запроваджено у повному обсязі роботу у комп’ютерній програмі «Документообіг адміністративних судів».

На виконання Закону України від 22.12.2005 №3262-1V «Про доступ до судових рішень», Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 № 740 «Про затвердження порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень», наказу Державної судової адміністрації України від 02.10.2008 №89 «Про затвердження Інструкції про порядок відповідальної особи апарату місцевого загального суду та інформаційно-технічного адміністратора Єдиного державного реєстру судових рішень при зборі, обробці та надсиланні копій судових рішень в електронному вигляді для внесення до Єдиного державного реєстру судових рішень», у КОАС вживаються усі необхідні заходи щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень із застосуванням системи Автоматизованої системи документообігу суду.

На виконання Плану усунення недоліків в організації роботи суду, суд звернувся із відповідними листами до Київського апеляційного адміністративного суду щодо проходження стажування суддів та до Державної судової адміністрації України стосовно проходження стажування завідувачем архіву та головним спеціалістом із судової статистики. Так, з метою налагодження у суді аналітично

-         статистичної роботи та архівної роботи начальник Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики Шовгенюк І.В. та завідувач архівом Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Пасічнюк С.В. пройшли відповідне стажування у Державній судовій адміністрації України.

В порядку виконання Плану з усунення недоліків в організації роботи суду в КОАС затверджено Положення про архів суду, створено архів суду, до якого передано адміністративні справи, розглянуті впродовж жовтня - грудня 2008 року, номенклатурні справи структурних підрозділів.

Крім того, у суді розроблено розрахунки до річного кошторису в розрізі кодів економічної класифікації видатків, забезпечено укладення договорів відповідального зберігання щодо використання комп’ютерної техніки та іншого


4



J


майна, що належить суддям та працівникам апарату суду, забезпечено суддів та працівників апарату суду телефонним зв’язком, забезпечується правова експертиза господарських договорів.

На виконання Плану з усунення недоліків в організації роботи суду придбано маркувальну машину для прискорення відправлення рекомендованих листів.

У КОАС здійснюється систематичний аналіз дотримання судом процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, якості здійснення правосуддя. Так, судом було проаналізовано причини недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, вжито заходів щодо поновлення провадження у справах, результати аналізу обговорено на зборах суддів, як наслідок, згідно із даними статистики залишок нерозглянутих справ, у порівнянні із залишком не розглянутих справ станом на 01.07.2012 зменшився у порівнянні із аналогічним періодом 2011 року.

Організовано і проведено навчання помічників суддів, секретарів судових засідань та секретарів КОАС з вивчення положень КАС України, Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах, Законів України «Про державну службу», «Про боротьбу з корупцією», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про доступ до публічної інформації».

4.     Навчання та підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату

суду.

З   метою підвищення кваліфікації протягом І півріччя 2012 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі - ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі - КААС).

Протягом першого півріччя 2012 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.

Так, старший консультант Шумило О.М., помічник голови суду Войтович І.І., помічник заступника голови суду Довганюк A.B., помічники суддів Побережний К.С. та Дзюба О.М., у період 13.02-17.02.2012 року, пройшли підготовку помічників суддів та консультантів окружних та апеляційних адміністративних судів, проведеною Національною школою суддів України.

14  лютого 2012 року суддя Київського окружного адміністративного суду, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А. С. провів заняття на тему: «Відкриття провадження в адміністративній справі та підготовка справи до ’ розгляду. Дії судді. Судові виклики та повідомлення. Попереднє судове засідання: порядок його проведення, мета та завдання. Судові доручення. Порядок забезпечення адміністративного позову. Заміна позовних вимог. Судові рішення

за наслідками підготовчого провадження » в рамках підготовки помічників суддів та консультантів окружних та апеляційних адміністративних судів, проведеної 14 лютого 2012 року Національною школою суддів України.

15  лютого 2012 року заступник голови суду Виноградова О.І. в рамках підготовки помічників суддів та консультантів окружних та апеляційних адміністративних судів, проведеному 15 лютого 2012 року Національною школою


5



-г/


суддів України провела заняття на тему: «Особливості розгляду справ у порядку скороченого провадження, письмового провадження. Шляхи вирішення питань, які виникають під час реалізації норм Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а саме застосування процесуальних строків у скороченому провадження» та «Перегляд судових рішень в апеляційному порядку. Підстави для скасування судових рішень апеляційним судом».

У період з 27.02.2012р. по 02.03.2012р. начальник Відділу кадрової, режимно

-      секретної роботи та інформаційного забезпечення Пономаренко О.О. пройшла підготовку спеціалістів кадрового забезпечення окружних, апеляційних адміністративних судів та Вищого адміністративного суду України, проведеній Національною школою суддів України.

Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Іванов Д.О., Васковець М.С., Пилипчук В.А. та Роздобудько Я.В., у період 17.04-20.04.2012 року, пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних, апеляційних адміністративних судів та Вищого адміністративного суду України, проведеній Національною школою суддів України.

У період 09.04-13.04.2012 року голова суду Басай О.В. та заступник голови суду Головенко О.Д. пройшли підготовку голів та заступників голів окружних адміністративних судів, проведеній Національною школою суддів України.

29 березня 2012 року начальник Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики Шовгенюк І.В. та завідувач архівом Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Пасічнюк С.В. пройшли стажування в Державній судовій адміністрації України.

09 квітня 2012 року суддя Київського окружного адміністративного суду Щавінський В.Р. провів заняття на тему: «Застосування Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практики Європейського Суду з прав людини в національній судовій практиці» в рамках підготовки голів та заступників голів окружних адміністративних судів, проведеній Національною школою суддів України .

У період з 05.04.2012 року по 18.04.2012 року секретар судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Пономаренко А.О. пройшов стажування у Вищому адміністративному суді України.

17 квітня 2012 року суддя Київського окружного адміністративного суду Щавінський В.Р. в рамках підготовки секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів, проведеній Національною школою суддів України провів заняття на тему: «Учасники адміністративного процесу. Права та обов’язки осіб, які беруть участь у справі. Представництво в адміністративних справах. Документи, що підтверджують повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі та застосування рішень Європейського суду з прав людини у судових справах».

У період з 14.05.2012р. по 25.05.2012 р. заступник голови суду Виноградова О.І. та судді Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., Терлецька О. О., Харченко С.В. та Щавінський В.Р. пройшли підготовку суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду


6



судді вперше та обрання на посаду судді безстроково, проведеній Національною школою суддів України.

15     травня 2012 року заступник голови суду Виноградова О.І. в рамках підготовки суддів окружних адміністративних судів провела заняття на тему: «Судові рішення у справах адміністративної юрисдикції. Порядок їх ухвалення та форма. Зміст постанови, ухвали та окремої ухвали суду», проведеній Національною школою суддів України.

Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Малихін Д.Ю., у період 29.05-02.07.2012 та Сович О.І., у період 18.06-02.07.2012, пройшли стажування у Вищому адміністративному суді України.

Протягом І півріччя 2012 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та семінарах.

Так, суддя Київського окружного адміністративного суду, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. 09.02.2012 року взяв участь у засіданні круглого столу, проведному Національним демократиним інститутом США та Вищим адміністративним судом України круглого столу на тему «Свобода мирних зібрань. Європейські принципи та українська практика» .

27.2-                                                    28.02.2012   року суддя Київського окружного адміністративного суду,

член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. взяв участь у семінарі на тему:                                    «Шляхи     вдосконалення суддівського самоврядування»,

проведеному в рамках проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних справ в України » за участі Ради суддів адміністративних судів України.

23.5-                                                    25.05.2012   року голова суду Басай О.В. взяв участь у науково - дослідницькому семінарі з прав біженців, проведеному Регіональним Представництвом Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців в Білорусі, Молдові та Україні за підтримки Вищого адміністративного суду України.

Суддя Київського окружного адміністративного суду Щавінський В.Р. взяв участь у семінарі на тему: «Підвищення довіри до системи оскарження у сфері державних закупівель», проведеному Міністерством економічного розвитку і торгівлі України разом із Європейським банком реконструкції та розвитку спільно з Антимонопольним комітетом України та Проектом Європейського Союзу «Гармонізація системи конкуренції і системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄЄ».

19.3-                                                    23.03.2012   року суддя Київського окружного адміністративного суду, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. взяв участь у конференції у м.Бухарест «Counter Corruption - Promoting Transparency and Accountability with the Judiciary», організованій Проектом агентства США з міжнародного розвитку «Україна: Справедливе правосуддя».

04.6-                                                                     09.06.2012року         у рамках проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні» суддя Київського окружного адміністративного суду, член Ради суддів адміністративних судів


7



України Волков А.С. взяв участь у навчальному візиті з питань ознайомлення з діяльністю органів суддівського самоврядування, їх роль в забезпеченні діяльності суддів, управління справами, а також ознайомлення з діяльністю Європейського суду з прав людини у м.Париж та м.Страсбург.

У рамках проекту Twinning «Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні» на базі КОАС проведено низку зустрічей із представниками іноземних судових установ.

01.02.2012     відбулась зустріч з Головою Верховного адміністративного суду Литви Річардасом Пілічаускасом, Головою Апеляційного адміністративного суду м.Гьотеборг (Швеція) Гьораном Бодіном та постійним радником проекту (Франція) Кроістфом Вюртцем із сторони Київського окружного адміністративного суду були присутні голова суду Басай О.В., суддя, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. та керівник апарату Геліч Т.В. Дана зустріч була організована з метою обговорення оцінки існуючої інформаційно - технічної інфраструктури та потреб адміністративних судів. Підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні.

29.02.2012     року відбулась зустріч з суддею Верховного адміністративного суду Литви, молодшим керівником проекту Twinning з боку ЄЄ Віргіліусом Валанчусом, Дердавним радником Франції П'єром Франсуасом Расіним та постійним радником проекту (Франція) Кроістфом Вюртцем із сторони Київського окружного адміністративного суду були присутні голова суду Басай

0.                    В.,     заступник голови суду Виноградова О.І. , суддя, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С. та суддя Спиридонова В. О. Дана зустріч була присвячена обговоренню шляхів вдосконалення суддівського самоврядування, підвищенню ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні.

03.04.2012     року відбулась зустріч з Головою Верховного адміністративного

суду Литви Річардасом Пілічаускасом, суддею адміністративного суду м.Гренобль (Франція) Крістіаном Соньо та постійним радником проекту (Франція) Кроістфом Вюртцем        із сторони                                    Київського                  окружного

адміністративного суду були присутні голова суду Басай О.В., заступник голови суду Виноградова О.І. та суддя Спиридонова В.О. Дана зустріч була присвячена обговоренню питання щодо вироблення критеріїв представництва сторін у судовому процесі, підвищення   ефективності                              та якості                      управління

адміністративних судів в Україні.

31.05.2012     року відбулась зустріч з Державним радником Франції Гійомом

Прево, керівником відділу аналізу фінансового департаменту Національної судової адміністрації Швеції Клаесом Тіданом та постійним радником проекту (Франція)                         Кроістфом Вюртцем                 із сторони                    Київського       окружного

адміністративного суду були присутні заступник голови суду Виноградова О.І., суддя, член Ради суддів адміністративних судів України Волков А.С., керівник апарату Геліч Т.В., заступник керівника апарату Федів Л. М., начальник Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики Шовгенюк

1.             В.         та заступника начальника Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики Кондратюк I.L Дана зустріч була присвячена



обговоренню питання щодо надання допомоги у перегляді існуючих інструкції щодо ведення судової статистики та класифікатора категорій адміністративних справ, підвищення ефективності та якості управління адміністративних судів в Україні.

5.   Аналітично - статистична робота та узагальнення судової практики.

У КОАС забезпечується ведення аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики. Контроль за цією ділянкою роботи здійснюють заступники голови суду.

У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з узагальненнями судової практики, оглядовими листами В АСУ, листами КААС.

Узагальнення судової практики у КОАС протягом першого півріччя 2012 року здійснювалось відповідно до плану роботи суду, а також на виконання доручень КААС.

Згідно з планом роботи суду на І півріччя 2012 року щомісячно узагальнюється судова практика КОАС адміністративних справ, переглянутих в апеляційному та касаційному порядку, постійно готуються довідки про стан розгляду суддями КОАС адміністративних справ.

Постійно готуються відповідні статистичні довідки, таблиці, звіти щодо роботи КОАС для використання в діяльності суду та обговорення на оперативних нарадах, забезпечено подання всіх форм звітності щодо роботи КОАС до ВАСУ, КААС, ДСА України.

Заступником голови суду Виноградовою О.І. та суддею Терлецькою О.О. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2011 року справ зі спорів з приводу реалізації податкової політики та за зверненнями податкових органів із деякими видами вимог, зокрема щодо погашення зобов’язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами

Заступником голови суду Виноградовою О.І. та суддею Журавлем В.О. узагальнено практику розгляду суддями КОАС адміністративних справ зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сфері зайнятості населення та соціального захисту громадян, зокрема зі спорів щодо соціального захисту та зайнятості інвалідів.

Заступником голови суду Головенком О.Д. та суддею Харченко С.В. узагальнено практику розгляду суддями КОАС адміністративних справ зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері економіки, зокрема, зі спорів щодо державного регулювання цін та тарифів.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на ’ зборах суддів.

На виконання доручень КААС підготовлено інформацію та надане статистичні дані для проведення узагальнення практики розгляду КОАС у 2011 році адміністративних справ зі спорів у сфері розпорядження землями держави, передача таких ділянок у власність і користування громадянам та юридичним особам, зі спорів щодо забезпечення екологічної безпеки, зі спорів пов’язаних з оскарженням рішень, дій чи бездіяльності державної митної служби щодо визначення митної вартості товару, зі спорів про стягнення податкової заборгованості за зверненнями органів державної податкової служби.



Відповідно до плану роботи Київського окружного адміністративного суду на І півріччя 2012 року у лютому 2012 року було проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Залишення позовної заяви без руху. Повернення позовної заяви». У березні 2012 року проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі». У червні 2012 року проведено навчання помічників суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Залишення позовної заяви без розгляду на стадії відкриття провадження в адміністративній справі».

Крім того, у КОАС систематично проводяться навчання працівників апарату суду з питань застосування Інструкції з діловодства в апеляційних та місцевих адміністративних судах, Кодексу адміністративного судочинства України, Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції» з перевіркою знань.

6.    Матеріально-технічне забезпечення суду.

Кошторис Київського окружного адміністративного суду на 2012 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України 03 лютого 2012 року у загальній сумі 9 198 000,00 грн., з урахуванням змін становить 9 613 000,00 грн., в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 5 354 300,00 грн., що становить 55,7% усіх бюджетних призначень на 2012 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 4 258 700,00 грн., що становить 44,3% усіх бюджетних призначень на 2012 рік.

Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:

-              КЕКВ 1111 «Заробітна плата» - 5 863 300,00 грн., що становить 61% бюджетних призначень на 2012 рік (в тому числі загальний фонд становить 3 592 100,00 грн. та спеціальний фонд - 2 271 200,00 грн.);

-              КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» - 2 168 400,00 грн., що становить 22,6% бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд 1 304 000 грн. та спеціальний -864 400,00 грн.);

-              КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» - 175 700,00 грн., що становить 2,0% (в тому числі загальний фонд 62 800,00 грн. та спеціальний фонд - 112

900.0        грн.);

-              КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» - 356 800,00 грн., що становить 4,0% бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд 177

600.0        грн. та спеціальний фонд - 179 200,00 грн.)

-              КЕКВ 1140 «Видатки на відрядження» - 5 000,00 грн., що становить 0,1% бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд - 5000,00грн.);

-              КЕКВ 1160 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» - 935 400,00 грн., що становить 10,1% бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд - 104 400,00 грн. та спеціальний фонд - 831 000,00грн.);

-              КЕКВ 2110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового


10



користування» - 108 600,00 грн., що становить 1 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд - 108 600,00 грн.).

Отже, з наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату - 82,8%, оплата комунальних послуг та енергоносіїв - 10,1% та лише 7,1% спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.

У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення які були доведені Київському окружному адміністративному суду виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання марок, паперу А-4, канцтоварів, папок справ, конвертів немаркованих, дисків, обліково-інформаційних карток, картриджів, меблів, комп’ютерів та оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, архівних стелажів для належного зберігання справ, встановлення пропускної системи, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.

Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 2 995 023,91 грн., по спеціальному 914 034,25 грн.

На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по загальному фонду 44240,00 грн. і спеціальному

34900.0        грн.

За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:

-       придбано знаки поштової оплати на загальну суму 36212,20 грн.

-       придбано папір А4, печатки та штампи, конверти немарковані, бейджі, нитки, посвідчення, кабель, конектори та чекову книжку на загальну суму 15956,80 грн.

-       придбано обліково-інформаційні картки, журнали реєстрації на загальну суму 15503,00 грн.

-       придбано диски на загальну суму 7140,00 грн.

-       придбано юридичну літературу на загальну суму 431,00 грн.

-       придбано картриджі на загальну суму 1392,00 грн.

-       придбано суддівські нагрудні знаки на загальну суму 2087,40 грн.

Для оплати послуг на І півріччя 2012 року виділено по загальному фонду

98200.0        грн., по спеціальному фонду 51900,00 грн.

За даними видатками у поточному році було здійснено оплату:

-       розрахунково-касового обслуговування банків на суму 3082,73 грн.

-       телекомунікаційних послуг на суму 11231,39 грн.;

-       послуги маркувальної машини на суму 108983,01 грн.;

-       технічного обслуговування маркувальної машини на суму 1640,00 грн.;

-      послуг по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 3348,00 грн.;

-       страховки на суму 608,25 грн.;

-       оголошення на суму 1578,37 грн.;

-       за супроводження програмного забезпечення («1С», Діловодство


11



*7


адміністративних судів) на суму 11346,00 грн.

-        заправки картриджа на суму 3030,00 грн.

Бюджетні призначення по капітальним видаткам були профінансовані в сумі

108600,0           грн. і використані на придбання десяти комп’ютерів, трьох систем фіксування судового процесу, двох принтерів, двох багатофункціональних пристроїв, одного кондиціонера та одного контейнера для сміття.

Станом на 1 липня 2012 року установа мала кредиторську заборгованість в сумі 220 597,31 грн., а саме 173 904,75 грн. - заборгованість перед працівниками із заробітної плати, 42 463,45 грн. - заборгованість перед Управлінням ПФУ у Печерському районі м.Києва із нарахування єдиного соціального внеску, 29,51 грн. - заборгованість перед КРД АТ «РайффайзенБанкАваль» за касове обслуговування, 410,00 грн. - заборгованість перед КМД УДППЗ «Укрпошта» за технічне обслуговування маркувальної машини, 669,90 грн. - заборгованість перед ТзОВ «ЛІГА ЗАКОН» за послуги з інформатизації (абонентське обслуговування), 3120,00 грн. - заборгованість перед ФОП Панько Олег Петрович за послуги по заправці та відновленню картриджів, та прострочену дебіторську заборгованість по КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» за касове обслуговування банку в сумі 44,00 грн.

Станом на 19.07.2012 року уся вищевказана кредиторська заборгованість погашена в повному обсязі.

7.    Кадрове забезпечення та робота із зверненнями громадян.

Штатним розписом на 2012 рік Київського окружного адміністративного суду начальником Територіального управління Державної судової адміністрації в Київській області затверджено штат у кількості 101 штатної одиниці, із них: 22 судді, 74 державних службовці, 3 службовця, 2 робітника.

Станом на 01 січня 2012 року головою Київського окружного адміністративного суду Басаєм Олегом Вікторовичем, на підставі відповідних Указів Президента України до штату цього суду зараховано 20 суддів. Відповідно до постанови Верховної Ради України звільнено у зв'язку з переведенням до Київського апеляційного адміністратвиного суду 1 суддю. Керівником апарату Київського окружного адміністративного суду Геліч Тетяною Володимирівною призначено на посади: заступника керівника апарату, помічника голови суду, 2 помічника заступника голови суду, 19 помічників судді, 17 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), начальника Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), заступника начальника Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 2 провідних спеціалістів Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 4 секретарів суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), судового розпорядника, начальника Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, заступника начальника Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, головного спеціаліста із кадрової роботи та державної служби Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, головних спеціаліста із звернень громадян Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, головного спеціаліста з інформаційних


12



технологій Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, провідного спеціаліста з кодифікаційно-довідкової роботи Відділу кадрової, режимно - секретної роботи та інформаційного забезпечення, начальника Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики, заступника начальника Відділу аналітично — статистичної роботи та узагальнення судової практики, 3 старших консультантів Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики, головного спеціаліста із судової статистики Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики, провідного спеціаліста із судової статистики Відділу аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики, начальника Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, заступника начальника Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, головного спеціаліста із бухгалтерського обліку Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення та прийнято на роботу завідувача архівом Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), експедитора Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, робітника з комплексного обслуговування будинків Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення та водія Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення. Всього, станом на 01 липня 2012 року в Київському окружному адміністративному суді нараховується 90 осіб.

Протягом першого півріччя 2012 року головою Київського окружного адміністративного суду Басаєм О.В. на підставі постанови Верховної Ради України було відраховано зі штату Київського окружного адміністративного суду суддю Старову Н.Е. у зв'язку з призначенням її на посаду судді Київського апеляційного адміністративного суду.

Протягом першого півріччя 2012 року призначено на посади 23 державних службовця та 4 службовця. 7 осіб призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 1 особу призначено у зв'язку з переведенням з іншого державного органу, 27 осіб в порядку стажування та переведення на вищі посади державного службовця. Також прийнято 2 службовці та переведено 1 службовця.

Протягом першого півріччя 2012 року звільнено з посад 11 державних службовці апарату суду. З них: 1 - за власним бажанням, 4 - за угодою сторін, 6 - за переведенням.

Сформовано кадрові резерви на заміщення посад державних службовців на 2012 рік.

Наказом голови Київського окружного адміністративного суду № 8 від

25.01.2011       року затверджено Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.

У лютому 2012 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.

Наказом № 12 від 22 лютого 2011 року керівником апарату суду поновлено затверджену конкурсну комісію в складі 7 чоловік, головою якої призначено заступника керівника апарату Федів Л.М.

Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань


13



/


оформляються належним чином.

Протягом 2012 року проведено 1 конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців, відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 року № 169.

Відповідно до Указу Президента України від 25 січня 2012 року ’’Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування ” в кандидатів, які пройшли конкурсних відбір було відібрано згоду на проведення спеціальної перевірки та направлено всі запити до відповідних органів. На даний час по 2 кандидатах відповіді було повернуто, а по

4   відповіді не одержані.

Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). Також роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та права державних службовців.

При прийнятті на роботу всі працівники Київського окружного адміністративного суду під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку Київського окружного адміністративного суду, які затвердженні протоколом зборів трудового колективу № 1 від 26 червня 2008 року.

Сформовано 20 особових справ суддів, 66 особових справ державних службовців апарату суду, 3 особові справи службовця апарату суду та 1 особова справа робітника.

Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р. № 731.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58.

Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого 30.12.2011 року головою суду Графіку надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2012 рік.

З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на зборах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, заплановано систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця. Державними


14



службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції».

В березні місяці поточного року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру та майнового стану суддів та державних службовців апарату суду.

Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.

Київським окружним адміністративним судом проводиться відповідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян в Київському окружному адміністративному суді, затвердженої наказом голови Київського окружного адміністративного суду № 26 від 21.06.2011 року.

Крім того, відповідно до Графіка особистого прийому громадян головою суду, затвердженого наказом голови суду № 16 від 21.03.2011 року заступниками голови суду та керівником апарату проводиться особистий прийом громадян, у тому числі у вихідні та святкові дні.

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до адміністративного судочинства, розглядаються в порядку визначеному Законом України „Про звернення громадян”.

За 1 півріччя 2012 року до Київського окружного адміністративного суду всього письмово надійшло 20 звернень.

Із загальної кількості письмових звернень, що надійшли у звітному періоді, кількість: скарг складає - 12, заяв - 8.

З них: на дії суддів 7, на дії працівників апарату суду 6 та з проханням надати інформацію по адміністративній справі 7.

На кінець звітного періоду всі звернення громадян розглянуті.

За наслідками розгляду, по суті на кінець звітного періоду було розглянуто 20 звернень.

Порівняльна діаграма статистичних даних 1 півріччя 2011 року з 1 півріччям 2012 року:


15



 

 

Як вбачається із кількості звернень, розглянутих судом, більшість з них була розглянута в термін до 15 діб. Крім цього, у порівнянні з І півріччям 2011 року помітно зменшилась кількість звернень, розглянутих в термін до ЗО діб. Це свідчить про оперативну роботу суду по розгляду звернень громадян згідно Закону України „Про звернення громадян”. Аналіз цих даних дозволяє зробити висновок про те, що працівниками апарату суду вживається максимум зусиль та заходів для поліпшення рівня роботи суду, а також оперативності розгляду звернень громадян.

Керівництвом щоденно вживаються необхідні заходи організаційного характеру щодо підвищення оперативності прийому вхідних документів від громадян.

Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян в Київському окружному адміністративному суді, затвердженої наказом

в.о. голови суду № 28 від 25.12.2008 року.

Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Станом на 01.07.2012 Київським окружним адміністративним судом розглянуто 14 запитів щодо отримання публічної інформації. Залишок нерозглянутих запитів станом на 01.01.2012 становив 1. З них 7 надійшло у письмовій формі, 5 - електронною поштою. Усі запити розглянуті судом у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Так, 29.12.2011 з Адміністрації Президента України відповідно до пункту З статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на адресу Київського окружного адміністративного суду (надалі - КОАС) надійшов запит на одержання публічної інформації поданий в електронній формі, а саме стосовно надання інформації в адміністративній справі про оскарження постанови Кабінету Міністрів України №268. Відповідно до вимог ч.4 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» строк розгляду даного запиту було продовжено,


17



41


про що заявника було повідомлено листом від 03.01.2012. Відповідь на запит було надано 27.01.2012.

10.01.2012       на адресу КО АС в письмовій формі надійшов запит на одержання публічної інформації щодо розгляду судом апеляційної інстанції апеляційної скарги на рішення в адміністративній справі, яка перебувала у провадженні Київського окружного адміністративного суду. Відповідь на запит надана судом 12.01.2012.

02.02.2012       на адресу КОАС в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації щодо банківських реквізитів суду на оплату судового збору для звернення з позовною заявою. Відповідь на запит була надана судом 06.02.2012.

14.02.2012       до КОАС в письмовій формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно повернення до суду адміністративної справи, яка перебувала у провадженні КОАС, після перегляду рішення КОАС судом апеляційної інстанції. Відповідь на запит надана 20.02.2012.

28.02.2012       до КОАС в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно набрання законної сили постановою у справі, яка перебувала у провадженні КОАС. Відповідь на запит надана 02.03.2012.

01.03.2012       до КОАС в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно одержання постанови у справі, яка перебувала у провадженні КОАС. Відповідь на запит надана 06.03.2012.

07.03.2012       на адресу КОАС в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно одержання КОАС ухвали ВАСУ у справі, яка перебувала у провадженні КОАС. Відповідь на запит надана

13.03.2012.

07.03.2012       до КОАС у письмовій формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно володіння суддями та працівниками КОАС іноземними мовами, проходження суддями та працівниками апарату суду навчання в рамках підвищення кваліфікації з питань знання іноземних мов та щодо запровадження у КОАС спеціалізації суддів з розгляду справ, пов’язаних з виконанням рішень Європейського суду з прав людини. Запит було задоволено частково, відповідь надана 15.03.2012.

20.03.2012       до КОАС в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно адміністративної справи, яка КОАС не розглядалась, а згідно із даними інформаційного запиту перебувала у провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва. У зв’язку з чим відповідно до вимог частини 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» 23.03.2012 запит на отримання публічної інформації був направлений за належністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

26.03.2012       в електронній формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно розмірів судового збору, який підлягає сплаті при зверненні до суду із адміністративним позовом. Відповідь на запит була надана судом

26.03.2012.

23.04.2012       до КОАС із Окружного адміністративного суду міста Києва в порядку частини третьої статті 22 Закону України «Про доступ до публічної


 

 

інформації» надійшов запит на отримання публічної інформації стосовно повідомлення реквізитів для сплати судового збору при зверненні до КОАС. Зазначений запит надійшов в електронній формі. Відповідь на запит надана судом

26.04.2012.

16.05.2012       до КОАС в письмовій формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно реквізитів реєстрації документів у справі, поданих до суду. Відповідь на запит була надана судом 17.05.2012.

18.06.2012       до КОАС в письмовій формі надійшов запит на одержання публічної інформації стосовно надіслання на розгляд ВАСУ адміністративної справи, яка перебувала у провадженні КОАС. Відповідь на запит надана

19.06.2012.

Кодифікаційно-довідкова робота.

В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.

Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.

Крім того, на офіційному сайті Київського окружного адміністративного суду створений розділ «Електронна бібліотека».