flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка про стан організації діяльності Київського окружного адміністративного суду протягом 2017 року

 

  1. Загальні питання.

Київський окружний адміністративний суд утворений 01.01.2005, згідно з Указом Президента України від 16.11.2004 №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» (з наступними змінами) із штатною чисельністю у складі 22 судді.

29.05.2008 Київський окружний адміністративний суд (далі – КОАС) зареєстрований в Печерській районній у місті Києві державній адміністрації за адресою 01021, м. Київ, вул. Липська, будинок 18, корпус 5, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 263706.

17.07.2008 Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва включила Київський окружний адміністративний суд до реєстру неприбуткових організацій (установ).

Станом на 01.01.2016 КОАС відповідно до договору оренди, укладеного з ПАТ «Київ ЗНДІЕП» від 11.11.2014 № 548-14, займає приміщення площею 1315,2 кв. м. на 10-11 поверх за адресою м. Київ бульвар Лесі Українки, 26 літ. «Б». Крім того, КОАС додатково орендує приміщення, розташовані на 6 поверсі Державного підприємства «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» на підставі договору оренди від 26.08.2011 №5936 за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26 літ. «А», загальною площею 472,5 кв. м.

Відповідно до оголошення в газеті «Урядовий кур’єр» №157 від 27.08.2008 свою процесуальну діяльність з розгляду адміністративних справ судом було розпочато 01.10.2008.

Згідно з наказом ДСА України № 104 від 30.07.2014 «Про визначення кількості суддів у деяких окружних адміністративних судах» чисельність суддів Київського окружного адміністративного суду збільшено до 24 суддів.

02.10.2017 змінено юридичну адресу Київського окружного адміністративного суду на адресу 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26.

Станом на 30.12.2016 у КОАС працює 23 судді, 44 державних службовців, 20 працівників патронатної служби та 1 водій, очолює суд голова суду Басай О.В.

 

  1. Аналіз обліково – статистичної роботи суду. Заходи щодо підвищення якості розгляду справ.

Протягом 2017 року КОАС розглянуто 5105 адміністративних справ та матеріалів позовних заяв, у тому числі закінчено провадження у 3047 адміністративних справах, а також судом розглянуто 8 заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.

Залишок нерозглянутих справ та матеріалів станом на 01.01.2018 складає 1485.

Залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2017 становив 1197 адміністративних справ та матеріалів.

Таким чином, показник залишку нерозглянутих справ на кінець 2017 року збільшився на 288 адміністративних справ у порівнянні з 2016 роком.

На нашу думку, причиною збільшення залишку нерозглянутих справ є те, що на даний час у суддів Леонтовича А.М., Файчак В.О., Колеснікової І.С., Журавля В.О., Скрипки І.М. та Шевченко А.В. закінчився термін повноважень із здійснення правосуддя, суддя Волков А.С. звільнився з посади судді, а судді Головенко О.Д., Лисенко В.І. та Терлецька О.О. не здійснювали правосуддя до листопада 2017 року, внаслідок чого збільшилось навантаження із розгляду справ на суддю.

Протягом 2017 року склалось наступне навантаження на кожного суддю:

 

№ з/п

ПІБ судді

Фактично відпрацьо-ваний час

Перебувало на розгляді справ і
матеріалів

із них надійшло у звітному періоді

Розглянуто справ і матеріалів

із них

Не розглянуто справ і
матеріалів
на кінець звітного періоду

Середньомісячна кількість справ і матеріалів

 

справ

у яких задоволено позовні вимоги/
апеляційні скарги, інше

надійшло до судді

розглянуто суддею

 
 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

1

Басай О.В

9,9

282

228

218

138

103

63

23

22

 

2

Балаклицький А.І.

6,7

172

93

172

120

88

0

35

64

 

3

Брагіна О.Є

6,9

475

363

330

118

57

145

53

47

 

4

Василенко Г.Ю.

9,3

670

525

557

400

293

113

57

60

 

5

Виноградова О.І.

7,1

456

377

338

192

108

116

53

48

 

6

Волков А.С.

3,8

96

64

96

63

44

0

20

27

 

7

Головенко О.Д.

2

134

134

63

27

20

71

65

32

 

7

Горобцова Я.В.

11,1

39

0

39

31

24

0

0

39

 

8

Дудін С.О.

9,4

134

81

131

88

63

3

28

46

 

9

Кушнова А.О.

10,3

703

578

530

338

255

172

56

52

 

10

Лапій С.М.

10,7

699

622

602

345

251

97

58

56

 
 

Лисенко В.І.

1,7

96

96

41

20

16

55

56

24

 

11

Лиска І.Г.

7,7

485

435

364

210

141

121

57

47

 

12

Панова Г.В.

8,6

576

461

414

237

163

162

54

48

 

13

Панченко Н.Д.

8,5

527

428

427

250

184

100

50

50

 

14

Терлецька О.О.

2

101

101

56

29

20

45

51

28

 

15

Харченко С.В.

6,9

445

380

336

177

125

109

55

49

 

16

Щавінський В.Р.

9,6

504

416

391

270

198

113

43

41

 

Разом

7,5

6594

5382

5105

3053

2153

1485

55

45

 

 

Із 3047 розглянутих справ 999 адміністративних справ розглянуто понад строки, встановлені для розгляду адміністративної справи Кодексом адміністративного судочинства України, що становить 32,7% від загальної кількості розглянутих справ.

У 2017 році із 2618 адміністративних справ з порушенням строків, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, було розглянуто 687 адміністративних справи, що становило 26,2 % від загальної кількості розглянутих справ.

Таким чином, показник кількості адміністративних справ, розглянутих з порушенням строків у 2017 році у порівнянні з 2016 роком збільшився на 312 справи та на 6,5% від розглянутих справ.

Причини пропуску строків розгляду справ, встановлених процесуальним законом мають об’єктивний характер та, зазвичай, не залежать від суду. Зокрема, такими причинами є те, що на даний час у 5 суддів КОАС закінчився термін повноважень із здійснення правосуддя,один суддя звільнився, а троє суддів до  листопада 2017 не здійснювали правосуддя, внаслідок чого збільшилось навантаження із розгляду справ на суддю. Також причинами пропуску строків розгляду справ є відкладення судових засідань у справах, у зв’язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, свідків, задоволення судом клопотань учасників судового розгляду, відкладення розгляду справ у зв’язку з необхідністю надання суду додаткових доказів, невиконання вимог суду щодо витребування доказів у справах, заміна відповідача у справі тощо.

Стосовно якісних показників слід зазначити таке.

Впродовж 2017 року оскаржено в апеляційному порядку 1515 судових рішень, що становить 29,7% від загальної кількості розглянутих справ. У 2016 році було оскаржено – 1807 судових рішень – 35,1% від загальної кількості розглянутих справ та матеріалів. Кількість оскаржених рішень зменшилась н а292 у кількісному та на 5,4% у відсотковому співвідношенні (1515 у 2017 році проти 1807 у 2016 році), що зумовлено зменшенням кількості оскаржених судових рішень у звітному періоді.

Разом з тим, впродовж 2017 року скасовано 270 судових рішень, що становить 5,3% від розглянутих справ. У 2016 році скасовано 318 судових рішень, що становило 6,2% від розглянутих справ та матеріалів. Таким чином, показник скасованих рішень у 2017 році зменшився на 1,1%.

Протягом року судом апеляційної інстанції змінено 18 судових рішень, що становить 0,4% від загальної кількості розглянутих справ та матеріалів, тоді як впродовж 2015 року було змінено 15 судових рішень, що становило 0,3% від загальної кількості розглянутих справ та матеріалів.

За наслідками перегляду судових рішень у касаційному порядку у 2017 році до КОАС надійшло 207 справ з Вищого адміністративного суду України, впродовж 2015 року – 552 справи.

За результатами перегляду рішень судом касаційної інстанції у 2017 році скасовано рішення КААС і КОАС у 34 справах, а у 2016 році у 172 справах.

У звітному періоді 2017 році залишено без змін рішення КААС, яким скасовано рішення КОАС у 19 справах, а у 2016 році скасовано у – 71 справі.

Впродовж 2017 року судом касаційної інстанції змінено 2 судових рішення КОАС, а у 2016 році таких рішень було 7.

Залишено без змін судові рішення КОАС та суду апеляційної інстанції у 137 справах, тоді як у 2016 році – у 269 справах.

У 2017 році за результатами перегляду судових рішень Вищим адміністративним судом України залишено без змін рішення КОАС та скасовано рішення КААС у 15 справах, а за 2016 рік – у 33 справах.

 

Таблиця якості розгляду справ суддями КОАС, переглянутих КААС

за період з 01.01.2017 по 15.01.2018

 

з/п

Суддя

Постановлено остаточних судових рішень

(розглянуто по суті +повернуто

+без розгляду +відмовлено)

 

Оскаржено в

апеляційному

порядку

 

% від загальної кількості

винесених рішень

Залишено КААС

без змін

Змінено

КААС

 

Скасовано КААС

% скасованих від загальної кількості винесених рішень

Усього:

 

з них:

Усього:

з них:

ухвали

постанови

ухвали

постанови

1.                    

Басай О.В

218

43

19,7%

23

-

4

-

4

1,8%

-

1,8%

2.                    

Балаклицький А.І.

172

81

47,1%

56

-

27

4

23

15,7%

2,3%

13,4%

3.                    

Брагіна О.Є

330

98

29,7%

45

1

31

18

13

9,4%

5,5%

3,9%

4.                    

Василенко Г.Ю.

557

179

32,1%

92

4

36

5

31

6,5%

0,9%

5,6%

5.                    

Виноградова О.І.

338

84

24,9%

60

1

12

4

8

3,6%

1,2%

2,4%

6.                    

Волков А.С.

96

40

41,7%

33

-

12

2

10

12,5%

2,1%

10,4%

7.                    

Головенко О.Д.

63

6

9,5%

-

-

-

-

-

-

-

-

8.                    

Горобцова Я.В.

39

41

-

39

-

5

-

5

12,8%

-

12,8%

9.                    

Дудін С.О.

131

66

50%

59

4

11

5

6

8,4%

3,8%

4,6%

10.                

Журавель В.О.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

11.                

Колеснікова І.В.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

12.                

Кушнова А.О.

530

145

27,4%

81

1

25

4

21

4,7%

0,8%

4%

13.                

Лапій С.М.

602

187

31,1%

102

2

21

8

13

3,5%

1,3%

2,2%

14.                

Леонтович А.М.

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

15.                

Лисенко В.І.

41

6

14,6%

-

-

-

-

-

-

-

-

16.                

Лиска І.Г

364

112

30,8%

46

1

25

12

13

6,9%

3,3%

3,6%

17.                

Панова Г.В.

414

125

30,2%

84

1

24

6

18

5,8%

1,4%

4,3%

18.                

Панченко Н.Д.

427

107

25,1%

57

-

15

4

11

3,5%

0,9%

2,6%

19.                

Скрипка І.М.

-

-

-

2

-

-

-

-

-

-

-

20.                

Терлецька О.О.

56

10

17,9%

2

-

-

-

-

-

-

-

21.                

Файчак В.О.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

22.                

Харченко С.В.

336

52

15,5%

29

-

6

4

2

1,8%

1,2%

0,6%

23.                

Шевченко А.В.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

24.                

Щавінський В.Р.

391

133

34%

86

3

16

4

12

4,1%

1%

3,1%

 

УСЬОГО по суду

5105

1515

29,7%

897

18

270

80

190

5,3%

1,6%

3,7%

 

Таблиця щодо справ, які переглянуті ВАСУ та надійшли до КОАС

за період з 01.01.2017 по 15.01.2018

 

 

 

   Суддя

б/з

КААС та

КОАС

б/з КААС,

скасовано

КОАС

Змінено

КААС та/або КОАС

Скасовано КААС,

КОАС в силі

Скасовано КААС та

КОАС

1.                    

Басай О.В

3

-

-

-

-

2.                    

Балаклицький А.І.

8

2

-

-

3

3.                    

Брагіна О.Є

4

-

-

1

2

4.                    

Василенко Г.Ю.

5

3

-

1

2

5.                    

Виноградова О.І.

7

2

1

1

1

6.                    

Волков А.С.

10

1

-

2

3

7.                    

Головенко О.Д.

1

-

-

-

2

8.                    

Горобцова Я.В.

4

1

-

-

2

9.                    

Дудін С.О.

7

-

-

1

-

10.                

Журавель В.О.

1

-

-

-

-

11.                

Колеснікова І.В.

2

-

-

-

-

12.                

Кушнова А.О.

10

1

1

-

1

13.                

Лапій С.М.

10

-

-

1

2

14.                

Леонтович А.М.

4

1

-

-

2

15.                

Лисенко В.І.

4

1

-

-

2

16.                

Лиска І.Г

12

1

-

-

3

17.                

Панова Г.В.

4

1

-

1

3

18.                

Панченко Н.Д.

4

2

-

1

1

19.                

Скрипка І.М.

4

-

-

-

1

20.                

Терлецька О.О.

11

-

-

1

2

21.                

Файчак В.О.

2

-

-

-

1

22.                

Харченко С.В.

6

-

-

-

-

23.                

Шевченко А.В.

3

2

-

-

-

24.                

Щавінський В.Р.

11

1

-

5

1

ВСЬОГО:

137

19

2

15

34

                   

 

Таким чином, у звітний період як кількісні так і якісні показники розгляду адміністративних справ у КОАС покращились, що на нашу думку, спричинено зменшенням кількості оскаржених судових рішень до судів апеляційної та касаційної інстанції.

Також вважаємо, що те, що питання причин, які слугували підставами для скасування чи зміни судових рішень судами вищих інстанцій у КОАС постійно вивчається та обговорюється на зборах суддів, оперативних нарадах позитивно впливає на якісні та кількісні показники здійснення правосуддя. Крім того, покращення якісних показників пов’язане із забезпеченням єдності судової практики, наданням методичної допомоги судами вищий інстанцій. У цьому контексті дуже важливе значення мають судові рішення Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Постанови Пленуму, інформаційні листи, роз’яснення та узагальнення суддів вищих інстанцій, навчальні семінари, круглі столи з питань застосування чинного законодавства під час розгляду справ тієї чи іншої категорії, які організовуються на різних рівнях судами вищих інстанцій, Національною школою суддів України, тощо.

Протягом 2017 року КОАС постановлено 12 окремих ухвал про виявлені порушення закону під час розгляду справ, які направлені для реагування відповідним установам та організаціям.

По 6 окремих ухвалах надійшли повідомлення про виконання та вжиті заходи для усунення виявлених судом порушень закону; 2 окремих ухвали скасовано за результатами перегляду судом апеляційної інстанції.

Протягом 2017 року у КОАС проведено 14 зборів суддів, 24 оперативні наради суддів та начальників структурних підрозділів, а також 23 оперативних нарад з працівниками апарату суду.

На зборах суддів КОАС обговорювались питання внутрішньої діяльності суду, у тому числі обліково – статистична робота суду, щомісячно здійснювався аналіз причин та підстав скасування та зміни рішень КОАС за результатами їх перегляду судами апеляційної та касаційної інстанцій; проаналізовано причин порушення процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ; результати узагальнень судової практики КОАС, заслухано звіти про виконану роботу голови суду, заступника голови суду, керівника апарату, матеріально – технічне забезпечення суду тощо.

Як зазначалось вище, на нашу думку, проведені щомісячні вивчення та аналізи причин недодержання процесуальних строків під час розгляду адміністративних справ, аналізи причин та підстав скасування судових рішень КОАС, а також обговорення результатів аналізу на зборах суддів стали одним із чинників, які позитивно впливають на зменшення показника залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду та кількості справ, розглянутих поза межами процесуальних строків, встановлених процесуальним законом.

  1. Узагальнення судової практики.

У КОАС забезпечується оперативне ознайомлення суддів з судовою практикою Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, інформаційними листами судів вищих інстанцій.

Узагальнення судової практики у КОАС протягом 2017 року проводились згідно з планами роботи суду на відповідні періоди, а також на виконання доручень Київського апеляційного адміністративного суду.

На виконання плану роботи суду на 2017 рік у КОАС здійснювався контроль за виконанням окремих ухвал суду, проаналізовано стан їх виконання.

Крім того, на виконання планів роботи суду на 2017 рік:

Тематика узагальнень у КОАС визначається з урахуванням актуальності досліджуваних проблем, результатів аналізу показників змінених і скасованих судових рішень тощо.

У вказаних узагальненнях повно наведена нормативна база, яка застосовується при вирішенні спірних правовідносин; висвітлені проблемні питання застосування норм матеріального права до них; статистичні дані, які характеризують якість прийнятих судових рішень та причини їх скасування та зміни, містяться конкретні рекомендації для судів першої інстанції про необхідність з’ясування тих обставин справи, які мають значення для її правильного вирішення.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах, обговорені на зборах суддів.

На виконання листів Київського апеляційного адміністративного суду працівниками Відділу правової, аналітично статистичної роботи та узагальнення судової практики разом із суддями КОАС проведено узагальнення, зокрема:

- щодо практики розгляду КОАС справ зі спорів щодо адміністрування транспортного податку, який сплачується фізичними особами протягом 2016 рік;

- щодо практики розгляду справ зі спорів щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців протягом 2016 року;

- щодо практики розгляду справ зі спорів щодо прийняття, проходження та звільнення осіб з органів поліції протягом 2016 року;

- щодо практики розгляду справ за позовами органів Пенсійного фонду України про стягнення сум впродовж 2016 року;

- щодо практики застосування КОАС статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України під час вирішення справ про оскарження рішень, дій та бездіяльності правоохоронних органів за І півріччя 2017 року;

- щодо практики розгляду КОАС у 2017 році справ зі спорів, пов’язаних з державним регулюванням ринків фінансових послуг (у справах за позовами фізичних та юридичних осіб до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб);

- щодо практики розгляду КОАС справ за позовами про відновлення прав, порушених у зв’язку з конфліктом на Донбасі.

Відділом правової, аналітично - статистичної роботи та узагальнення судової практики щомісячно здійснювалася підготовка довідок про стан розгляду адміністративних справ суддями КОАС.

Висновки, викладені у проведених узагальненнях та аналізах, обговорені на зборах суддів.

 

  1. Матеріально-технічне забезпечення суду.

         Кошторис Київського окружного адміністративного суду на 2017 рік затверджено Державною судовою адміністрацією України  13 лютого 2017 року у загальній сумі 17327,0 тис. грн., з урахуванням змін становить  20820,8 тис. грн. в тому числі загальний фонд державного бюджету становить 16860,8 тис. грн., що становить 80,98 % усіх бюджетних призначень на 2016 рік та спеціальний фонд державного бюджету становить 3960,0 тис. грн., що становить 19,02 % усіх бюджетних призначень на 2017 рік.

         Бюджетні призначення відповідно показників кошторису з урахуванням змін розподіляються наступним чином:

         КЕКВ 2111 «Заробітна плата» –14863,3 тис. грн., що становить 71,39 % бюджетних призначень на 2017 рік (в тому числі загальний фонд становить 13148,5 тис. грн. та спеціальний фонд – 1714,8 тис. грн.);

         КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 3276,0 тис. грн., що становить 15,73 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 3097,1 тис. грн. та спеціальний фонд – 178,9 тис. грн.);

         КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» – 713,3 тис. грн., що становить 3,43 % (в тому числі загальний фонд становить 162,0 тис. грн. та спеціальний фонд – 551,3 тис. грн.);

         КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» – 1103,0 тис. грн., що становить 5,30 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 184,8 тис. грн. та спеціальний фонд – 918,2 тис. грн.);

         КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» – 1,7 тис. грн., що становить 0,01% бюджетних призначень (спеціальний фонд);

         КЕКВ 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» – 659,0 тис. грн., що становить 3,16 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 83,9 тис. грн. та спеціальний фонд – 575,1 тис. грн.);

         КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» – 204,5 тис. грн., що становить 0,98 % бюджетних призначень (в тому числі загальний фонд становить 184,5 тис. грн. та спеціальний фонд – 20,0 тис. грн.).

         Отже, з наведеної вище інформації можна зробити висновок, що значна частина кошторису суду становить заробітна плата та нарахування на заробітну плату – 87,12 %, оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 3,16 % та лише 9,72 % спрямовано на придбання товарів, послуг, обладнання і предметів довгострокового користування та видатки на відрядження.

         Також, слід зазначити, що бюджетні призначення по заробітній платі, нарахування на заробітну плату, видатки на оплату комунальних послуг спрямовані  із загального фонду та  спеціального фонду бюджету.

         Касові видатки установи за звітний період по загальному фонду проведені у сумі 16860,8 тис. грн., по спеціальному 3895,7 тис. грн.

         На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар за звітний період було виділено по спеціальному фонду 713,3 тис. грн..

         За рахунок вказаних бюджетних асигнувань здійснено наступні заходи по матеріально-технічному забезпеченню суду:

         - придбано знаки поштової оплати на загальну суму 230,0 тис. грн.;

         - придбано папір А4, конверти немарковані, конверти для дисків на

         загальну суму 96,3 тис. грн.;

         - передплачено журнали та періодичні видання на суму 2,5 тис. грн.;

         - придбано пального для автотранспорту  на суму 60,2 тис. грн.;

         - придбано вебкамери для системи відео нагляду на суму 11,4 тис. грн.;

         - придбано стелажі для обладнання  архіву на саму 31,9 тис. грн.;

         - придбано інші малоцінні предмети (біндер, ваги, дрель, телефон) на суму 7,6 тис. грн.;

         - придбано ком пакт дисків на суму 66,2 тис. грн.;

         - придбано картриджі  та приладдя до обчислювальних машин на суму

45,8 тис. грн.;

         - придбано багатофункціональні пристрої на суму 39,1 тис. грн.;

         - придбано канцелярське приладдя  на суму 84,6 тис. грн.;

         - придбано пасивне мережеве обладнання (маршрутизатор, джерело безперебійного живлення) на суму 12,3 тис. грн.;

         - придбано запчастини до автотранспортних засобів та аптечки автомобільні на суму 3,3 тис. грн.;

         - придбано конверти на суму 17,2 тис. грн.;

         - інші предмети, матеріали, обладнання та інвентар (патч-корд, конектор,   кабель, маніпулятор, клавіатура, фільтр-переноска) а суму 4,9 тис. грн..

         Для оплати послуг виділено по спеціальному фонду 1103,0 тис. грн..

         За даними видатками у поточному періоді виділені кошти були спрямовані на наступне :

         розрахунково-касове обслуговування банків на суму 14,9 тис. грн.;

         письмовий переклад на суму 2,4 тис. грн.;

         телекомунікаційні послуги на суму 36,1 тис. грн.;

         послуги маркувальної машини на суму 318,5 тис. грн.;

         послуги з доставки періодичних видань на суму 0,1 тис. грн.;

         технічне обслуговування маркувальної машини на суму 6,0 тис. грн.;

         послуги зі страхування  на суму 5,2 тис. грн.;

         послуги з інформатизації (супроводження програмного забезпечення та віддаленого адміністрування ) на суму 202,5 тис. грн.;

         діагностика та технічна експертиза комп’ютерної, побутової та офісної техніки на суму 1,9 тис. грн.;

         послуги з розбирання, переробки та утилізації , сировини на суму 3,9 тис. грн.;

         ліцензійне програмне забезпечення (антивірус) на суму 20,0 тис. грн.;

         заправку картриджів та ремонт офісної техніки на суму 52,3 тис. грн.;

         відшкодування експлуатаційних послуг з обслуговування приміщень на суму 198,0 тис. грн.;

         прибирання приміщень на суму 108,8 тис. грн.;

         послуги з підтримання пропускного і внутрішнього об’єктового режиму на суму 111,2 тис. грн.;

         послуги по розміщенню оголошень в друкованих виданнях на суму 1,3 тис. грн.;

         ремонт оргтехніки  на суму 19,2 тис. грн.;

         перезарядка кондиціонера на суму 0,7 грн..

         Бюджетні асигнування по капітальним видаткам в розмірі 204,5 тис. грн.. були спрямовані на придбання дев’яти   персональних комп’ютерів на загальну суму 95,0 тис. грн.. та дванадцяти багатофункціональних пристроїв на суму 109,5 тис. грн..

         Станом на 31 грудня 2017 року в установі відсутня кредиторська заборгованість. Дебіторська заборгованість становить 2529,58 грн. (попередня оплата за періодичні видання ПАТ «Укрпошта»).

         Слід зазначити, що станом 01.01.2018 у КОАС не вирішено питання про забезпечення окремим приміщенням для режимно–секретної роботи, що пов’язано із відсутністю у КОАС приміщення вцілому, що відповідає встановленим стандартам. Так, у лютому 2013 року розпорядженням Кабінету Міністрів України було прийнято рішення про передачу Державній судовій адміністрації України для розміщення Київського окружного адміністративного суду приміщення по вулиці В. Гетьмана. Це адміністративно – господарська будівля, яка належить заводу «Більшовик». На жаль, на сьогоднішній день  це приміщення нам не передане, у зв’язку із певними організаційними проблемами, які не залежать від суду.

 

  1. Кадрове забезпечення.

Згідно з штатним розписом на 2017 рік Київського окружного адміністративного суду затверджено штат у кількості 113 штатних одиниць, із них: 24 судді, 58 державних службовців, 26 працівників патронатної служби, 3 працівники які виконують функції з обслуговування, 2 робітники.

Впродовж 2017 року призначено на посади: 2 помічники судді, 8 секретарів судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія), 1 секретаря суду Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія).

Фактична чисельність працівників у КОАС станом на 01.01.2018 становить 87 осіб.

Впродовж 2017 року на підставі Рішення Вищої ради правосуддя № 2014/0/15-17 від 11 липня 2017 року звільнено суддю Волкова А.С. за власним бажанням, у звітному зазначений період  звільнено з посад 10 державних службовців апарату суду. З них: 2 – за переведенням, 8 за власним бажанням. За власним бажанням також звільнено 3 працівники патронатної служби та 1 працівник обслуговуючого персоналу.

Протягом 2017 року формувались кадрові резерви на заміщення посад державних службовців.

У грудні 2017 року відповідно до статті 44 Закону України «Про державну службу», Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 у Київському окружному адміністративному суді були визначені завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців.

Протягом 2017 року проведено два конкурси на заміщення вакантних посад державних службовців відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року № 648), зі змінами затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 815 та Положенням про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 5 вересня 2017 року № 2646/0/15-17.

Державні службовці, які вперше приймаються на роботу на державну службу, приймають Присягу державного службовця. Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі (крім випадків, встановлених законодавством України). При прийнятті на державну службу кандидатам на посаду роз’яснюються основні принципи державної влади, право на державну службу, обов’язки, обмеження, пов’язані з проходженням державної служби відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та права державних службовців.

При прийнятті на роботу всі працівники Київського окружного адміністративного суду під особистий підпис ознайомлюються з посадовими інструкціями та Правилами внутрішнього службового розпорядку Київського окружного адміністративного суду, які затверджені протоколами зборів трудового колективу № 2-1/16 та №2-2/16 від 31 травня 2016 року.

Формування та ведення особових справ суддів та державних службовців апарату суду здійснюється відповідно до Порядку формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів погодженого Рішенням Ради суддів України 4 лютого 2016 року № 5 та затвердженого наказом ДСА України 20 травня 2016 року № 97 та Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби 22 березня 2016 року № 64 та зареєстрованого в МЮУ 15 квітня 2016 року за № 567/28697.

Трудові книжки суддів та працівників апарату суду ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року N 58, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110.

Надання відпусток суддям та працівникам апарату суду здійснюється відповідно до затвердженого головою суду графіка надання відпусток суддям та працівникам апарату суду на 2017 рік.

З метою профілактики корупційних діянь в суді запроваджено періодичний розгляд на зборах працівників апарату суду питань виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них. Крім того, проводиться систематичне проведення занять з питань вивчення державними службовцями апарату суду антикорупційного законодавства України, Закону України «Про державну службу», Загальних правил поведінки державного службовця змін та доповнень до нього. Державними службовцями Київського окружного адміністративного суду дотримуються спеціальні обмеження, встановлені для державних службовців, спрямовані на запобігання та попередження корупції. Кожен державний службовець при прийнятті на державну службу та її проходження ознайомлюється під особистий підпис із попередженнями про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції».

В січні 2017 року до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України суддями подано декларації родинних зв’язків та доброчесності.

В березні 2017 року проведено електронне декларування доходів, зобов’язань фінансового характеру, майнового стану суддів та державних службовців апарату суду.

         Відповідно до планів роботи Київського окружного адміністративного суду на 2016 рік проведено навчання з працівниками апарату суду Інструкції з діловодства адміністративних судах України, норм Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про запобігання корупції». Проведено навчання з помічниками суддів з питань застосування Кодексу адміністративного судочинства України на тему «Підстави для відводу (самовідводу) судді»; «Недопустимість повторної участі судді в розгляді адміністративної справи»; «Інстанційна підсудність адміністративних справ», «особливості повноважень органів та осіб, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб у суді», «Строк звернення до адміністративного суду», «Зміст і форма судового доручення про надання правової допомоги», «Забезпечення адміністративного позову», «Поняття доказів», «Права та обов’язки третіх осіб», «Порядок ухвалення судових рішень, їх форма».

         Звіти з питань кадрової роботи подано у встановлені терміни до відповідних органів державної влади.

 

  1. Підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату суду.

         З метою підвищення кваліфікації протягом 2017 року судді КОАС та працівники апарату суду брали участь у семінарах, тренінгах, конференціях, організованих на різних рівнях Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), Київським апеляційним адміністративним судом (далі – КААС).

Протягом 2017 року судді та працівники апарату суду приймали участь у конференціях та підвищували свій рівень професійних знань.

Голова суду Басай О.В. пройшов періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарі на теми: «Антикорупційне законодавство. Доброчесність», «Правові позиції Європейського суду з прав людини», «Порядок та процедура первинного кваліфікаційного оцінювання суддів». в Національній школі суддів України.

Заступник голови суду Щавінський В.Р. пройшов підготовку для заступників голів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Судді, призначені на посаду судді вперше та обрані безстроково: Головенко О.Д., Журавель В.О., Лапій С.М., Василенко Г.Ю., Терлецька О.О., Лиска І.Г., Панова Г.В., Панченко Н.Д. та Горобцова Я.В. пройшли підготовку в Національній школі суддів України.

Періодичне навчання в Національній школі суддів України, з метою підвищення рівня кваліфікації, пройшли судді Журавель В.О., Лисенко В.І., Леонтович А.М., Скрипка І.М., Кушнова А.О., Дудін С.О., Виноградова О.І. та Горобцова Я.В.

Періодичне навчання в Національній школі суддів України, з метою підвищення рівня кваліфікації, пройшли судді Журавель В.О., Лисенко В.І., Леонтович А.М., Скрипка І.М. та Шевченко А.В.

Судді Файчак В.О., Шевченко А.В., Колеснікова І.С., Лисенко В.І., Леонтович А.М., Скрипка І.М., Дудін О.С., Головенко О.Д. та Журавель В.О. взяли участь у підготовці суддів окружних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Суддя Виноградова О.І. взяла учать у тренінгу на тему: «Антикорупційне  законодавство та практика його застосування», та с у семінарі на тему: «Заборона мирних зібрань» для суддів адміністративних судів.

Суддя Балаклицький А.І. взяв участь у підготовці суддів в Національній школі суддів України.

Суддя Горобцова Я.В. взяла учать у семінарі на тему: «Актуальні питання вирішення у судовому порядку податкових спорів».

Суддя Журавель В.О. взяв учать у підготовці на тему: «Особливості розгляду кримінальних проваджень щодо злочинів проти національної безпеки України».

Судді Волков А.С. та Шевченко А.В. взяли участь у міжнародній науково-практичній конференції «Національні стандарти суддівської освіти та кращі міжнародні практики в дії».

Керівником апарату Геліч Т.В. пройдено підготовку для керівників апаратів місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.

Заступником керівника апарату Кузиком Т.М. пройдено підготовку на курсах підвищення кваліфікації на базі Навчально-методичного центру Держфінмоніторингу України.

Заступник керівника апарату суду Кондратюк І.І. взяла участь у семінарі на тему «Застосування системи оцінювання роботи суду», та у підготовці спеціалістів із забезпечення зв’язків зі ЗМІ місцевих загальних та апеляційних судів.

Начальник Відділу правової, аналітично-статистичної роботи та узагальнення судової практики Хмеленко В.М. взяла участь у підготовці спеціалістів із судової статистики  місцевих та апеляційних судів в Національній школі суддів України.

Помічниками суддів Короташ О.Б., Якименко О.М., Акопяном Е.Н., Бедюк Н.А., Гололобовим В.Ю. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Помічниками суддів Наталенко Н.О., Горобець В.О. та Демидою І.С. пройдено підготовку в Національній школі суддів України для помічників та консультантів окружних та апеляційних адміністративних судів.

Начальником Відділу управління персоналом та інформаційного забезпечення Тимошенко С.В. пройдено підготовку в Національній школі суддів України.

Начальник Відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення суду Ковба Т.В. прийняла участь у семінарі для головних бухгалтерів.

Секретарі судового засідання Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Київського окружного адміністративного суду Сімейко А.А., Лещишин Н.А., Касьянова О.В., Грещук О.С., Мостовий О.В., Мкртчян Н.Ц. та Злобар А.Г. пройшли підготовку секретарів судового засідання окружних та апеляційних адміністративних судів в Національній школі суддів України.

Заступник начальника Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярія) Шушкевич С.О. та провідний спеціаліст з кодифікаційно-довідкової роботи Купчак Ю.С. пройшли підготовку старших секретарів місцевих загальних судів, головних та провідних спеціалістів, судових розпорядників місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції в Національній школі суддів України.

Голова суду Басай О.В., взяв участь в роботі V Форуму України з питань конкуренції», прийняв участь у семінарі з питань вивчення досвіду вищих органів адміністративної юрисдикції/державних рад європейських країн в організації роботи з вивчення та застосування практики Європейського суду з прав людини у роботі круглого столу з питань реформування адміністративної юстиції в Україні.

Заступник голови суду Щавінський В.Р. взяв участь у методологічному семінарі з підвищення кваліфікації суддів-викладачів організованому Національною школою суддів України та у Міжнародній науково-практичній конференції «25-років господарським судам України:шлях європейської інтеграції».

Суддя Виноградова О.І. взяла участь у засіданні робочої групи з розробки курсу для суддів на тему: «Антикорупційне законодавство та практика його застосування» та тренінгу на тему: «Загальні засади написання судових рішень у цивільному, кримінальному, адміністративному та господарському судочинства».

Голова суду Басай О.В. та судді Скрипка І.М., Леонтович А.М., Горобцова Я.В., Журавель В.О., Шевченко А.В., Панченко Н.Д., Брагіна О.Є., Колеснікова І.С., Панова Г.В. взяли участь у семінарі на тему: «Забезпечення прав людини в умовах передачі юрисдикції адміністративних судів АР Крим до інших адміністративних судів» організованому Вищим адміністративним судом України.

Суддя Шевченко А.В. взяла участь у тренінгу на тему: «Дисциплінарна відповідальність».

Судді Волков А.С. та Панченко Н.Д. приймали участь у тренінгу на тему «Зв’язки з громадськістю в судах» та у конференції «Комунікаційні стратегії судів та прокуратури. Досвід Чеської Республіки, як судді-спікери.

Суддя, член Ради суддів України Волков А.С. брав участь у засіданнях Ради суддів України.

Суддя Леонтович А.М. приймав участь у тренінгу для представників адміністративних судів в рамках проекту технічної допомоги Європейського Союзу Twinning «Посилення правової охорони та захисту прав інтелектуальної власності в Україні» та у засіданні робочої групи з доопрацювання Положення про автоматизовану систему документообігу суду та організації переходу до системи «Електронний суд».

Суддя Журавель В.О. взяв участь у роботі круглого столу в рамках проекту Всеукраїнської громадської організації «Асоціація суддів України» та проекту USAID “Справедливе правосуддя» на тему: «Зміни до кодексу адміністративного судочинства України», у роботі круглого столу на тему: «Антикорупційне законодавство та правозастосовна практика. Проблемні питання в застосуванні антикорупційного законодавства. Обговорення проекту ВССУ «Неправосудне судове рішення», у роботі круглого столу на тему: «Презентація аналітичного звіту виконання спільного проекту ВГО «Асоціація суддів України». Підтримка Декларації миру і припинення війн».

Голова суду Басай О.В., взяв участь у міжнародній конференції «Адміністративна юстиція в Україні: досягнення та перспективи».

Судді Балаклицький А.І. та Лапій С.М. взяли участь у тренінгу для суддів адміністративних судів на тему: «Застосування конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини».

Суддя Шевченко А.В. взяла участь у круглому столі на тему: «Міжнародно-правові та національні механізми захисту прав людини».

Голова суду Басай О.В., взяв участь у міжнародній конференції на тему: «Конституційний контроль і процеси демократичної трансформації у сучасному суспільстві».

Судді Лисенко В.І., Скрипка І.М. та Шевченко А.В. взяли участь у Воркшоп-практикумі на тему: «Суди та медіа у пошуках прозорості та спільних засад».

Голова суду Басай О.В., взяв участь у круглому столі на тему: «Роль та повноваження голів судів: новий Висновок Консультативної ради європейських суддів та досвід судової реформи в Україні».

Суддя Волков А.С. взяв участь у круглому столі на тему: «Партнерство судової влади та громадянського суспільства».

Суддя Волков А.С. взяв участь у конференції на тему: «Новий погляд на суддівське самоврядування».

 

  1. Робота із звернень громадян.

Київським окружним адміністративним судом проводиться необхідна робота щодо забезпечення неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, що надійшли до суду, згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян та графіка особистого прийому громадян головою, заступником голови та керівником апарату суду.

Облік та розгляд письмових звернень громадян в суді проводиться відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян.

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку визначеному Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».

         Впродовж 2017 року до Київського окружного адміністративного суду всього надійшло 33 звернення.

         Із звернень, які надійшли до суду станом на 01.01.2018 року розглянуто 33 звернення письмово в порядку Закону України «Про звернення громадян» з них: скарг - 14, заяв – 19, відповіді надані у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

За наслідками розгляду, по суті на кінець звітного періоду було розглянуто 33 звернення.

Більшість звернень були розглянуті судом в термін до 15 діб. Це свідчить про оперативну роботу суду з розгляду звернень громадян згідно Закону України «Про звернення громадян».

Аналіз наведених даних дозволяє дійти висновку про зменшення надходження звернень громадян. Разом з тим, вказує на досить високий рівень оперативності розгляду звернень громадян судом, що досягається хорошим рівнем організації ділянки роботи та забезпеченням контролю з боку керівництва суду.

Виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Впродовж 2017 року судом розглянуто 52 запити, подані в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», у 2016 році судом розглянуто 40 запитів на доступ до публічної інформації. В електронній формі до суду надійшло 48 запитів, подані у письмовій формі - 4 запити. Більшість запитів стосувались інформації стосовно розгляду адміністративних справ, а не інформації в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації». Відповіді на запити були надані у строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації». Заяникам була надана запитувана інформація з роз’ясненнями стосовно порядку одержання інформації у справах, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Усі запити на надання публічної інформації розглянуті у строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», відповідна інформація розміщена на офіційному сайті суду на веб - порталі «Судова влада».

Кодифікаційно-довідкова робота.

В КОАС забезпечується ведення кодифікаційно-довідкової роботи. Зокрема, ведеться облік юридичної літератури та періодичних видань, що надходять до суду. Крім того, здійснюється контроль за видачею для використання в роботі суддям та працівникам апарату суду юридичної літератури і періодичних видань та її поверненням.

Здійснюється передплата на такі періодичні видання: Вісник Верховного суду України, Кадровик України, Урядовий кур’єр, Голос України, Баланс-бюджет, Казна України, Адміністративне судочинство, Судова практика в адміністративних судах, Комплект «Адміністративне судочинство».

Так, зокрема в КОАС забезпечується ведення роботи щодо добору та розстановки кадрів, покращення стану виконавської дисципліни, підвищення персональної відповідальності працівників за виконання та дотримання вимог чинного законодавства України, профілактики корупційних діянь.