ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальними зборами трудового колективу
Київського окружного адміністративного суду
№ 2-1/16 від «31» травня 2016 року
ПРАВИЛА
внутрішнього службового розпорядку державних службовців
Київського окружного адміністративного суду
І. Загальні положення
- Ці правила визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку державних службовців Київського окружного адміністративного (далі – суд), режим роботи, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу.
- Службова дисципліна в суді ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державним службовцем своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
- Правила внутрішнього службового розпорядку в суді затверджуються загальними зборами трудового колективу за поданням керівника апарату суду.
- Правила внутрішнього службового розпорядку суду доводяться до відома всіх державних службовців, які в ньому працюють, під підпис.
ІІ. Загальні правила етичної поведінки в суді.
- Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
- Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
- Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
- Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.
ІІІ. Робочий час і час відпочинку державного службовця
- Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.
- У суді встановлений п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер – по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця – 7 годин; вихідні дні – субота і неділя.
Режим роботи суду встановлений з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи підприємств, установ і організацій у певній місцевості.
- Робочий час державного службовця з понеділка по четвер починається о 09 годині 00 хвилин та закінчуються о 18 годині 00 хвилин, в п’ятницю робочий час починається з 08 години 00 хвилин та закінчується о 15 годині 45 хвилин. Перерва для відпочинку та харчування з понеділка по четвер з 13 години 00 хвилин до 13 годину 45 хвилин, а в п’ятницю з 12 години 00 хвилин до 12 години 45 хвилин.
Тривалість перерви для відпочинку і харчування становить 45 хвилин. Перерва не включається в робочий час, і державний службовець може використовувати її на свій розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.
- Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину.
- Облік робочого часу у суді здійснюється відповідно до табеля обліку використання робочого часу.
- Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника.
ІV. Порядок повідомлення державним службовцем
про свою відсутність
- Державний службовець повідомляє свого безпосереднього керівника про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.
- У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.
- У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника державної служби щодо причин своєї відсутності.
- Перебування державного службовця в приміщенні суду у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу
- Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом керівника апарату, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.
Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.
- Керівник апарату за потреби може залучати державних службовців суду до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.
Чергування державного службовця після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється службою управління персоналом і затверджується керівником апарату.
- У графіку чергування зазначаються: відповідальний державний службовець, його посада, дата та строк чергування.
- У разі залучення державного службовця до роботи понад установлену тривалість робочого дня у суді запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.
За роботу в зазначені дні державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.
- Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.
VІ. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів, наказів, доручень та розпоряджень
зі службових питань
- Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій формі з підтвердженням такого ознайомлення.
Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів.
- Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на власному сайті суду.
VІІ. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки
- Керівник державного органу зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.
Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку керівником державного органу покладені відповідні функції в суді.
- Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.
- Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
- За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в органі державної влади відповідає керівник апарату.
VIІI. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем
- Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій у суді особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.
- Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою суду, керівником служби управління персоналом суду та державним службовцем, який звільняється.
Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.
ІХ. Прикінцеві положення
- Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
- Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату.