flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Д О В І Д К А про стан організації діяльності Київського окружного адміністративного суду протягом першого півріччя 2016 року

  1. Загальні питання.

Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.

29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.

17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).

Станом на 01.07.2014 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.09.2008 №548 та додаткової угоди до Договору від 30.11.2011 №7 займає приміщення площею 1315,2 кв.м. на 10-11 пов. за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26. Крім того, відповідно до договору оренди від 26.08.2011 №5936, укладеного КОАС та Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по місту Києву, договору оренди від 25.01.2011 №1, укладеного КОАС та ДП «Науково – дослідний і проектний інститут містобудування» КОАС орендує приміщення за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 26 (6 поверх) площею 472,5 кв.м.

Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність по розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.

Станом на 01.07.2016 у КОАС працює 24 судді, 52 державних службовців, 19 працівників патронатної служби, 1 службовець та 1 водій, очолює суд голова суду Басай О.В.

 

  1. Аналіз обліково – статистичної роботи суду. Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.

Протягом першого півріччя 2016 року КОАС розглянуто 2785 адміністративних справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі закінчено провадження у 1250 адміністративних справах, а також судом розглянуто 11 заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.

Залишок нерозглянутих справ та матеріалів станом на 01.07.2016 складає 931.

Залишок нерозглянутих справ станом на 01.07.2015 становив 688 адміністративних справ.

Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець першого півріччя 2016 року збільшився на 86 адміністративних справ у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року.

На нашу думку, причиною збільшення залишку нерозглянутих справ є те, що на даний час у суддів Головенко О.Д., Лисенко В.І., Леонтович А.М., Файчак В.О., Колеснікова І.С., Журавель В.О., Скрипка І.М., Шевченко А.В. закінчився термін повноважень із здійснення правосуддя, внаслідок чого збільшилось навантаження із розгляду справ на суддю.

Протягом першого півріччя 2016 року склалось наступне навантаження на кожного суддю:

 

№ з/п

ПІБ судді

Фактично відпрацьо-ваний час

Перебувало на розгляді справ і
матеріалів

із них надійшло у звітному періоді

Розглянуто справ і матеріалів

із них

Не розглянуто справ і
матеріалів
на кінець звітного періоду

Середньомісячна кількість справ і матеріалів

 

справ

у яких задоволено позовні вимоги/
апеляційні скарги, інше

надійшло до судді

розглянуто суддею

 
 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

1

Басай О.В

5

95

71

68

28

21

27

14

14

 

2

Балаклицький А.І.

4,8

241

188

214

122

103

27

39

45

 

3

Брагіна О.Є

4,8

250

175

195

71

36

55

36

40

 

4

Василенко Г.Ю.

4,7

251

175

186

98

47

65

37

40

 

5

Виноградова О.І.

4,6

236

196

165

75

43

71

43

37

 

6

Волков А.С.

6

255

189

223

109

54

32

32

37

 

7

Горобцова Я.В.

4,4

169

169

116

54

34

53

38

26

 

8

Дудін С.О.

5,1

275

207

185

107

74

81

40

36

 

9

Кушнова А.О.

4,9

302

211

220

128

91

82

43

45

 

10

Лапій С.М.

5,2

259

212

188

82

53

71

41

36

 

11

Лиска І.Г

3,7

166

146

113

48

26

53

39

31

 

12

Панова Г.В.

4,9

239

169

170

71

50

69

36

36

 

13

Панченко Н.Д.

5,4

285

188

206

65

42

79

35

38

 

14

Терлецька О.О.

4,1

210

142

181

69

42

29

35

44

 

15

Харченко С.В.

3,8

203

173

121

37

7

82

46

32

 

16

Щавінський В.Р.

5,6

230

174

176

90

56

54

31

31

 

Разом

4,8

3667

2785

2727

1254

779

931

39

37

 

  Із 1250 розглянутих справ 349 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 27,9 % від загальної кількості розглянутих справ.

В аналогічний період 2015 року із 2166 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 264 адміністративних справи, що становило 12,2 % від загальної кількості розглянутих справ.

Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у першому півріччі 2016 році у порівнянні з 2015 роком збільшився на 85 справ та на 15,7 % від загальної кількості розглянутих справ.

Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є те, що на даний час у 8 суддів КОАС закінчився термін повноважень із здійснення правосуддя, внаслідок чого збільшилось навантаження із розгляду справ на суддю. Також причинами пропуску строків розгляду справ є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, прокурорів, неоперативна робота пошти, недостатнє фінансування, зокрема, витрат поштових відправлень, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду.

Стосовно якісних показників слід зазначити таке.

Впродовж першого півріччя 2016 року оскаржено в апеляційному порядку 982 судових рішень, що становить 35,9% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2015 року було оскаржено – 1074 судових рішень – 36,4% від загальної кількості розглянутих справ. Тобто, показник оскаржених рішень зменшився на 12,7%.

Разом з тим, впродовж першого півріччя 2016 року скасовано 144 судових рішень, що становить 5,3% від загальної кількості розглянутих справ. В аналогічний період 2015 року скасовано 199 судових рішення, що становить 6,7% від розглянутих справ. Таким чином, показник скасованих рішень у звітний період зменшився на 1,4%.

Протягом першого півріччя 2016 року судом апеляційної інстанції змінено 8 судових рішень, що становить 0,3% від загальної кількості розглянутих справ, впродовж першого півріччя 2015 року змінено 6 судових рішень – 0,2% від загальної кількості розглянутих справ.

У звітний період до КОАС за наслідками перегляду судових рішень у касаційному порядку надійшло 353 справ з Вищого адміністративного суду України, впродовж першого півріччя 2015 року – 375 справ.

За результатами перегляду рішень судом касаційної інстанції у першому півріччі 2016 року скасовано рішення КААС і КОАС у 112 справах, а у 2015 році – у 74 справах.

У звітному періоді 2016 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 46 справах, у 2015 році такий показник складав 35 справ.

Впродовж першого півріччя 2016 року та за аналогічний період 2015 року судом касаційної інстанції змінено 7 рішень КОАС.

Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 168 справах, за перше півріччя 2015 року – у 234 справах.

У першому півріччі 2016 року за результатами перегляду судових рішень Вищим адміністративним судом України залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 20 справах, а за перше півріччя 2015 року – у 29 справах.

 

Таблиця якості розгляду справ суддями КОАС станом на 01.07.2016

Суддя

Постановлено остаточних судових рішень

(розглянуто по суті +повернуто

+без розгляду +відмовлено)

 

Оскаржено в

апеляційному

порядку

 

% від загальної кількості

винесених рішень

Залишено КААС

без змін

Змінено

КААС

 

Скасовано КААС

% скасованих від загальної кількості винесених рішень

Усього:

 

з них:

Усього:

з них:

ухвали

постанови

ухвали

постанови

1. 

Басай О.В

68

20

29,4%

13

-

4

2

2

5,9%

2,9%

2,9%

2. 

Балаклицький А.І.

214

101

47,2%

34

-

8

2

6

3,7%

0,9%

2,8%

3. 

Брагіна О.Є

195

66

33,8%

13

3

16

10

6

8,2%

5,1%

3%

4. 

Василенко Г.Ю.

186

62

33,3%

28

-

9

3

6

4,8%

1,6%

3,2%

5. 

Волков А.С.

223

100

44,8%

48

1

16

4

12

7,2%

1,8%

5,4%

6. 

Виноградова О.І.

166

63

37,9%

27

-

6

-

6

3,6%

-

3,6%

7. 

Головенко О.Д.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

8. 

Горобцова Я.В.

116

24

20,7%

2

 

1

1

-

0,9%

0,9%

-

9. 

Дудін С.О.

185

75

40,5%

36

-

6

1

5

3,2%

0,5%

2,7%

10.                 

Журавель В.О.

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

11.                 

Колеснікова І.В.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

12.                 

Кушнова А.О.

220

88

40%

24

-

9

2

7

4%

0,9%

3,1%

13.                 

Лапій С.М.

188

75

39,9%

43

-

9

3

6

4,8%

1,6%

3,2%

14.                 

Леонтович А.М.

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

15.                 

Лисенко В.І.

-

-

-

1

-

1

-

1

-

-

-

16.                 

Лиска І.Г

113

38

33,6%

24

-

6

1

5

5,3%

0,9%

4,4%

17.                 

Панова Г.В.

170

61

35,9%

31

1

9

4

5

5,3%

2,3%

2,9%

18.                 

Панченко Н.Д.

206

47

22,8%

20

1

4

3

1-

1,9%

1,4%

0,5%

19.                 

Скрипка І.М.

-

1

-

6

-

2

-

2

-

-

-

20.                 

Терлецька О.О.

181

71

39,2%

25

1

15

5

10

8,3%

2,8%

5,5%

21.                 

Файчак В.О.

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

22.                 

Харченко С.В.

121

17

14%

9

-

2

2

-

1,7%

1,7%

-

23.                 

Шевченко А.В.

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

24.                 

Щавінський В.Р.

176

74

42%

29

1

21

2

19

11,9%

1,1%

10,8%

 

УСЬОГО

по суду

2728

982

35,9%

417

8

144

44

100

5,3

1,6%

3,7%

 

Таблиця щодо справ, які надійшли з ВАСУ до КОАС станом на 01.07.2016

 

 

   Суддя

б/з

КААС та

КОАС

б/з КААС,

скасовано

КОАС

Змінено

КААС та/або КОАС

Скасовано КААС,

КОАС в силі

Скасовано КААС та

КОАС

1.         

Басай О.В

3

-

-

2

1

2.         

Балаклицький А.І.

14

4

-

2

4

3.         

Брагіна О.Є

6

4

-

-

4

4.         

Василенко Г.Ю.

             10

-

2

-

11

5.         

Волков А.С.

8

5

-

5

7

6.         

Виноградова О.І.

5

2

-

-

3

7.         

Головенко О.Д.

2

-

-

-

3

8.         

Горобцова Я.В.

-

-

-

-

-

9.         

Дудін С.О.

2

1

-

-

1

10.      

Журавель В.О.

8

1

1

-

4

11.      

Колеснікова І.В.

5

2

-

1

2

12.      

Кушнова А.О.

4

2

-

-

4

13.      

Лапій С.М.

5

2

-

1

10

14.      

Леонтович А.М.

7

2

-

-

3

15.      

Лисенко В.І.

4

1

-

-

5

16.      

Лиска І.Г

7

2

-

2

5

17.      

Панова Г.В.

12

2

1

2

10

18.      

Панченко Н.Д.

10

2

1

-

4

19.      

Скрипка І.М.

11

4

-

1

5

20.      

Терлецька О.О.

13

2

-

-

9

21.      

Файчак В.О.

9

2

-

2

3

22.      

Харченко С.В.

4

1

-

-

1

23.      

Шевченко А.В.

4

-

1

1

5

24.      

Щавінський В.Р.

15

5

1

1

8

ВСЬОГО:

168

46

7

20

112

 

Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС дещо погіршились, що на нашу думку, також спричинено збільшенням навантаження з розгляду справ на суддю, яке має місце у зв’язку із закінченням терміну повноважень у восьми суддів КОАС, а також із зміною Верховним судом України практики розгляду адміністративних справ.

Разом з тим, вважаємо, що те, що питання причин, які слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах позитивно впливає на якісні та кількісні показники здійснення правосуддя. Крім того, покращення якісних показників пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи ВАСУ, роз’яснення та узагальнення КААС, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях ВАСУ, КААС, Національною школою суддів України.

Протягом першого півріччя 2016 року КОАС постановлено 20 окремих ухвал про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям.

По 9 окремих ухвалах надійшли повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону; 2 окремі ухвали скасовано за результатом перегляду судом апеляційної інстанції.

Протягом І півріччя 2016 року у КОАС проведено 6 зборів суддів, 11 оперативних нарад суддів та начальників структурних підрозділів, а також 12 оперативних нарад з працівниками апарату суду.

На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно проаналізовані причини та підстави скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; аналізи причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, звіти про виконану роботу голови суду, заступників голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.

Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно впливають на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.

  1. Узагальнення судової практики.

У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.

Узагальнення судової практики у КОАС протягом першого півріччя 2016 року проводились згідно з планами роботи суду на відповідні періоди, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.

На виконання плану роботи суду на І півріччя 2016 року у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.

Крім того, на виконання плану роботи суду на І півріччя 2016 року:

         - заступником голови суду Щавінським В.Р. щомісячно здійснювався аналіз практики розгляду КОАС адміністративних справ, що переглянуті в апеляційному та касаційному порядку;

         - суддею Леонтовичем А.М. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2015 року справ зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема зі спорів щодо адміністрування податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість);

         - суддею Скрипкою І.М. узагальнено практику розгляду суддями КОАС впродовж 2015 року справ зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування та землекористування, зокрема зі спорів у сфері містобудування; планування і забудови територій; архітектурної діяльності;

         - суддею Головенком О.Д. узагальнено  практику розгляду суддями КОАС впродовж 2015 справ зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері економіки, зокрема зі спорів щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

На виконання запитів Київського апеляційного адміністративного суду:

         - суддею Скрипкою І.М. узагальнено практику вирішення справ зі спорів у сфері містобудування; планування і забудови територій; архітектурної діяльності Київським окружним адміністративним судом протягом 2015 року;

         - суддею Шевченко А.В. узагальнено практику розгляду суддями Київського окружного адміністративного суду справ зі спорів з приводу забезпечення юстиції, зокрема зі спорів у сфері виконавчої служби та виконавчого провадження протягом 2015 року;

         - суддею Щавінським В.Р. узагальнено практику розгляду суддями Київського окружного адміністративного суду справ зі спорів з приводу збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом 2015 року;

         - суддею Щавінським В.Р. узагальнено практику розгляду суддями Київського окружного адміністративного суду справ, пов’язаних із застосуванням положень Закону України від 14.07.2015 № VІІІ «Про місцеві вибори»;

         - суддею Журавлем В.О. узагальнено практику розгляду суддями Київського окружного адміністративного суду справ зі спорів щодо адміністрування податку з доходів фізичних осіб.

Відділом правової, аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно здійснювалася підготовка довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах обговорені на зборах суддів.

 

  1. Матеріально-технічне забезпечення суду.

         Кошторис Київського окружного адміністративного суду на 2016 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України 04.02.2016 року у загальній сумі 14 449 100,00 грн., з урахуванням змін становить14 478 500 ,00 грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 9858300,00 грн., що становить 68,09 % усіх бюджетних призначень на 2016 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 4620200,00 грн., що становить 31,91 % усіх бюджетних призначень на 2016 рік.

         Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:

         КЕКВ 2111 «Заробітна плата» – 9809700,00 грн., що становить 67,75 % бюджетних призначень на 2016 рік (в тому числі загальний фонд становить 8080900,00 грн. та спеціальний фонд – 1728800,00грн.);

         КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 2167300,00 грн., що становить 14,97 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 1777 400,00 грн. та спеціальний фонд – 389900,00грн.);

         КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 618700,00 грн., що становить 4,27 % (спеціальний фонд);

         КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 887800,00 грн., що становить 6,13 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);

         КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» – 5000,00 грн., що становить 0,04 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);

         КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» – 795000,00 грн., що становить 5,49 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);

         КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» – 195000,00 грн., що становить 1,35 % бюджетних призначень (спеціальний фонд);

         Отже, з наведеної вище інформації можна дійти висновку, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 82,72 %, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 5,49 % та лише 11,79 % спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.

         Також, слід зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі, нарахуванню на заробітну плату спрямовані частина із загального фонду та частина із спеціального фонду бюджету, а видатки на оплату комунальних послуг та споживання із спеціального фонду.

         У зв’язку із чим, проаналізувавши кошторисні призначення, які були доведені Київському окружному адміністративному суду, виникло питання про недостатність коштів для можливості придбання паперу А-4, канцтоварів, картриджів, оргтехніки для обладнання робочих місць, систем фіксування судових засідань та обладнання для залів судових засідань, сейфів, металевих шаф, встановлення пропускної системи, встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, облаштування залу з метою проведення засідань із грифом секретно, ремонту оргтехніки тощо.

         Також слід зазначити, що відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 23.05.2014 №81 заборонено придбавати меблі, крім меблів для обладнання архівів.

         Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 4621694,56 грн., по спеціальному - 2319645,65 грн.

         На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному - 158258,26 грн.

         За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:

         - придбано знаки поштової оплати на загальну суму 23100,00 грн.

         - придбано папір А4, конверти немарковані, конверти для дисків на загальну суму 32799,56 грн.

         - передплачено журнали та періодичні видання на суму 2278,20 грн.;

         - придбано пального для автотранспорту  на суму 21840,50 грн.;

         - придбано штампів та печаток на суму 420,00 грн.;

         - придбано стелажі для обладнання  архіву на суму 67820,00 грн.;

         - придбано обкладинки на справи на суму 10000,00 грн..

         Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду 345571,12 грн.

         За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на:

         розрахунково-касове обслуговування банків на суму 6151,86 грн.

         телекомунікаційні послуги на суму 13747,32 грн.;

         послуги маркувальної машини на суму 109005,20 грн.;

         технічне обслуговування маркувальної машини на суму 3024,00 грн.;

         послуги по наданню інформаційно-консультаційних послуг (ЛІГА ЗАКОН) на суму 7281,90 грн.;

         страховку на суму 1313,06 грн.;

         послуги віддаленого адміністрування на суму 3716,64 грн.;

         діагностика та технічна експертиза комп’ютерної, побутової та офісної техніки на суму 945,00 грн.;

         послуги з розбирання, переробки та утилізації, сировини на суму 1729,80 грн.;

         на супроводження програмного забезпечення («1С», «діловодство спеціалізованого суду», «М.Е.Doc») на суму 10740,00 грн.;

         заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 49860,00 грн.;

         відшкодування послуг по вивезенню ТВП на суму 683,85 грн.;

         відшкодування послуг по обслуговуванню ліфтів на суму 13727,03 грн.;

         відшкодування послуг по обслуговуванню електромереж на суму 14586,24 грн.;

         відшкодування послуг по обслуговуванню сантехнічних мереж на суму 19664,06 грн.;

         відшкодування послуг по прибиранню прибудинкової території на суму 2694,88 грн.;

         прибирання приміщення на суму 43750,00 грн.;

         оплата послуг по розміщенню оголошень в друкованих виданнях на суму 1409,00 грн.;

         послуги з підтримання пропускного і внутрішньо об’єктового режиму на загальну суму 41700,00 грн.;

         Бюджетні асигнування по капітальних видатках були спрямовані на придбання п’ятнадцяти  персональних комп’ютерів  на загальну суму 194940,00 грн..

         Станом на 01.07.2016 року в установі відсутня кредиторська заборгованість

         Слід зазначити, що станом 01.07.2016 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно – секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день  це приміщення нам не передане, у зв’язку із певними організаційними моментами, які не залежать від суду.

 

  1. Кадрове забезпечення.

Згідно з штатним розписом на 2016 рік КОАС затверджено штат у кількості 113 штатних одиниць, із них: 24 судді, 58 державних службовців, 26 працівників патронатної служби, 3 службовці, 2 робітники.

Станом на 01.07.2016 до штату суду зараховано 1 суддю; призначено на посади: 2 помічники суддів, 2 секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія),2 секретарі суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1- головний спеціаліст з інформаційних технологій, 1- судовий розпорядник, 1 – оператор комп’ютерного набору.

Фактична чисельність працівників у КОАС станом на 01.07.2016 становить 74 особи.

Протягом першого півріччя 2016 року призначено на посади 8 державних службовців, 6 працівників апарату призначено на посади за результатами конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, 1 - призначено у зв¢язку з переведенням з іншого державного органу, 1 - призначено з кадрового резерву.

Протягом  першого півріччя 2016 року звільнено з посад 6 державних службовців апарату суду. З них: 4 – за угодою сторін, 2 – за переведенням. Один службовець звільнений за власним бажанням.

Протягом першого півріччя 2016 року формувались кадрові резерви на заміщення посад державних службовців.

У лютому 2016 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків та завдань.

Засідання конкурсної комісії проводяться систематично, матеріали засідань оформляються належним чином.

         Протягом першого півріччя 2016 року конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 169 проводився 16 лютого 2016 року.

Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та права державних службовців.

При прийнятті на роботу всі працівники КОАС під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку Київського окружного адміністративного суду, які затвердженні протоколом зборів трудового колективу № 1 від 26 червня 2008 року.

Впродовж звітного періоду сформовано 24 особові справи суддів, 67 особових справ державних службовців апарату суду, 3 особові справи службовців апарату суду та 1 особову справу робітника.

Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р. № 731.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.

Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого головою суду графіка надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2016 рік.

З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на зборах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та антикорупційним законодавством України.

В березні поточного року проведено декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану суддів та державних службовців апарату суду.

Відповідно до планів роботи Київського окружного адміністративного суду на 1 півріччя 2016 року проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», норм антикорупційного законодавства України. Проведено перевірку знань Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», норм антикорупційного законодавства України. Проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Забезпечення адміністративного позову. Забезпечення доказів в адміністративному процесі»;  «Відмова у відкритті адміністративного провадження»; «Розгляд адміністративних справ в порядку скороченого провадження».

Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.

         Станом на 01.07.2016 64 державних службовців КОАС пройшли перевірку в порядку ЗУ «Про очищення влади».

 

  1. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.

         З метою підвищення кваліфікації протягом першого півріччя 2016 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС).

Голова Київського окружного адміністративного суду Басай О.В. пройшов періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарі на теми: «Антикорупційне законодавство. Доброчесність», «Правові позиції Європейського суду з прав людини», «Порядок та процедура первинного кваліфікаційного оцінювання суддів». в Національній школі суддів України.

Заступник голови КОАС Щавінський В.Р. пройшов підготовку для заступників голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Судді, призначені на посаду судді вперше та обрані безстроково: Головенко О.Д., Журавель В.О., Лапій С.М., Василенко Г.Ю., Терлецька О.О., Лиска І.Г., Панова Г.В., Панченко Н.Д., Горобцова Я.В. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.

Керівником апарату Геліч Т.В. пройдено підготовку для керівників апаратів місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.

Заступником керівника апарату Кузиком Т.М. пройдено підготовку на курсах підвищення кваліфікації на базі Навчально-методичного центру Держфінмоніторингу України.

Заступник керівника апарату суду Кондратюк І.І. взяла участь у семінарі на тему «Застосування системи оцінювання роботи суду».

Помічниками суддів Короташ О.Б., Якименко О.М., Якопяном Е.Н., Бедюк Н.А., Гололобовим В.Ю. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Начальником Відділу кадрової роботи та інформаційного забезпечення Тимошенко С.В. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Начальник Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Ковба Т.В. прийняла участь у семінарі для головних бухгалтерів, організованому ДСА України.

Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) КОАС Сімейко А.А., Лещишин Н.А., Касьянова О.В. пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Секретар суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Шушкевич С.О. та провідний спеціаліст з кодифікаційно-довідкової роботи Купчак Ю.С. пройшли  підготовку старших секретарів місцевих загальних судів, головних та провідних спеціалістів, судових розпорядників місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

Голова суду Басай О.В., взяв участь в роботі V Форуму України з питань конкуренції», прийняв участь у семінарі з питань вивчення досвіду вищих органів адміністративної юрисдикції/державних рад європейських країн в організації роботи з вивчення та застосування практики Європейського суду з прав людини у роботі круглого столу з питань реформування адміністративної юстиції в Україні.

 Заступник голови суду Щавінський В.Р. взяв участь у методологічному семінарі з підвищення кваліфікації суддів-викладачів організованому Національною школою суддів України та у Міжнародній науково-практичній конференції «25-років господарським судам України:шлях європейської інтеграції».

Суддя Виноградова О.І. взяла участь у засіданні робочої групи з розробки курсу для суддів на тему: «Антикорупційне законодавство та практика його застосування» та тренінгу на тему: «Загальні засади написання судових рішень у цивільному, кримінальному, адміністративному та господарському судочинства».

Голова суду та судді КОАС Басай О.В., Скрипка І.М., Леонтович А.М., Горобцова Я.В., Журавель В.О., Шевченко А.В., Панченко Н.Д., Брагіна О.Є., Колеснікова І.С., Панова Г.В. взяли участь у семінарі на тему: «Забезпечення прав людини в умовах передачі юрисдикції адміністративних судів АР Крим до інших адміністративних судів», який організований ВАСУ.

Суддя КОАС Шевченко А.В. взяла участь у тренінгу на тему: «Дисциплінарна відповідальність».

Судді Волков А.С. та Панченко Н.Д. приймали участь у тренінгу на тему «Зв’язки з громадськістю в судах» та у конференції «Комунікаційні стратегії судів та прокуратури. Досвід Чеської Республіки, як судді-спікери.

Суддя КОАС член Ради суддів України Волков А.С. брав участь у засіданнях Ради суддів України.

Суддя Леонтович А.М. приймав участь у тренінгу для представників адміністративних судів в рамках проекту технічної допомоги Європейського Союзу Twinning «Посилення правової охорони та захисту прав інтелектуальної власності в Україні» та у засіданні робочої групи з доопрацювання Положення про автоматизовану систему документообігу суду та організації переходу до системи «Електронний суд».

Суддя КОАС Журавель В.О. взяв участь у роботі круглого столу в рамках проекту Всеукраїнської громадської організації «Асоціація суддів України» та проекту USAID “Справедливе правосуддя» на тему: «Зміни до кодексу адміністративного судочинства України», у роботі круглого столу на тему: «Антикорупційне законодавство та правозастосовна практика. Проблемні питання в застосуванні антикорупційного законодавства. Обговорення проекту ВССУ «Неправосудне судове рішення», у роботі круглого столу на тему: «Презентація аналітичного звіту виконання спільного проекту ВГО «Асоціація суддів України». Підтримка Декларації миру і припинення війн».

 

  1. Робота із звернень громадян.

Київським окружним адміністративним судом проводиться необхідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та графіка особистого прийому громадян головою, заступниками голови та керівником апарату суду.

Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян.

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».

         Впродовж першого півріччя 2016 року до Київського окружного адміністративного суду всього надійшло 17 звернень.

         Із звернень, які надійшли до суду розглянуто 17 письмово в порядку Закону України «Про звернення громадян» з них: скарг - 12, заяв – 5.

Станом на 01.07.2016 усі звернення громадян розглянуті, відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

За наслідками розгляду, по суті на кінець звітного періоду було розглянуто 17 звернень.

Порівняльна діаграма статистичних даних з першим півріччям 2015 року та першим півріччям 2016 року:

Щодо строків розгляду звернень громадян, можна дійти висновку, що всі вони розглядаються відповідно до вимог ст.20 Закону України «Про звернення громадян»

 до 5 діб - 8 звернень;

 до 15 діб – 5 звернення;

 до 30 діб – 4 звернень;

Порівняльна діаграма статистичних даних щодо строку розгляду звернень.    Більшість звернень були розглянуті судом в термін до 5 діб. Це свідчить про оперативну роботу суду з розгляду звернень громадян згідно Закону України «Про звернення громадян».

Аналіз наведених даних дозволяє дійти висновку про досить високий рівень оперативності розгляду звернень громадян судом, що досягається хорошим рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю з боку керівництва суду.

Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Впродовж першого півріччя 2016  року судом розглянуто 21 запит, поданих в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», у першому півріччі 2015 року судом розглянуто 9 запитів на доступ до публічної інформації. В електронній формі до суду надійшло 17 запитів, поштовим зв’язком – 3 запити, особисто - 1 запит.

Усі запити на надання публічної інформації розглянуті у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», відповідна інформація розміщена на офіційному сайті суду на веб - порталі «Судова влада».

Кодифікаційно-довідкова робота.

В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.

Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Вісник Вищого адміністративного суду України, Кадровик України, Право України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Комплект працівника.

Так, зокрема в КОАС забезпечується ведення роботи щодо добору та розстановки кадрів, покращення стану виконавської дисципліни, підвищення персональної відповідальності працівників за виконання та дотримання вимог чинного законодавства України, профілактики корупційних діянь.