ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО СУДОВЕ РІШЕННЯ
в адміністративній справі № 810/2448/15
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
11 червня 2015 року Київський окружний адміністративний суд, розглянувши адміністративну справу за позовом Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОЛИНА "ТД" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними тазобв'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОЛИНА "ТД" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить - визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови в реєстрації податкової накладної ТОВ «Долин «ТД» № 2 від 20.04.2015 /12340037287269J1201007100000001310520151234.XML/ та зобов’язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «Долина «ТД» №2 від 20.04.2015 /12340037287269J1201007100000001310520151234.XML/.
Згідно ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного суду України (далі – КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; чи має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Правила територіальної підсудності адміністративних справ визначені у статті 19 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 КАС України адміністративні справи вирішуються адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Положеннями ч. 2 ст. 19 КАС України передбачено, що адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування, знаходження) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
З аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що КАС України встановлює декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача) та альтернативну (за вибором позивача).
Альтернативний характер підсудності надає позивачу право вибору суду, до якого він може звернутися. Це один з двох судів: або суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) позивача, або суд за місцезнаходженням відповідача.
З матеріалів адміністративного позову вбачається, що адресою місцезнаходження відповідача – Державної фіскальної служби України є місто Київ, Львівська площа, 8, тобто вирішення спору за правилами загальної підсудності чи альтернативної (у разі обрання суду за місцезнаходженням відповідача) має здійснюватися окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Позивач звернувся із цим позовом саме до Київського окружного адміністративного суду, повноваження якого згідно Додатку № 1 до Указу Президента України від 16.11.2004 N 1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі» розповсюджуються на територію Київської області.
За таких обставин та враховуючи, що місцезнаходженням відповідача є місто Київ, а також застосовуючи правила альтернативної підсудності адміністративних справ, даний спір має вирішуватися Київським окружним адміністративним судом лише в тому випадку, якщо місцем проживання (перебування, знаходження) позивача є саме Київська область.
Юридичною адресою позивача в позові вказано: 91051, Луганська область, місто Луганськ, Жовтневий район, квартал Левченко, будинок 1А, квартира 18, що відповідає відомостям з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22.05.2015, витяг з якого доданий до позовної заяви, згідно якого адресою місцезнаходження позивача є: 91051, Луганська область, місто Луганськ, Жовтневий район, квартал Левченко, будинок 1А, квартира 18.
З урахуванням викладеного, дана справа не підсудна Київському окружному адміністративному суду, а питання територіальної підсудності повинно вирішуватися позивачем за вибором: адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, тобто адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Згідно з п. 6 ч. 3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Таким чином, дана справа за правилами територіальної підсудності не підсудна Київському окружному адміністративному суду та підлягає поверненню позивачу.
Керуючись частинами 1, 2 статті 19, пунктом 6 частини 3 статті 108, статтей 160, 165 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОЛИНА «ТД» до Державної фіскальної служби України щодо визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Долин «ТД» № 2 від 20.04.2015 /12340037287269J1201007100000001310520151234.XML/ та зобов’язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Долина «ТД» № 2 від 20.04.2015 /12340037287269J1201007100000001310520151234.XML/ - повернути позивачу із усіма доданими до неї матеріалами.
2.Копію ухвали надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОЛИНА "ТД"
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.
З повним текстом судових рішень, постановлених судом в адміністративній справі, можна ознайомитись шляхом звернення до ресурсу Єдиного державного реєстру судових рішень (http://www.reyestr.court.gov.ua/), а копії на паперових носіях – отримати в канцелярії Київського окружного адміністративного суду.